0
zpět
 

diskuze k tématu: Úprava problémových TDI bude možná povinná

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Sobota 14.11.2015 01:35, odškodnění
Tohle bude ještě zajímavé. Pokud by totiž bylo možné emise těchto motorů jednoduše vyřešit instalací ovládacího software bez výrazného vlivu na parametry motoru (výkon, spotřeba a především životnost), výrobce by se jistě nenamáhal s podváděním. V tomto kontextu se mi odškodnění ve výši 1000 USD zdá poněkud nízké a věřím, že Americkým zákazníkům se z VW podaří vysoudit částky mnohonásobně vyšší (klidně i převyšující původní pořizovací cenu auta). Současně pochybuji, že VW se cestou solidního finančního odškodnění pustí i v Evropě. Na rozdíl od Američanů nemáme skutečně nezávislý právní systém a zlikvidovat VW vyplacením "amerického" hromadného finančního odškodnění poškozeným zákazníkům si žádný "nezávislý" evropský soudce nedovolí.
reagovat
bobus
počet příspěvků6
datum registrace10.03.2012
Sobota 14.11.2015 15:56, Povinná úprava zvýší provozní náklady
Nový software bude pravděpodobně buď zvyšovat spotřebu zvýšením množství vstřikované nafty při regeneraci filtru pevných částic nebo bude snižovat životnost filtru případně obojí
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Sobota 14.11.2015 17:16, .
mě to přijde pořád divné, něco mi na tom nesedí. Program v řídící jednotce byl napsán tak, že když se točila jen přední kola a zadní stála, jednotka jela podle jiné mapy, než když se točí všechny čtyři. tzn. auto poznalo, že je právě měřeno na brzdě (emise).
Když dělali pak v reichu znovu test, VW překračoval limity několikanásobně jak v režimu klidné jízdy a na plný plyn. Naproti tomu bmw 3.0d limity překročil mírně jen při plném plynu, jinak splňoval limity s velkou rezervou.
Jen idiot si může myslet, že se na tohle nepřijde. Co čekali? Je tu i několik podivných souvislostí. Proč najednou začal VW dodávat diesly do USA, když tam neni po naftakach taková poptávka? Proč tohle přišlo až ve chvíli, kdy VW postavil v rusku fabriku na motory VW, kde se mělo vyrábět ca 85% motorů VW. (Asi o několik týdnů později postavil s podobným plánem v rusku fabriku na motory také Ford).

Co se týká vysokého managementu VW, vypadá to, jako by tam byl nějakej "dvojitej agent", kterej měl srazit VW na kolena (konkurence ? ), a možná v globálním měřítku i poškodit německo.
Myslím si, že lidi ve vedení firmy, u kterých je zisk a strategie firmy prioritou, by těžko něco takového udělali a vědomě ohrozili existenci firmy. Ono to může bejt takovej sešup, že to potom bude pro VW likvidační.

V práci v reichu to skobčáci hodně řeší.. Navíc mi přijde vtipné, jak chtějí české majitele donutit změnit soft, tím spíš když každej druhej Lojza z Horní dolní má načipovanou 1.9 TDI na celejch 150 koní..
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Sobota 14.11.2015 23:04, RE: .
Zvirak napsal:
mě to přijde pořád divné, něco mi na tom nesedí. Program v řídící jednotce byl napsán tak, že když se točila jen přední kola a zadní stála, jednotka jela podle jiné mapy, než když se točí všechny čtyři. tzn. auto poznalo, že je právě měřeno na brzdě (emise).Když dělali pak v reichu znovu test, VW překračoval limity několikanásobně jak v režimu klidné jízdy a na plný plyn. Naproti tomu bmw 3.0d limity překročil mírně jen při plném plynu, jinak splňoval limity s velkou rezervou.Jen idiot si může myslet, že se na tohle nepřijde. Co čekali? Je tu i několik podivných souvislostí. Proč najednou začal VW dodávat diesly do USA, když tam neni po naftakach taková poptávka? Proč tohle přišlo až ve chvíli, kdy VW postavil v rusku fabriku na motory VW, kde se mělo vyrábět ca 85% motorů VW. (Asi o několik týdnů později postavil s podobným plánem v rusku fabriku na motory také Ford).Co se týká vysokého managementu VW, vypadá to, jako by tam byl nějakej "dvojitej agent", kterej měl srazit VW na kolena (konkurence ? ), a možná v globálním měřítku i poškodit německo.Myslím si, že lidi ve vedení firmy, u kterých je zisk a strategie firmy prioritou, by těžko něco takového udělali a vědomě ohrozili existenci firmy. Ono to může bejt takovej sešup, že to potom bude pro VW likvidační.V práci v reichu to skobčáci hodně řeší.. Navíc mi přijde vtipné, jak chtějí české majitele donutit změnit soft, tím spíš když každej druhej Lojza z Horní dolní má načipovanou 1.9 TDI na celejch 150 koní..


