0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaký je nový tříválec 1,0 MPI ve Škodě Citigo?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla, česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 09:54, rada
já vím že je to mimo mísu, ale kup si raději Aygo. Je levnější. Sám jsem ho matce kupoval v prosinci.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 11:34, rada
Než 1.2 HTP bude lepší jakýkoliv motor. Zbývá si odpovědět na otázku, co člověka vede k motivaci koupit Škodu Citigo. Na trhu je spousta levnějších a/nebo i výrazně lepších aut, jen nemají pro někoho to "správné" logo na kapotě - nevím, jestli aspoň to se vyrábí v ČR. Osobně bych se vykašlal na citigo a počkal na novou generaci pandy, případně koupil tu osvědčenou dosavadní. Záleží na požadavcích.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 11:38, rada
Tak při pohledu na web www.fiat.cz už je ta nová panda k mání a je tam celkem přívětivý ceník. Pro klidnější řidiče (jako třeba James May z Top Gearu) ideální auto. :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 11:38, rada
Jelikož se tento motor vyrábí jan pár měsíců, těžko s ním někdo bude mít zkušenost, která by měla alespoň trochu vypovídací hodnotu. Příkladem budiž HTP, které se cca rok od zahájení výroby jevilo jako celkem dobrý motor (až na ten zvuk) a v dlouhodobějším reálném provozu se ukázal jako dost problematická konstrukce. Osobně bych si ale také koupil Toyotu, neboť všechny, v posledních letech, u koncernu konstruované benzinové motory mají značné problémy a konstrukční chyby.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 15:40, rada
Naprostý souhlas s Georgiem. Některé motory jsou špatné už svou konstrukcí, některé pohřbí nekvalitní materiály (např. na ventilových sedlech) a ostatní idiotský servisní plán (longlife). Pro HTP platí hlavně to první a druhé. Nový motor 1.0 se jeví jako úsporný a vcelku kultivovaný. Ale spolehlivost nebo životnost? To ukáže až čas. Přidal bych se k Valnohovi a Pavlikovi a koupil Aygo. Akorát netuším, jestli má pozinkovanou karoserii. Škodovka ji bude mít na 99%, což může být klíčové, pokud si chcete nechat auto dlouhou dobu, jezdíte i v zimě a celoročně parkujete venku. Při následném prodeji pak bude mít nezrezlé auto s průměrným motorem daleko větší hodnotu, než zrezlé se skvělým motorem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 16:37, rada
...nebo si kupte další z kolínských trojčat. Majitelé jsou spokojení,spotřeba nízká.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 16:47, rada
Ano, je fakt, že pokud chce tazatel podpořit "českou produkci", tak si prostě "musí" v této třídě vybrat mezi aygem, 107 a C1, protože to aspoň "bouchají" našinci. A výklopná zadní okna mají taky. :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 19:22, rada
Jestli bude lepsi nez legendarni 1.2 HTP, to ukaze az cas...Dneska maji nektera hatepecka najeto v pohode i pres 400 tisic km, takze bych to tak tragicky zase nevidel...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 21:13, rada
To Gottak - tedy HTP s najetými 400 000 km bych chtěl vidět. Zatím jsem potkal jen dvě fabie s HTP a necelými 300 tisíci km a obě jezdily na směs benzínu a oleje - litr oleje na 2 000km.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 21:19, rada
dostavaji me rady, kde se ridite pouze porizovaci cenou. zkuste se taky zamyslet nad celkovym prubehem ceny toho automobilu. kdyz ted koupite citigo nebo cokoliv jinyho za nejakou castku, jakou bude mit hodnotu za 5/10 let? zamerte se taky na vybavu, bezpecnost, zpracovani interieru, pouzite materialy a zjistite, ze skutecne zaplatite vic, ale nebudete jezdit v male nevybavene pojizdne rakvi kterou za 5 let prodate sotva za par korun... ma rada, cekal bych na VW Up! - super seriova vybava, bezpecne auto (viz crashtesty), ceny srovnatelna s francouzskymi vozy...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 08:54, rada
Stepane: nekoho dostane pomer cena/uzitna hodnota a nekoho marketingove bludy koncernu. Neber si to zle, ale z pohledu bezneho spotrebitele je to tak.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 09:01, rada
Dobrý den. Nejlépe uděláte když si zajdete CITIGO vyzkoušet k prodejci. Požadejte ho od předváděcí jízdu a uvidíte že budete mile překvapen O motoru se toho již napsalo mnoho ale až teprve čas ukáže jaký vlastně je. Pokud ale budete vybírat mezi TCPA a CITIGO tak uvidíte že CITIGO se tváří jako o třídu výše. A výdrž motoru? Pokud si přikoupíte prodlouženou záruku na 4roky tak alespoň po tuhle dobu si sním nemusíte lámat hlavu Ale vzhelem k tomu že stejný motor bude použitý i ve VW UP se dá předpokládat že bude spolehlivý.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 09:39, rada
Motorista ta citigo asi prodává, to tu předváděčku mohl rovnou nabídnout za sebe. Taky mohl dopsat, že prodloužená záruka je na 4 roky NEBO 60 tisíc kilometrů - větší životnost tomu motoru asi výrobce nedává.

