0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Rapid 1.2 TSI - jaké svezení nabídne?

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
Citroenak
počet příspěvků724
datum registrace13.04.2012
Středa 16.03.2016 08:35, 1.2 TSI
Urcite si rad budem citat vase skusenosti s tymto motorom po skratenom servisnom intervale. Podla mna s nim nebudu ziadne problemy. Neviem preco, ale myslel som si ze rapid je sedan. Ak je to liftback, tak by ten kufor aj stacil. U mna je ale jediny problem dizajn exterieru. Nejako neviem prist na chut dizajnu skodovky. Pride mi, ze dizajn nema, len mensie a vacsie verzie jedneho auta. Ale ten isty problem je aj u audi. Nech Vam hlavne dobre sluzi.
reagovat
HoNZA
počet příspěvků248
datum registrace28.04.2008
Středa 16.03.2016 09:39, 63 kW
Kdysi jsem jezdil s roomsterem s 1.4 16V 63kW a dostalo mě jak velký rozdíl je těch stejných 63 kW u 1.2 TSI. Proti staré 1.4 nemůžu říct křivého slova, ale ta jednadvojka jede jak urvaná ze řetězu / vzhledem k objemu/. jsem zvědavý jak se interiér popasuje s těmi 17" koly po 100 000 km určitě to sem napište. zajímají mě ty low intensity xenony - svítí to dobře? Jsem na osvětlení auta háklivý a dát cca 15000 za xenony je fajn pokud to za to stojí...
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Středa 16.03.2016 10:44, Motory TSI v Rapidu nezlobí...
Dobrý den, jsem moc zvědavý na Vaše postřehy, díky za článek! Jinak v Rapidu jsou problémy s řetězy vyřešeny, dokonce starší verze ještě s rozvodovým řetězem (do léta 2015) nedělá problémy.
Mému kamarádovi akorát při 150tis. km odešlo turbo, ale to se může stát z mnoha důvodů. Líbí se mi třeba řešení u motorů 1.2 PureTech od PSA, kde běží chlazení turba ještě po vypnutí motoru a to i když auto zamknete...
Jinak zkoušel jsem v showroomu Rapid Spaceback Fresh 1.2 TSI 66kw a našel jsem jen pár ALE
1) Řadící páka je nějak utopená, když to srovnám s Focusem nebo C4, nebo novým Megane, tak zbytečně moc natahuji ruku a časem to unavuje...
2) Doslova se tlačím ramenem na dveře, ať už ve předu nebo vzadu - opět Focus, C4, nový Megane ale i např. Renault Capture má nějaké ty centrimetry mezeru a je to příjemnější
3) Obyčejné sedadla, jsou vzadu moc tvrdá, teda myslím tím opěratdla, doslova mě utlačují lopatky.
4) Pro verzi 66kw vzadu jsou bubnové brzdy, kotoučové nejdou dokoupit, no nevím no, na dálnici bych uvítal přece jenom silnější brzdy
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Středa 16.03.2016 11:52, RE: Motory TSI v Rapidu nezlobí...
BobanHTP napsal:
Dobrý den, jsem moc zvědavý na Vaše postřehy, díky za článek! Jinak v Rapidu jsou problémy s řetězy vyřešeny, dokonce starší verze ještě s rozvodovým řetězem (do léta 2015) nedělá problémy. Mému kamarádovi akorát při 150tis. km odešlo turbo, ale to se může stát z mnoha důvodů. Líbí se mi třeba řešení u motorů 1.2 PureTech od PSA, kde běží chlazení turba ještě po vypnutí motoru a to i když auto zamknete...Jinak zkoušel jsem v showroomu Rapid Spaceback Fresh 1.2 TSI 66kw a našel jsem jen pár ALE 1) Řadící páka je nějak utopená, když to srovnám s Focusem nebo C4, nebo novým Megane, tak zbytečně moc natahuji ruku a časem to unavuje...2) Doslova se tlačím ramenem na dveře, ať už ve předu nebo vzadu - opět Focus, C4, nový Megane ale i např. Renault Capture má nějaké ty centrimetry mezeru a je to příjemnější3) Obyčejné sedadla, jsou vzadu moc tvrdá, teda myslím tím opěratdla, doslova mě utlačují lopatky.4) Pro verzi 66kw vzadu jsou bubnové brzdy, kotoučové nejdou dokoupit, no nevím no, na dálnici bych uvítal přece jenom silnější brzdy


Řetěz u Rapidů už je Ok a píše, že jezdí na pevný interval výměny oleje, takže i turbo by mělo něco vydržet

