0
zpět
 

diskuze k tématu: Volkswagen Sharan 2.8 VR6 a zkušenosti při 213 000 km

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
Rover623
počet příspěvků96
datum registrace14.04.2009
Středa 17.04.2013 02:42, Kolize motoru
Co sakra znamená "kolize motoru", to jako že motor na dálnici vypadl z auta a srazil se s policejním Passatem. Nebo tím majitel chce říct, že se mu motor potkal, to bych po pěti letech považoval za dost fatální závadu, protože motor je na vyhození. Pokud ovšem majitel ignoroval všechny průvodní jevy a servis, pak chápu, že auto bylo po dobu 5 let bezporuchové. Pokud ignorujete všechno až doby dokud auto nepřestane jezdit, tak je na dnešní poměry bezporuchová i Škoda 100.
reagovat
mirek.matusFB
počet příspěvků1
datum registrace17.04.2013
Středa 17.04.2013 08:40, motor
Motor měl pouze prasklé těsnění pod hlavou,ale vzhledem k tomu že se mi to stalo na dálnici v německu a ja musel nechat auto odtáhnout,tak mě to přišlo na velké peníze a tudíž už se nevyplatilo investovat do auta tak jsem raději volil prodej a koupil jiné auto.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Středa 17.04.2013 08:49, RE: motor
mirek.matusFB napsal:
Motor měl pouze prasklé těsnění pod hlavou,ale vzhledem k tomu že se mi to stalo na dálnici v německu a ja musel nechat auto odtáhnout,tak mě to přišlo na velké peníze a tudíž už se nevyplatilo investovat do auta tak jsem raději volil prodej a koupil jiné auto.


kvůli těsnění pod hlavou kupovat nové auto? co je to za blbost??? to se snad vyplatí opravit vždy, ne? a odtah z Německa není investice, to je jen nesmysl-pokud nebydlíte v Chomoutově. ona by ta oprava těsnění v Německu totiž vyšla levněji než ten odtah. a ono celkově vzato, vyjádření že ´´musel nechat auto odtáhnout,tak mě to přišlo na velké peníze a tudíž už se nevyplatilo investovat´´ je postavené na hlavu.
reagovat
rojack
počet příspěvků145
datum registrace06.01.2009
Středa 17.04.2013 08:49, U 15ti letého auta
se může stát, že praskne těsnění motoru. Ale potom už bych ho nenazýval spolehlivým
reagovat
finding
počet příspěvků114
datum registrace09.12.2012
Středa 17.04.2013 09:25, cože?
no prasklé těsnění pod hlavou není v dnešní době žádná velká závada....neměl jsem snad jedinou škodovku na které by se to nestalo... povedlo se mi to i na bmw. děje se to u všech aut. pokud je to do 220tkm jediná závada tak je to sranda...vždyt oprava na tomhle motoru vyjde do 6000Kč i s prací...kdyby to byla prasklá hlava nebo blok to je důvod k prodej a ne tohle...
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Středa 17.04.2013 09:29, astar šaran
Soused měl přesně toto vozidlo s přesně touto motorizací. Po ujetí cca 250tkm se podfouklo těsnění pod hlavou a šla voda do oleje. Tehdy to opravil. Po ujetí dalších cca 200tkm (celkově 450tkm) se závada objevila znovu. Vzhledem k nutné investici za takovou výměnu a celkovému stavu auta (totálně schnilé) šlo auto z domu.
Cenu za výměnu těsnění pod hlavou u 2,8V6 od VW nesmíte srovnávat s cenou za výměnu těsnění u Š1203 nebo u felicie. Motor V6 je v Sharanu uložen napříč, k druhé hlavě se bez demontáže motoru ven rozhodně nedostanete. Takže postup:
- motor ven
- sundat obě hlavy, nechat je proměřit zda nejsou prasklé a srovnat
- nová těsnění, montáž hlav
- výměna rozvodů (jen materiál bude přes 10t !!!)
- montáž motoru zpět

