Paul napsal:
Pavlik napsal:
Opravdu mi uniká, kdo je ochoten dolova vyhodit 387 000,-kč za tohle auto. Je sice krásně červené, ale to je tak vše. Srovnávaný Renault Fluence je nejen levnější, při lepší výbavě, motoru i bezpečnosti, ale je také o třídu větší - je to totiž ve skutečnosti "megane sedan".
Podívejme se na to objektivně a porovnávejme porovnatelné (ne novinářský vůz). Tzn. Rapid 1,2 TSI 77 kW Ambition Fresh za 319 000 bez slevy (15 000 dolů by neměl být problém) a akční Fluence 1,6 Authentique po slevě za 265 000. Výbava v základu přibližně stejná, u Fluence chybí ESP (+10 000), mlhovky (+4500) a parkovací senzory nelze vůbec, až u vyšší výbavy. U Fluence se rozhodně vyplatí připlatit si 20 000 za vyšší stupeň výbavy.Rapid boduje karoserií liftback (nepotřebuje ji každý, ale málokomu vadí a u nás je zákazníky vyhledávaná) a možností větší individualizace ve výbavě.Bezpečnost? Rapid 5 hvězd, 94% u dospělých, Fluence (elektr. verze) 4 hvězdy, 72% u dospělých.
Bezpečnost je odlišná - Fluence testovaný NCAP vážil 1569kg (nějaká zvláštní hybridní či jaká verze, standardní Fluence váží 1300kg), Rapid pouze 1093kg, což se při nárazu brutálně projeví.
Možnosti individualizace jsou úplně stejné - Renault umožňuje poskládat si auto přesně "na míru" bez ohledu na výbavové stupně.
Motor bych si také raději vybral 1,6 od Renaultu, což je stará spolehlivá klasika doplněná 6°převodovkou - zvlášť když je jako druhá možnost cokoli s nápisem TSi.
I ve druhé výbavě (expression) je Fluence pořád o 15 000 levnější než rapid po "předpokládané" slevě.
Jedinou výhodou rapidu je typ karoserie, liftback je skutečně praktičtější.