Jen k těm kotoučovým brzdám vzadu - vzhledem k tomu, že zadní brzdy jsou hodně regulovány, aby nepřebrzďovaly, vyšší účinek oproti zadním bubnovým u auta s motorem vpředu a pohonem předních kol se pozná až při velkém zatížení zadní nápravy. Osobně pociťuji velký rozdíl, když brzdím z vyšší rychlosti Audinou (diesel, pohon předních kol) nebo Baworákem (benzín, pohon zadních kol, a to nejen v brzdné dráze, ale i ovladatelnosti. U Audiny se výrazně odlehčí zadek a začne se vlnit, což na hladší cestě není moc příjemné. Baworák oproti tomu zpomaluje dřív a zůstává krásně stabilní - taky i výrobce s tím počítá a zadní kotouče jsou téměř stejně velké jako přední a mají i vnitřní odvětrávání. U Rapida bych tedy bubny vzadu nezavrhoval. Když pojedu sám v nezatíženém stavu (třeba já tak jezdím v 80% případů), jestli mám vzadu bubny nebo kotouče nepoznám. Těžko říct, jaký důvod má k tomu výrobce, jestli jsou bubnové brzdy výrazně levnější...?
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Středa 16.03.2016 12:54, RE: Motory TSI v Rapidu nezlobí...
BobanHTP napsal:
4) Pro verzi 66kw vzadu jsou bubnové brzdy, kotoučové nejdou dokoupit, no nevím no, na dálnici bych uvítal přece jenom silnější brzdy


Kotoucum vzadu bych se u aut typu Rapid obloukem vyhnul. Nejen ze je to uplne zbytecne, ale horsi je, ze to podstatne zvysuje provozni naklady. Ledazebys tam chtel vozit pytle cementu. Pak to smysl ma.

reagovat
Kojot027
počet příspěvků111
datum registrace02.01.2011
Středa 16.03.2016 13:53, Řetěz 1,2 TSI - 63Kw?
Jste si jistý tím rozvodovým řetězem? Ja na tom samém motoru v octávii III 2014 už mám řemen. Rozvody se pro problémech s řetězem u této motorizace měnily na řemeny. Ale olej to bere stejně jako původní řetězové motory. Každých 8-10 tis km litr. Ted mám asi 29 tis a už se dolévalo asi 4,2 litru.. První známka spotřeby oleje a dolití v 12.000 km
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Středa 16.03.2016 14:02, Tři kamarádi :-)
Zdravím, mám dva kolegy v práci a jednoho kamaráda, co mají Rapidy ještě s tím řetězem, ale olej jim to nebere, takže je to smutné, jestli "soudruzi" něco v novém typu motoru přehlédli ...
Nejde se pořád na něco vymlouvat, jak to dělá VW group, Fordí Ecobbosty a dokonce PSA PureTechy zatím olej neberou, takže by mě zajímalo, na čem se zase šetřilo a nebo nějaká výrobní vada ? nevím..
reagovat
Tommm
počet příspěvků79
datum registrace14.09.2015
Středa 16.03.2016 15:46, Vozidlo
Diky za recenzi, celkem objektivni zalezitost.

Auto urcite prinese v popsanem vyuziti dobrou hodnotu. Niceme na dalnicni jezdeni to nebude. Vozidlo patri do segmentu B. Muzeme polemizovat o hranici B a C. Srovnani s i30, focusem a auty segmentu C, stejne jako Octavia, nemuze ustat. Nicmene dle meho nazoru je to lepsi varianta nez Fabia. Sam presedam ze segmentu D do B a naopak ... a je to znat. Mondeo vs. Polo.

Kdyz ma clovek u baraku obe, muze velmi rychle vnimat rozdil.

Preju pekne svezeni a at slouzi. Za ty penize je to ve zminene vybave velice pekna zalezitost.
Urcite povazuju za rozumnejsi variantu poridit Rapid v tomto provedeni, nez zaplatit skoro 2x tolik za octavii.
Pristupujete k tomu pragmaticky a za to pred Vami smekam.

Ja osobne bych sel do 16" kol. Ciste jen dle sveho vkusu. 17" kola se mi zdaji "natelka" vzhledem k velikosti vozu.
reagovat
eTeflon
počet příspěvků173
datum registrace04.11.2008
Středa 16.03.2016 20:09, 1,2TSi
Zdravím všechny,
mám tento motor ve služebním Roomsteru a opravdu jsem byl překvapen, jak auto jede!
Jediná závada od nova byla v 98000km auto zdechlo a na záruku se měnily písty motoru + další věci, nevím přesně co a to přes dodržování intervalu necelých 15tkm, a zacházení s autem tak, jak se s Turbomotorem má. A opravdu je auto úsporné! Při klidné jízdě kolem 5ti litrů naturalu, při ostřejší jístě kolem 6ti litrů a když auto opravdu dostávalo "za uši" styl "podlaha" na každý kvalt, tak 8,2L.
Dlouhodobý průměr dle tankování za těch aktuálních 119000km je 6,17L