Celková cena, bude li to dělat garážník na dvoře vedle hnoja, nebude to ofico s papirem (= bez DPH) bude i tak cca 25t. Nejsou to úplně malé peníze... A to jestli se pán šel zeptat do origo fau wé autosalónu, tak mu řekli sumu okolo 60t.
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Středa 17.04.2013 09:32, RE: cože?
finding napsal:
no prasklé těsnění pod hlavou není v dnešní době žádná velká závada....neměl jsem snad jedinou škodovku na které by se to nestalo... povedlo se mi to i na bmw. děje se to u všech aut. pokud je to do 220tkm jediná závada tak je to sranda...vždyt oprava na tomhle motoru vyjde do 6000Kč i s prací...kdyby to byla prasklá hlava nebo blok to je důvod k prodej a ne tohle...


Jste li schopen dělat výměnu těsnění pod hlavou u 2.8V6 od VW za 6t, ozvěte se mi prosím, budu vaše služby často a rád využívat. Viz. můj příspěvek zde o skutečné ceně takové opravy.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Středa 17.04.2013 09:35, nechápu
Takže místo pár tisíc za opravu a odtah v Německu. Auto prodám s velkou ztrátou a budu kupovat nové podobné? Co je to za blbost? Navíc problém se špatným těsněním pod hlavou často souvisí se zanedbáním údržby a špatným používáním vozu. Ach jo...
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1232
datum registrace08.09.2009
Středa 17.04.2013 09:45, Důvod prodeje? Čistě majitelovo rozhodnutí.
Proč soudíte někoho, koho neznáte a rozvíjíte sherlockovské fantasmagorické dedukce?? Prostě se majitel rozhodnul takto a nikdo, ani Vy, na tom nic nezměníte. Já osobně bych postupoval podobně, protože šlo ostaré auto, nákladnuo opravu a navíc u mě by rozhodla o prodeji auta i ztráta důvěry, měl jsem v životě asi 18 aut (přičemž u 13 jsemk neznal historii, nic, byly to ojetiny) a ani u jednoho jsem se nesetakl s tím, že by mi prasklo těsnění pod hlavou nebo nedej bože hlava či blok!!!

Takže prodal a tečka. Jiank že to není za 6 tisíc, je nad Slunce jasné.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Středa 17.04.2013 10:37, RE: cože?
free78 napsal:
finding napsal:
no prasklé těsnění pod hlavou není v dnešní době žádná velká závada....neměl jsem snad jedinou škodovku na které by se to nestalo... povedlo se mi to i na bmw. děje se to u všech aut. pokud je to do 220tkm jediná závada tak je to sranda...vždyt oprava na tomhle motoru vyjde do 6000Kč i s prací...kdyby to byla prasklá hlava nebo blok to je důvod k prodej a ne tohle...
Jste li schopen dělat výměnu těsnění pod hlavou u 2.8V6 od VW za 6t, ozvěte se mi prosím, budu vaše služby často a rád využívat. Viz. můj příspěvek zde o skutečné ceně takové opravy.


další spadlej z višně-VR6ka má řetězový rozvody. a těsnění pod hlavu stojí ofiko 1500, nejdražší sada i s těsněníma ventilů stojí 4+ . doporučuju si napřed něco zjistit než plácnu blbost. a to těsnění je jedno, s šesti dírama, ne dvě. a hlava je taky jedna!
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Středa 17.04.2013 11:00, RE: cože?
tomaskrtek napsal:
free78 napsal:
finding napsal:
no prasklé těsnění pod hlavou není v dnešní době žádná velká závada....neměl jsem snad jedinou škodovku na které by se to nestalo... povedlo se mi to i na bmw. děje se to u všech aut. pokud je to do 220tkm jediná závada tak je to sranda...vždyt oprava na tomhle motoru vyjde do 6000Kč i s prací...kdyby to byla prasklá hlava nebo blok to je důvod k prodej a ne tohle...
Jste li schopen dělat výměnu těsnění pod hlavou u 2.8V6 od VW za 6t, ozvěte se mi prosím, budu vaše služby často a rád využívat. Viz. můj příspěvek zde o skutečné ceně takové opravy.
další spadlej z višně-VR6ka má řetězový rozvody. a těsnění pod hlavu stojí ofiko 1500, nejdražší sada i s těsněníma ventilů stojí 4+ . doporučuju si napřed něco zjistit než plácnu blbost. a to těsnění je jedno, s šesti dírama, ne dvě. a hlava je taky jedna!