Stepan pro změnu kupuje auto proto, aby ho prodával. My ostatní, co kupujeme auta kvůli toho, co nám za svou cenu nabídnou jako protihodnotu za dobu užívání (tj. chceme s autem jezdit), máme asi jiná měřítka.

První ohlasy na novou generaci pandy říkají, že je svou úrovní vč. materiálů a zpracování na špici svého segmentu a není důvod tomu nevěřit - je to pro výrobce nosný a doslova "životadárný" model. Jestli u Fiatu něco někdy uměli, jsou to malá auta. A jestli něco někdy nešlo VW, je to právě totéž.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 09:59, rada
Také jsem uvažoval nad City, ale než nové a skutečně malé auto + ten ceník /zadní dveře, silnější motor, o dva čudlíky více, ../, tak jsem si radši pořídil Moduse 1.2i 9/2007, najeto prověřených 21.000km bez havárie za 100.000kč - stav nového vozu. Jezdím zánovním, vybaveným, pohodlným vozem za zlomek pořizovací ceny a ztrátu hodnoty nemusím řešit, to už vyřešil první majitel.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 10:37, rada
To Pavlik - Zajedte si do Pisku do autobazaru, tam jedna Fabka 1.2 HTP s nalitanymi 420 tisici km stala....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 11:44, rada
To Gottak - mám to trochu "z ruky", ale opravdu bych to auto a hlavně motor chtěl vidět a projet.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 11:51, rada
to giorgio: Pan prodejce fiatu mohl objektivně dopsat, že prodloužená záruka u citigo je až 120 tkm. Kromě toho, i 60 tkm ve městě je mnohem vyšší zátěž na auto jako celek, než ty samé km mimo město. V tomto smyslu o motor vůbec nejde, dnešní motory jakéhokoliv výrobce vydrží stovky tisíc km, pokud nemají konstrukční nebo výrobní vadu. Auto dříve morálně zastará, než by odešel motor.
Jestli zmíněný motor trpí nějakou vadou pravděpodobně ještě nikdo neví, je na to příliš brzy.
Každopádně povrchním pohledem do ceníku je škodovka v nejvyšší výbavě s rekuperací, start-stop systémem a vyšším výkonem za podobné peníze jako panda s dvouválcem.
Startovní cena škodovky je nižší.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 15:34, rada
Capslocku, auta neprodávám, dokážu se uživit i jinak a lépe než běháním po place s plechovkama. Sám jezdím dvěma škodovkama, ale citigo bych k nim fakt nepřidal. Za tu mystifikaci se 60 tkm se omlouvám, ověřim jsem v konfigurátoru, že položky tam jsou dvě, shodně na 4 roky a buď na 60, nebo až 120 tkm.