Jsem zastánce velkoobjemových motorů, ale po této zkušenosti jsem začal uvažovat po koncernovém 2,0TSI.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Čtvrtek 17.03.2016 08:49, 1.2 tsi
přibližně před rokem jsme potřebovali do rodiny další auto a měla to být fabia 2 kombi s motorem 1.4 63 kw. Jenomže se mi nedařilo sehnat pěkný vůz za rozumnou cenu ,tak to nakonec byl roční vůz ze zdejší inzerce zakoupen v Auto Branka v Praze s motorem 1.2 Tsi 63 kw. Nelituji u motoru mě příjemně překvapil poměr výkon-spotřeba.Od 1800 otáček do 4000 to jede moc pěkně,ale výš už nemá význam motor vytáčet.Ćasto jsem četl,že daný motor má vysokou spotřebu na dálnici,ale to se mi nepotvrdilo,záleží jestli se nechá jet plynule.Když jsem vyzvedával dceru na letišti v Praze,tak trasu Pelhřimov ,Praha a zpět jsem zajel v mírném provozu průměrnou rychlostí 101 km/h se spotřebou 5,9 l. O pár dní později jsem jel opět tu samou trasu,ale byl silný provoz,levý pruh neustále zpomalovaly kamiony,tak při průměrné rychlosti 98 km byla spotřeba 7,4 l.S ubývajícím olejem by u těchto motorů neměl být problém,spíš pokud někdo používá vůz na pouhé popojíždění,tak olej naopak může přibývat.Překvapilo mě,jak dlouho se v zimních měsících motor zahřívá na provozní teplotu a proto se údajně palivo sráží na stěnách válců motoru a je stíráno do olejové náplně.
reagovat
Tommm
počet příspěvků79
datum registrace14.09.2015
Čtvrtek 17.03.2016 11:56, prekvapeni z vykonu
Co myslite tim "jak to jede"? To proste nejede. At chcete nebo ne. Jedine co motor ma je turboefekt. Neco "co jede" se muze resit okolo 130k a seriozne se o tom da bavit nad 200k. 63kW fakt nejede a muzeme si zde namlouvat co chceme :)
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Čtvrtek 17.03.2016 12:53, RE: prekvapeni z vykonu
Tommm napsal:
Co myslite tim "jak to jede"? To proste nejede. At chcete nebo ne. Jedine co motor ma je turboefekt. Neco "co jede" se muze resit okolo 130k a seriozne se o tom da bavit nad 200k. 63kW fakt nejede a muzeme si zde namlouvat co chceme :)


Je jasné,že že je myšleno,že na výkon 63 kw to pěkně jede.
reagovat
Tommm
počet příspěvků79
datum registrace14.09.2015
Čtvrtek 17.03.2016 13:39, RE: RE: prekvapeni z vykonu
Dekuji. Potom tedy asi nemam vyhrad. Jede to jako 63kW. Nemam bohuzel moznost porovnani a tedy nevim, jestli by 63kW v jinem voze stejne provozni hmotnosti jelo lepe.
reagovat
westeros
počet příspěvků46
datum registrace22.04.2014
Čtvrtek 17.03.2016 14:37, kroutak
- pocit toho "jak to jede" urcuje hlavne prubeh krouticiho momentu v nizkych otackach, ne maximalni vykon v maximalnich otackach
- rapid je lehke auto, vazi skoro stejne jako Fabie
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Čtvrtek 17.03.2016 15:03, RE: RE: prekvapeni z vykonu
Tommm napsal:
Dekuji. Potom tedy asi nemam vyhrad. Jede to jako 63kW. Nemam bohuzel moznost porovnani a tedy nevim, jestli by 63kW v jinem voze stejne provozni hmotnosti jelo lepe.