Jedno těsnění? Cože? Na motoru V6
Každopádně ten motor musí ven. K té zadní hlavě se skoro nedá ani prostrčit ruka. Jen ten motor ven a dovnitř je u garážníka za 5t.
Jestli se ušetří za rozvody (fatk sem žil v představě že sou řemenem), tak to máme:
- motor ven a dovnitř 5t (rozdělává se celý čelo, světla ven...)
- sundat hlavy, dat je otestovat a ofrézovat do roviny 4t (sou dvě)
- těsnění sice možná 1500,- (ale sou v ceně oba kusy? Berme že ano. Mě se to ale silně nezdá.)
sme na 10500,- Kč Pokud se nezjistí, že je "načlé" i něco jiného. Cena samozřejmě na dvoře na dědině u garážníka. Bez papiru. Bez rezervy, že se bude dělat něco jiného.
Ty rozvody jestli sou řetězem, stějně asi musí dolů. Jestli musí dolů - tak je musí i někdo vrátit. To budou další peníze za práci.
U V6 to fakt není sranda...

Edit: a co šrouby hlavy válců - ty se mají při každé výměně taky měnit. To bude taky 2x 1t = 2t
reagovat
finding
počet příspěvků114
datum registrace09.12.2012
Středa 17.04.2013 11:05, cena
já teda myslím že 2,8 je véčko takže hlavy by měly být dvě, ale nic to nemění na ceně...motor musí asi ven, ale to snad pro jakýhokoliv garážistu není problém...odpojí se jednotky, svíčky, odšroubuje fréma od převodovky, slentbloky a je venku...práce na 2h, těsnění se dá pořídit za 1500Kč, srovnat hlavy je samozřejmostí - to stojí 300Kč (většinou to odvezou na tzv magnetku do nějaký fabriky), jediné co bych měnil jsou náplně, ne rozvody...a pokud ano na netu stojí sada 4500Kč... dobře no s prací možná 8tkč...mě to na V8 4,0i (bmw) kdysi stálo 13tkč, je pravda že v autorizáku mi taky řekli 90tkč....a to jsme u toho udělali ještě spoustu jinejch těsnění a jiný díly. podfouklý těsnění je prostě běžná vada...může ji samozřejmě způsobit nevhodná chladící směs, nebo nekvalitní palivo (jako se to stalo mě).
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Středa 17.04.2013 11:12, RE: cena
finding napsal:
já teda myslím že 2,8 je véčko takže hlavy by měly být dvě, ale nic to nemění na ceně...motor musí asi ven, ale to snad pro jakýhokoliv garážistu není problém...odpojí se jednotky, svíčky, odšroubuje fréma od převodovky, slentbloky a je venku...práce na 2h, těsnění se dá pořídit za 1500Kč, srovnat hlavy je samozřejmostí - to stojí 300Kč (většinou to odvezou na tzv magnetku do nějaký fabriky), jediné co bych měnil jsou náplně, ne rozvody...a pokud ano na netu stojí sada 4500Kč... dobře no s prací možná 8tkč...mě to na V8 4,0i (bmw) kdysi stálo 13tkč, je pravda že v autorizáku mi taky řekli 90tkč....a to jsme u toho udělali ještě spoustu jinejch těsnění a jiný díly. podfouklý těsnění je prostě běžná vada...může ji samozřejmě způsobit nevhodná chladící směs, nebo nekvalitní palivo (jako se to stalo mě).