To je úplný špionážní román... "podivné souvislosti", USA, Rusko, dvojitý agent...

Že by se mělo v Rusku vyrábět 85% motorů VW, tomu snad nevěříš ani ty... Podle http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/news/2015/09/VW_Kaluga.html se tam mají vyrábět nějaké benzínové 1.6ky. Nejpíš určené do aut pro tamní trh. Samozřejmě splňující horší emise než v EU. Viz. http://auto.idnes.cz/testovaci-centrum-motoru-skoda-dnc-/automoto.aspx?c=A140626_164547_automoto_vok
citace:
Větší motory jsou určeny pro jiné trhy, na kterých platí méně přísné emisní normy. Jen pro představu: v Evropě jsou momentálně používány čtyři standardy. Rusko, Bělorusko, Moldávie a Srbsko vyžadují Euro 4, na Ukrajině platí Euro 3 a třeba v Albánii a Bosně a Hercegovině dokonce jen Euro 2.


Toliko jinak k argumentům některých lidí, že by automobilky i bez emisních norem dobrovolně snižovaly emise. Ve skutečnosti je to tak, že automobilky pro každý trh šijou motory na míru místním emisním normám. Akorát pro USA se ten motor na míru ušít nepodařilo.
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Neděle 15.11.2015 00:02, .
prdlajs špionážní román, jen přemýšlím a ptám se Qui bono?

no to je jasný, že nebudou hned dělat všechny motory . Mělo se to tam stěhovat postupně.
Fakt je ale ten, že jednotka byla od počátku navržena takhle, což znamená, že tam byl od začátku ten úmysl. Pro VW to programoval Bosch. Dodací podmínky od Bosche byly, že ten soft je pouze pro interní testování a nesmí se objevit ve vozech. Oni věci se nedějou sami. Proto se ptám a vidím možné souvislosti. Jak říkám VW by tohle sám dobrovlně těžko udělal, takoví idioti to snad nejsou.
Jen mi to přijde divné.
Zkus se na to zeptat nějakého němce. Kolegové v práci (němci, programátoři) to řeší každý den.
Info mam od nich.
Navíc jak je možný, že se na to přišlo až teď ? Zákonitě o tom museli vědět od začátku i za mořem, netýká se to nových aut, ale už pár let starších. Těch aut se tam už prodalo hodně. Stopro před začátkem prodeje muselo mít nějaký homologační zkoušky atd. Proč to vadí až ted?
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Neděle 15.11.2015 09:13, RE: .
Zvirak napsal:
prdlajs špionážní román, jen přemýšlím a ptám se Qui bono? no to je jasný, že nebudou hned dělat všechny motory . Mělo se to tam stěhovat postupně.Fakt je ale ten, že jednotka byla od počátku navržena takhle, což znamená, že tam byl od začátku ten úmysl. Pro VW to programoval Bosch. Dodací podmínky od Bosche byly, že ten soft je pouze pro interní testování a nesmí se objevit ve vozech. Oni věci se nedějou sami. Proto se ptám a vidím možné souvislosti. Jak říkám VW by tohle sám dobrovlně těžko udělal, takoví idioti to snad nejsou.Jen mi to přijde divné. Zkus se na to zeptat nějakého němce. Kolegové v práci (němci, programátoři) to řeší každý den. Info mam od nich.Navíc jak je možný, že se na to přišlo až teď ? Zákonitě o tom museli vědět od začátku i za mořem, netýká se to nových aut, ale už pár let starších. Těch aut se tam už prodalo hodně. Stopro před začátkem prodeje muselo mít nějaký homologační zkoušky atd. Proč to vadí až ted?