Některé první ročníky jsou bohužel údajně trochu přiškrcené na řídící jednotce,Rapidů se to ale žádného netýká,to když si výrobce nevěděl rady s řetězy,první německé řetězy,jak je všeobecně známo,se dokázali řidičům jezdícím v nízkých otáčkách neskutečně rychle vytáhnout,tak je nahradili řetězy japonskými,ale ani ty nedělali dobrotu,tak až od 6 měsíce 2011,motory dostaly zesílené rozvody včetně kol a napínáků a motory zase otevřeli na řídící jednotce,takže na brzdě naměříte většinou kolem 70 kw.Přítel dcery má Stilo 1.6 a tvrdí že fabie 1,2 tsi jede líp.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Čtvrtek 17.03.2016 17:42, OK
Slušná recenze a chválím racionální přístup k výběru a používání vozidla. Rozhodně palec nahoru za zkrácený (nebo přesněji - jediný správný) interval výměny oleje.
reagovat
Tommm
počet příspěvků79
datum registrace14.09.2015
Pátek 18.03.2016 15:12, RE: RE: prekvapeni z vykonu
Fanda napsal:
Tommm napsal:
Dekuji. Potom tedy asi nemam vyhrad. Jede to jako 63kW. Nemam bohuzel moznost porovnani a tedy nevim, jestli by 63kW v jinem voze stejne provozni hmotnosti jelo lepe.
Některé první ročníky jsou bohužel údajně trochu přiškrcené na řídící jednotce,Rapidů se to ale žádného netýká,to když si výrobce nevěděl rady s řetězy,první německé řetězy,jak je všeobecně známo,se dokázali řidičům jezdícím v nízkých otáčkách neskutečně rychle vytáhnout,tak je nahradili řetězy japonskými,ale ani ty nedělali dobrotu,tak až od 6 měsíce 2011,motory dostaly zesílené rozvody včetně kol a napínáků a motory zase otevřeli na řídící jednotce,takže na brzdě naměříte většinou kolem 70 kw.Přítel dcery má Stilo 1.6 a tvrdí že fabie 1,2 tsi jede líp.


A to me muzete odkazat na nejaka relevantni mereni?
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Pátek 18.03.2016 19:55, RE: RE: prekvapeni z vykonu
Tommm napsal:
Fanda napsal:
Tommm napsal:
Dekuji. Potom tedy asi nemam vyhrad. Jede to jako 63kW. Nemam bohuzel moznost porovnani a tedy nevim, jestli by 63kW v jinem voze stejne provozni hmotnosti jelo lepe.
Některé první ročníky jsou bohužel údajně trochu přiškrcené na řídící jednotce,Rapidů se to ale žádného netýká,to když si výrobce nevěděl rady s řetězy,první německé řetězy,jak je všeobecně známo,se dokázali řidičům jezdícím v nízkých otáčkách neskutečně rychle vytáhnout,tak je nahradili řetězy japonskými,ale ani ty nedělali dobrotu,tak až od 6 měsíce 2011,motory dostaly zesílené rozvody včetně kol a napínáků a motory zase otevřeli na řídící jednotce,takže na brzdě naměříte většinou kolem 70 kw.Přítel dcery má Stilo 1.6 a tvrdí že fabie 1,2 tsi jede líp.
A to me muzete odkazat na nejaka relevantni mereni?


Odkaz dát nemohu,ale nedávno psali ve SM o motorech používaných ve vozech škoda.Rovněž tam byl rozebraný motor 1.2 Tsi ještě staré řady EA 111 a tam si půjčili z bazaru octavii,ale s motorem 77 kw a té naměřili na válcích 85 kw.Ony totiž motory Tsi povětšinou mají určitý výkonový bonus.Například motorů 1.4 tsi 90 kw běžně naměří 100 kw.Na AutoForu.cz je zdokumentován na brzdě Rapid Tsi 77 kw,rovněž mu naměřili o 10 % větší výkon.Navíc s tím autem jezdili v Německu na okruhu,jsou tam z toho i videa a to auto jede,jak z praku.I podle navigace se to dokázalo rozjet těsně přes 200km/h.Ale nejlepší je se s daným motorem se sám svézt a posoudit.Samotného mě udivilo,jak se fabie s motorem Tsi 63 kw snadno vypořádává s táhlými kopci na D 1 bez nějakého šlapání plynového pedálu k podlaze.
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Sobota 19.03.2016 07:43, .
já bych to trochu doplnil; ten rapid 1.2TSI "dobře jede" z pohledu ostatních maloobjemových motorů - atmosfér. Ted jsem v D najel několik tisíc s novým superbem 2.0 nafta140kw s DSG a že by to dobře jelo.. no já bych to netvrdil a docela mě to zklamalo (i odhlučnění). A co teprv dýchavičná 1.2 TSI ?
60 - 70 kW prostě neni nic moc a zlepšená (navýšená) křivka momentu tomu moc nepomůže. Je to jako u starýho TDI, když přišlo na trh. pocitově to umělo trochu zatahnout, ale stejně to prostě s těma 66 kW nejelo..
reagovat
PV
počet příspěvků28
datum registrace15.05.2007
Sobota 19.03.2016 19:32, 1,2 TSi
Jezdil jsem s tímto motorem v Polu s převodovkou DSG. Skvělé ježdění. Při lehké noze spotřeba 5l. Velice pružný a tichý motor. Vlastním Tourana 2.0 TDi a uvažuji, že bych příště šel do TSi.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.