Mě se prostě zdá (a mohu se mýlit), že vyndat tu prasácky těžkou litinovou V6 ven se za dvě hodiny nedá udělat (berme že to není nový motor - vše bude zarezlé a ztuhlé). Ale třeba se dá.
Ta výměna u toho BMW s V8 asi ale byla u nějakého kámoše ne? Tam v té ceně přece nemůže být zahrnuta cena za práci, nebo jo?
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Středa 17.04.2013 11:14, RE: cena
finding napsal:
já teda myslím že 2,8 je véčko takže hlavy by měly být dvě, ale nic to nemění na ceně...motor musí asi ven, ale to snad pro jakýhokoliv garážistu není problém...odpojí se jednotky, svíčky, odšroubuje fréma od převodovky, slentbloky a je venku...práce na 2h, těsnění se dá pořídit za 1500Kč, srovnat hlavy je samozřejmostí - to stojí 300Kč (většinou to odvezou na tzv magnetku do nějaký fabriky), jediné co bych měnil jsou náplně, ne rozvody...a pokud ano na netu stojí sada 4500Kč... dobře no s prací možná 8tkč...mě to na V8 4,0i (bmw) kdysi stálo 13tkč, je pravda že v autorizáku mi taky řekli 90tkč....a to jsme u toho udělali ještě spoustu jinejch těsnění a jiný díly. podfouklý těsnění je prostě běžná vada...může ji samozřejmě způsobit nevhodná chladící směs, nebo nekvalitní palivo (jako se to stalo mě).


vr6 má úhel jen 15 stupňů takže hlava je skutečně jen jedna.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Středa 17.04.2013 11:21, RE: cože?
free78 napsal:
tomaskrtek napsal:
free78 napsal:
finding napsal:
no prasklé těsnění pod hlavou není v dnešní době žádná velká závada....neměl jsem snad jedinou škodovku na které by se to nestalo... povedlo se mi to i na bmw. děje se to u všech aut. pokud je to do 220tkm jediná závada tak je to sranda...vždyt oprava na tomhle motoru vyjde do 6000Kč i s prací...kdyby to byla prasklá hlava nebo blok to je důvod k prodej a ne tohle...
Jste li schopen dělat výměnu těsnění pod hlavou u 2.8V6 od VW za 6t, ozvěte se mi prosím, budu vaše služby často a rád využívat. Viz. můj příspěvek zde o skutečné ceně takové opravy.
další spadlej z višně-VR6ka má řetězový rozvody. a těsnění pod hlavu stojí ofiko 1500, nejdražší sada i s těsněníma ventilů stojí 4+ . doporučuju si napřed něco zjistit než plácnu blbost. a to těsnění je jedno, s šesti dírama, ne dvě. a hlava je taky jedna!
Jedno těsnění? Cože? Na motoru V6 Každopádně ten motor musí ven. K té zadní hlavě se skoro nedá ani prostrčit ruka. Jen ten motor ven a dovnitř je u garážníka za 5t. Jestli se ušetří za rozvody (fatk sem žil v představě že sou řemenem), tak to máme: - motor ven a dovnitř 5t (rozdělává se celý čelo, světla ven...) - sundat hlavy, dat je otestovat a ofrézovat do roviny 4t (sou dvě) - těsnění sice možná 1500,- (ale sou v ceně oba kusy? Berme že ano. Mě se to ale silně nezdá.) sme na 10500,- Kč Pokud se nezjistí, že je "načlé" i něco jiného. Cena samozřejmě na dvoře na dědině u garážníka. Bez papiru. Bez rezervy, že se bude dělat něco jiného. Ty rozvody jestli sou řetězem, stějně asi musí dolů. Jestli musí dolů - tak je musí i někdo vrátit. To budou další peníze za práci. U V6 to fakt není sranda... Edit: a co šrouby hlavy válců - ty se mají při každé výměně taky měnit. To bude taky 2x 1t = 2t