Řídící jednotka byla firmou Bosch vyvinuta (respektive tento její software) pro testovací středisko VW. Bosch v tomto smyslu doložil písemné důkazy, upozornil VW, že do sériových aut nesmí být montována. Takže ano, ve VW jsou ve vrcholovém managementu idioti, kteří v rámci krátkodobého udržení zisku firmy (do příchodu nové generace motorů, jenž přišla do prodeje za cca 3 roky) nechali do aut montovat ŘJ s podvodným software. Byla krize, potřebovali když už ne zvýšit, tak alespoň udržet prodej .... Je třeba si uvědomit, že hodnocení manažerů firmy (včetně finančního) se odvíjí v prvé řadě od ekonomických výsledků firmy a u vrcholového managementu VW se bavíme jen o odměnách v řádech milionů EUR ročně - za takové peníze už jsou lidé zhusta ochotni riskovat. Co je na tom nepochopitelného nebo snad dokonce konspiračního?
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Neděle 15.11.2015 14:43, RE: .
Zvirak napsal:
prdlajs špionážní román, jen přemýšlím a ptám se Qui bono? no to je jasný, že nebudou hned dělat všechny motory . Mělo se to tam stěhovat postupně.Fakt je ale ten, že jednotka byla od počátku navržena takhle, což znamená, že tam byl od začátku ten úmysl. Pro VW to programoval Bosch. Dodací podmínky od Bosche byly, že ten soft je pouze pro interní testování a nesmí se objevit ve vozech. Oni věci se nedějou sami. Proto se ptám a vidím možné souvislosti. Jak říkám VW by tohle sám dobrovlně těžko udělal, takoví idioti to snad nejsou.Jen mi to přijde divné. Zkus se na to zeptat nějakého němce. Kolegové v práci (němci, programátoři) to řeší každý den. Info mam od nich.Navíc jak je možný, že se na to přišlo až teď ? Zákonitě o tom museli vědět od začátku i za mořem, netýká se to nových aut, ale už pár let starších. Těch aut se tam už prodalo hodně. Stopro před začátkem prodeje muselo mít nějaký homologační zkoušky atd. Proč to vadí až ted?


Pokud vím, tak se na to přišlo díky jisté univerzitě v USA, která ta auta testovala v reálném provozu min. cca 2 roky. Během té doby se ptali VW, čím ty rozdíly můžou být způsobené. VW samozřejmě mlžil dokud to šlo, až to nakonec prasklo a pod tíhou důkazů se přiznali.

Nevím proč bych se měl ptát na názor náhodného Němce. Ten bude z principu nejvíc neobjektivní když se jedná o jejich největší automobilku.

Proč to udělali dobrovolně? Jaký to mělo důvod? No nejspíš kvůli hamižnosti jako obvykle v těhle případech (piškoty Opavia atd.). O prachy jde vždy teprve až v první řadě
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Neděle 15.11.2015 19:37, .
to mi přijde přitažený za vlasy, že na to přišla nějaká univerzita. To auto muselo projit homologací a měřením. US úřady to MUSELI vědět od začátku. Na to jsem narážel.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Neděle 15.11.2015 22:06, RE: .
Zvirak napsal:
to mi přijde přitažený za vlasy, že na to přišla nějaká univerzita. To auto muselo projit homologací a měřením. US úřady to MUSELI vědět od začátku. Na to jsem narážel.