Nicméně adekvátní srovnání motorizací je spíše 1.0 55 kW vs. 1.2 51 kW. Startovní cena škodovky je nižší o 10 000, ale s těmi porovnatelnými motorizacemi je naprosto stejná - tj. 200 tisíc. A za tu cenu je IMHO panda výrazně lepší auto, pokud teda někdo nutně nepotřebuje kufr, jehož objem je nahnán na úzkém půdorysu výhradně do výšky.

Osobně spíše v autě ocením možnost mít (byť za příplatek) automatickou klimatizaci (resp. auto pro sebe bych bez ní nekoupil, v tomhle jsem rozmazlený), a to do citigo nedostaneš. Za slušně vybavené se účtuje přes 260 tisíc a i za tu cenu panda nabídne víc.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 18:45, rada
Re: Giorgio. Mám dotaz, nic proti Pandě (podle mě celkem povedené mini), ale na základě čeho soudíš, že je --výrazně lepší auto-- než Citigo? Citigo vypadá už jen na první pohled agilněji (oproti Pandě o dost nižší a širší), pravděpodobně bude mít i o dost níž těžiště, takže očekávám jistější a bezpečnější jízdní vlastnosti. Reálná spotřeba dle testů je kolem 6 litrů, takže asi jako Panda. Taky bych raději boural v Citigo. A cenově odpovídá konkurenci...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 19:14, rada
To Paul: Konstrukce pandy je prověřená od podvozku po motor, tzn. u auta se nebude majitel muset obávat nějakých excesů a experimentů. Motor je tradičně nesmrtelný (s motory FIRE mám zkušenosti asi v 6 exemplářích a nedá se proti nim říct "ani ň"). Ani panda II za celých 8 let neměla žádné vážné problémy. Auto se montuje se v nejmodernější továrně koncernu, takže i když v Itálii, v podstatě na tom místní nemají co zkazit. Na pandě se mi líbí, že zůstala svou a nešla ke kompromisům jako vyklápěcí zadní okna, odhalené plechy, uniformní design, stupidní stahování okna spolujezdce jen z pravých dveří nebo plato bez šňůrek. Uvnitř je hravá, ale na hračka (tohle mi vadí na kolínských trojčatech). Taky nabízí vyšší míru individualizace a prvky, které citigo mít nemůže (viz ta už mnou několikrát zmíněná automatická klimatizace nebo el. vyhřívané čelní sklo, Dual Drive). V neposlední řadě znova zopakuju, že i u Jamese Maye zašla zastání. :) Dosluhující generace byla neohroženým evropským lídrem segmentu A po celou dobu, podle mě po právu - a není objektivní důvod, aby tomu u té nové nebylo jinak. Citigo bych si nevybral, protože z něj "smrdí" snaha ušetřit na výrobě a zachovat vysokou marži.

Panda je pro mě skutečné malé auto. Citigo, respektive NSF, je "nutnost" koncernu VW zalepit díru v portfoliu, chce-li být světovým výrobcem č. 1, a ideálně na tom co nejvíc vyvařit. VW na to šel po svém - lupo bylo svého času dobré auto, ale bylo drahé. Fox byl dobrý akorát pro původní brazilský trh, roztrhal ho i německý tisk, navíc byl zase drahý. Z toho se poučili, sundali u NSF cenu, ale nikoliv marži - a tak je NSF očesaná "holokára", které marketing VW vytváří positioning "konzervativní střídmé volby".

Jak mě tu někdo označil za dealera, tím nejsem. Jsem jen budoucí zákazník (partnerka se zbláznila do vzhledu, pro mě je to objekivně i subjektivně dobrá volba, a tak čekám na verzi 4x4).
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.