víš co, najdi si třeba na auto kelly jak to těsnění vypadá a potom něco piš. btw., na bazoši je vr6ková hlava na prodej, podívej se na fotku. je jen jedna, ne dvě. plácáš tu blbosti.
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Středa 17.04.2013 11:26, RE: cože?
tomaskrtek napsal:
free78 napsal:
tomaskrtek napsal:
free78 napsal:
finding napsal:
no prasklé těsnění pod hlavou není v dnešní době žádná velká závada....neměl jsem snad jedinou škodovku na které by se to nestalo... povedlo se mi to i na bmw. děje se to u všech aut. pokud je to do 220tkm jediná závada tak je to sranda...vždyt oprava na tomhle motoru vyjde do 6000Kč i s prací...kdyby to byla prasklá hlava nebo blok to je důvod k prodej a ne tohle...
Jste li schopen dělat výměnu těsnění pod hlavou u 2.8V6 od VW za 6t, ozvěte se mi prosím, budu vaše služby často a rád využívat. Viz. můj příspěvek zde o skutečné ceně takové opravy.
další spadlej z višně-VR6ka má řetězový rozvody. a těsnění pod hlavu stojí ofiko 1500, nejdražší sada i s těsněníma ventilů stojí 4+ . doporučuju si napřed něco zjistit než plácnu blbost. a to těsnění je jedno, s šesti dírama, ne dvě. a hlava je taky jedna!
Jedno těsnění? Cože? Na motoru V6 Každopádně ten motor musí ven. K té zadní hlavě se skoro nedá ani prostrčit ruka. Jen ten motor ven a dovnitř je u garážníka za 5t. Jestli se ušetří za rozvody (fatk sem žil v představě že sou řemenem), tak to máme: - motor ven a dovnitř 5t (rozdělává se celý čelo, světla ven...) - sundat hlavy, dat je otestovat a ofrézovat do roviny 4t (sou dvě) - těsnění sice možná 1500,- (ale sou v ceně oba kusy? Berme že ano. Mě se to ale silně nezdá.) sme na 10500,- Kč Pokud se nezjistí, že je "načlé" i něco jiného. Cena samozřejmě na dvoře na dědině u garážníka. Bez papiru. Bez rezervy, že se bude dělat něco jiného. Ty rozvody jestli sou řetězem, stějně asi musí dolů. Jestli musí dolů - tak je musí i někdo vrátit. To budou další peníze za práci. U V6 to fakt není sranda... Edit: a co šrouby hlavy válců - ty se mají při každé výměně taky měnit. To bude taky 2x 1t = 2t
víš co, najdi si třeba na auto kelly jak to těsnění vypadá a potom něco piš. btw., na bazoši je vr6ková hlava na prodej, podívej se na fotku. je jen jedna, ne dvě. plácáš tu blbosti.