Pořád nechápu, co hledáš za konspirační teorii. Ano, auta v USA i Evropě samozřejmě prošla homologačním řízením = tedy absolvovala předepsané dynamické testy včetně testů emisí a spotřeby (v rámci kterých byl podvodný software použit) a tyto testy splnila (tedy soft fungoval jak měl). Zbytek techniky se zkoumá víceméně jen na základě podkladů dodaných výrobcem. Nebo si snad myslíš, že státní zkušebna skutečně zkoumá, zda je na autě například funkční airbag nebo ESP?
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Neděle 15.11.2015 22:09, .
Proboha co je na tom za konspiraci?
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Neděle 15.11.2015 22:11, RE: .
Zvirak napsal:
to mi přijde přitažený za vlasy, že na to přišla nějaká univerzita. To auto muselo projit homologací a měřením. US úřady to MUSELI vědět od začátku. Na to jsem narážel.


Jistě že ty auta prošla měřením ve zkušebně. Ta univerzita to měřila v reálném provozu kdy se např. točí všechna kola. Že US úřady to MUSELY vědět od začátku je právě ta konspirace (tvoje).
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Pondělí 16.11.2015 07:49, .
Petře, to není konspirace, ale můj názor.
Třeba nemám pravdu, ale nechci být naivní a věřit všemu.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Pondělí 16.11.2015 08:35, RE: .
Zvirak napsal:
Petře, to není konspirace, ale můj názor. Třeba nemám pravdu, ale nechci být naivní a věřit všemu.


Nezlob se, ale z tvé strany to právě naivita je. Zjevně vůbec netušíš jak proces schvalování technické způsobilosti vozidla (neboli homologace) probíhá a přesto se snažíš najít "něco mezi řádky" a vytváříš si konspirační teorii která nemá reálný podklad (úřady to musely vědět, proč se na problém přišlo až teď, proč univerzita, atd.).
Prostuduj si tento odkaz, ať se uvedeš trochu do obrazu: http://www.tuv-sud.cz/cz-cz/cinnosti/testovani-a-homologace-vozidel/homologace-vozidel
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Pondělí 16.11.2015 12:04, :-)
jestli je to moje naivita ukáže až čas
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Pondělí 16.11.2015 12:22, emise nox
V USA Volkswagen zkazil co mohl,ale docela jsem zvědavej,pokud se dostane do velkých problémů v Evropě,zda v tom zůstane sám a nebo sebou stáhne i ostatní automobilky.Ono není žádné tajemství,že i motory jiných výrobců jsou na tom s nox v reálném provozu podobně.Někteří mají míň nox,jiní přibližně stejně a někteří i více nox neš průšvihové vw.
reagovat
Citroenak
počet příspěvků727
datum registrace13.04.2012
Pondělí 16.11.2015 12:39, Podvadzanie
Osobne si myslim, ze sme opat raz objavili koleso. Staci si porovnat pisane hodnoty spotreby u vsetkych modernych dieselov a benzinov, s priemernymi hodnotami dosahovanymi majitelmi na napr spritmonitor.de. A ejhla, nejako to nesedi. Cez spotrebu si potom vypocitam, kolko to vypusti CO2 a vide mi, ze vacsina ma min tieto emisie 2x vyssie. A teraz premyslajme, preco sa na to na vyssich miestach prislo az teraz... To ze je tam este nejaky software, ktory tomu pomaha, ma vobec neprekvapuje, auto predsa splnilo emisie, a ma aj vykon, takze sa bude predavat. O co predsa cely cas v tej ekologickej histerii ide? Predsa o peniaze. A ked ma nieco nalepku eko (ci uz je to auto, potraviny, atd ), tak sa po tom v obchodoch len zaprasi. A za dalsie, v europe by sa na toto urcite neprislo, vsak tu z 'nejakeho' dovodu, ma kazdy novy VW(skoda, seat, audi) vzdy plne bodove hodnotenie, a ci uz je to auto roka alebo nie, je to vzdy najlepsie auto na trhu. Cim to asi bude?
Mozno by bolo treba riesit tie emisie nejako inak, rozumne. To by ale nesmel existovat jeden velky zbytocny dom v Bruseli plny fetakov.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.