Asi jsem zjistil, že mi hrabe. Taky jsem zjistil dle fotek toho motoru na netu, že máš asi pravdu. Jenže já na ten motor tehdy před lety hleděl. Fakt sem měl zapamatovanou tu klasickou v6 tři válce viditelné, tři schované "jakoby za motorem".
Takže omluva.
Leda že by existovaly nějaké varianty, ale to asi ne.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Středa 17.04.2013 11:28, RE: cože?
free78 napsal:
tomaskrtek napsal:
free78 napsal:
tomaskrtek napsal:
free78 napsal:
finding napsal:
no prasklé těsnění pod hlavou není v dnešní době žádná velká závada....neměl jsem snad jedinou škodovku na které by se to nestalo... povedlo se mi to i na bmw. děje se to u všech aut. pokud je to do 220tkm jediná závada tak je to sranda...vždyt oprava na tomhle motoru vyjde do 6000Kč i s prací...kdyby to byla prasklá hlava nebo blok to je důvod k prodej a ne tohle...
Jste li schopen dělat výměnu těsnění pod hlavou u 2.8V6 od VW za 6t, ozvěte se mi prosím, budu vaše služby často a rád využívat. Viz. můj příspěvek zde o skutečné ceně takové opravy.
další spadlej z višně-VR6ka má řetězový rozvody. a těsnění pod hlavu stojí ofiko 1500, nejdražší sada i s těsněníma ventilů stojí 4+ . doporučuju si napřed něco zjistit než plácnu blbost. a to těsnění je jedno, s šesti dírama, ne dvě. a hlava je taky jedna!
Jedno těsnění? Cože? Na motoru V6 Každopádně ten motor musí ven. K té zadní hlavě se skoro nedá ani prostrčit ruka. Jen ten motor ven a dovnitř je u garážníka za 5t. Jestli se ušetří za rozvody (fatk sem žil v představě že sou řemenem), tak to máme: - motor ven a dovnitř 5t (rozdělává se celý čelo, světla ven...) - sundat hlavy, dat je otestovat a ofrézovat do roviny 4t (sou dvě) - těsnění sice možná 1500,- (ale sou v ceně oba kusy? Berme že ano. Mě se to ale silně nezdá.) sme na 10500,- Kč Pokud se nezjistí, že je "načlé" i něco jiného. Cena samozřejmě na dvoře na dědině u garážníka. Bez papiru. Bez rezervy, že se bude dělat něco jiného. Ty rozvody jestli sou řetězem, stějně asi musí dolů. Jestli musí dolů - tak je musí i někdo vrátit. To budou další peníze za práci. U V6 to fakt není sranda... Edit: a co šrouby hlavy válců - ty se mají při každé výměně taky měnit. To bude taky 2x 1t = 2t
víš co, najdi si třeba na auto kelly jak to těsnění vypadá a potom něco piš. btw., na bazoši je vr6ková hlava na prodej, podívej se na fotku. je jen jedna, ne dvě. plácáš tu blbosti.
Asi jsem zjistil, že mi hrabe. Taky jsem zjistil dle fotek toho motoru na netu, že máš asi pravdu. Jenže já na ten motor tehdy před lety hleděl. Fakt sem měl zapamatovanou tu klasickou v6 tři válce viditelné, tři schované "jakoby za motorem". Takže omluva. Leda že by existovaly nějaké varianty, ale to asi ne.


v poho, jeden z mála kdo přizná chybu. mělo by to být stejné až do R32, možná i R36.
reagovat
Rover623
počet příspěvků96
datum registrace14.04.2009
Středa 17.04.2013 12:20, RE: cena
finding napsal:
já teda myslím že 2,8 je véčko takže hlavy by měly být dvě, ale nic to nemění na ceně...motor musí asi ven, ale to snad pro jakýhokoliv garážistu není problém...odpojí se jednotky, svíčky, odšroubuje fréma od převodovky, slentbloky a je venku...práce na 2h, těsnění se dá pořídit za 1500Kč, srovnat hlavy je samozřejmostí - to stojí 300Kč (většinou to odvezou na tzv magnetku do nějaký fabriky), jediné co bych měnil jsou náplně, ne rozvody...a pokud ano na netu stojí sada 4500Kč... dobře no s prací možná 8tkč...mě to na V8 4,0i (bmw) kdysi stálo 13tkč, je pravda že v autorizáku mi taky řekli 90tkč....a to jsme u toho udělali ještě spoustu jinejch těsnění a jiný díly. podfouklý těsnění je prostě běžná vada...může ji samozřejmě způsobit nevhodná chladící směs, nebo nekvalitní palivo (jako se to stalo mě).


U toho BMW (pokud se nepletu) je to uloženo tak, že hlavy jsou 2, ale obě jsou přístupné ze shora po otevření kapoty, takže tam motor nemusí ven z auta (V6 v Sharanu neznám). To na tom BMW dost ulehčuje práci.

Jinak rozsah cen za výměnu těsnění je asi takový, staré konstrukce motorů (Felicie apod.), tam se to dá udělat v rozmezí 3-6 tisíc, u novějších aut je to rozmezí tak těch 5-15 tisíc a velké motory (šestiválce a větší) ty se obvykle pod 10 tisíc nevejdou.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Středa 17.04.2013 12:29, RE: cena
Rover623 napsal:
finding napsal:
já teda myslím že 2,8 je véčko takže hlavy by měly být dvě, ale nic to nemění na ceně...motor musí asi ven, ale to snad pro jakýhokoliv garážistu není problém...odpojí se jednotky, svíčky, odšroubuje fréma od převodovky, slentbloky a je venku...práce na 2h, těsnění se dá pořídit za 1500Kč, srovnat hlavy je samozřejmostí - to stojí 300Kč (většinou to odvezou na tzv magnetku do nějaký fabriky), jediné co bych měnil jsou náplně, ne rozvody...a pokud ano na netu stojí sada 4500Kč... dobře no s prací možná 8tkč...mě to na V8 4,0i (bmw) kdysi stálo 13tkč, je pravda že v autorizáku mi taky řekli 90tkč....a to jsme u toho udělali ještě spoustu jinejch těsnění a jiný díly. podfouklý těsnění je prostě běžná vada...může ji samozřejmě způsobit nevhodná chladící směs, nebo nekvalitní palivo (jako se to stalo mě).
U toho BMW (pokud se nepletu) je to uloženo tak, že hlavy jsou 2, ale obě jsou přístupné ze shora po otevření kapoty, takže tam motor nemusí ven z auta (V6 v Sharanu neznám). To na tom BMW dost ulehčuje práci. Jinak rozsah cen za výměnu těsnění je asi takový, staré konstrukce motorů (Felicie apod.), tam se to dá udělat v rozmezí 3-6 tisíc, u novějších aut je to rozmezí tak těch 5-15 tisíc a velké motory (šestiválce a větší) ty se obvykle pod 10 tisíc nevejdou.


tak to jsi z drahýho kraje. kolega dělal na Oktě 1.6 74kw rozvody s vodní pumpou, přetěsnění ventilů, samozřejmě těsnění pod hlavou+zabroušení a stálo ho to 5k. samozřejmě ne v autorizáku
reagovat
*autofans*
počet příspěvků159
datum registrace21.11.2008
Středa 17.04.2013 12:35, Oprava VR6
V diskusi jsou uváděny dva typy opravy. Typ č.1 - AUTOJDEDOACEK - vymění se pouze těsnění, nezkontrolují se a nezbrousí hlavy, nechají se vytahané šrouby a rozvody s tekoucí pumpou a auto si koupí nějakej chůdak na splátky na 84 měsíců bez akontace. Typ č.2 CHCISITOJESTENECHAT - udělám to tak jak se má a při té příležitosti co je třeba okolo. Je jasné, že v těchto km toho bude více, různá gufera a těsnění kolem a řetězové rozvody včetně napínáku a vodících lišt a když bude motor venku tak klidně i spojka. Realita bude kolem 20-30k i mimo autorizák. Jinak závada naprosto běžná u VW motorů V6 překopaných na LPG. Na stránkách výrobce LPG prins najdete několikastránkový seznam motorů kde se do najetí 100tkm od přestavby vyskytl nějaký problém. Těch kde nic nebylo tam moc není.... Smutné je, že i značky které to nabízejí k novým autům to nepřiznají (Fiat, Hjundé).
A tak se Vám u 2 roky a 1 měsíc starého punta klidně stane to samé - vzhledem k tomu že Fiat nemá u LPG prodlouženou záruku tak jako nabízí v jiných případech tak si to majitel zaplatí sám.
Když LPG/CNG tak jedině z výroby - Opel, Seat, Škoda, VW. Auta mají odolnější těsnění, jiná sedla ventilů a hlavně na ně lze uplatnit i prodlouženou záruku delší než 2 roky
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.