0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia II 4x4 – co od ní čekat?

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
fantomassk
počet příspěvků3
datum registrace22.07.2013
Středa 26.03.2014 07:44, spotreba Haldex nizsia vs permanent AWD
Zdravim z coho vychadza ta fama ze s Haldexom jazdim za menej oproti trvalej stvorkolke? ved tu vahu diferak poloosy a vsetko musim tocit podla mna to zere rovnako ako permanentna stvrokolka len to ma nevyhodu ze nikdy enviem ako sa to zachova co to momentalne robi viz Subaru
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků248
datum registrace09.05.2007
Středa 26.03.2014 09:30, dotaz
Nebyl náhodou Haldex 2 generace a po faceliftu 4 generace v octavii I? Měl jsem za to, že octavia II. měla už jen 4 generaci. Děkuji za odpověď.
reagovat
rojack
počet příspěvků145
datum registrace06.01.2009
Středa 26.03.2014 09:57, Upřesnění
Protože již roky jezdím s OII 4x4 2,0TDi, upřesňuji recenzi-radu. Spotřeba je skutečně o cca 1l/100km vyšší, než u klasiky s pohonem přední nápravy, protože kardan k zadní nápravě se točí pořád, i když Haldex nezabírá a to má vliv. I tak mám cca 6,5 až 7,0l/100km dlouhodobě na kombinovaných trasách dálnice/okresky.
Závady do 200tis. km, jen klasika, nic strašného i přes to, že někteří škarohlídové varují před tímto motorem.
Jako čtyřkolka se to samozřejmě při normální jízdě na suchu vůbec nechová, ale protože v normální zimě (ne letos) jezdím hodně po sněhu, při razantní jízdě to skutečně v zatáčce, když to smykem ujede, pomůže. Až se z toho stane zábava, což často využívám No a hlavní pomocník je to při rozjezdu na sněhu, vyhrabání se ze závěje, výrazně mi pomohla v Alpách na lyžovačce, kdy nasněžilo, namrzla silnice do prudkého kopce k lanovce, cca 10 km , celou tu cestu jsme předjížděli auta s klasickým pohonem, co stála na krajnici a nemohla dál.
Jak se píše, drobná závada v elektrice jednoho okna, kterou neřeším, s tím souhlasím, něco se občas mění na podvozku, ale to je na našich silnicích normální, netěsná klima opravená, zatím to jde.

reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Středa 26.03.2014 10:17, RE: spotreba Haldex nizsia vs permanent AWD
fantomassk napsal:
Zdravim z coho vychadza ta fama ze s Haldexom jazdim za menej oproti trvalej stvorkolke? ved tu vahu diferak poloosy a vsetko musim tocit podla mna to zere rovnako ako permanentna stvrokolka len to ma nevyhodu ze nikdy enviem ako sa to zachova co to momentalne robi viz Subaru


Samozřejmě ta spotřeba z principu musí být něco mezi dvojkolkou a poctivou čtyřkolkou. Ty komponenty tam jsou, takže váha je vyšší, kardan a zadní poloosy se točí. Ale vzhledem k tomu, že tam není klasický mezinápravový diferenciál, tak to nezatěžuje motor tolik, jako by byla zadní náprava permanentně připojená.
reagovat
*autofans*
počet příspěvků159
datum registrace21.11.2008
Středa 26.03.2014 10:27, Spotřeba
Rozdíl ve spotřebě Haldex oproti permanentnímu pohonu je sotva měřitelný tak nedělejte z lidí blbce. Nárůst spotřeby u systému 4x4 je ve vyšších odporech celého systému a většímu množství rotujících dílů + samotná hmotnost celého systému. I když je spojka rozpojená tak musíte roztáčet zadní hnací hřídele, zadní diferenciál i samotný kardan. Jediná výhoda oproti např. Subaru je, že nemusíte při rozjezdu tolik bojovat se spojkou která se musí popasovat s odporem trvalého systému 4x4.
Pokud už auto jede tak je skoro jedno jestli jsou zadní kola v záběru nebo ne, rozdíl ve spotřebě je max. do 5%. Zajímavější informace pro stíhače ze zasněženého levého pruhu dálnice může být tak, že v dálničních rychlostech mají z Haldexu akorát tu plaketu vzadu na kufru. Spojka je nad 100km/h vždy rozpojená.
reagovat
rojack
počet příspěvků145
datum registrace06.01.2009
Středa 26.03.2014 10:48, Tak nad 100km/h
po dálnici na vrstvě sněhu jsem ještě nejel, takže tohle jsem nevěděl.
Jinak jakpak chcete tu spotřebu přesně porovnat, když nemáte pro porovnání dvě stejná auta (stejný motor, stejná hmotnost, stejný tvar karoserie,.........), jedno s Haldexem a jedno permanentní? Takže jsou to všechno jen teorie. Porovnat se dá pouze auto s pohonem předku a s Haldexem, to samozřejmě seženete. A tam je spotřeba vyšší u Haldexu, to je jasné.
reagovat
Rover623
počet příspěvků96
datum registrace14.04.2009
Středa 26.03.2014 13:28, 4x4
Asi bych k tomu taky něco přihodil, kromě již zmíněného, že od určité rychlosti je ta spojka stejně rozpojená vždy, to má ještě jeden problém. Mám zkušenosti jak s OI, tak OII s tímhle systémem a nutno říct, že na sněhu to docela i funguje, ale zkuste s tím vyjet rozblácený kopec nebo kopec s mokrou trávou (větší). V tom prvním případě se zahrabete a jdete pro traktor, v tom druhém budete pomalu klouzat zase dolů. Na uklouzané silnici je s tím taky problém, zrovna minulou zimu jsem tahal jednoho nešťastníka, kterému to připojilo zadek když to nečekal a šel do příkopu
reagovat
*autofans*
počet příspěvků159
datum registrace21.11.2008
Středa 26.03.2014 14:04, ESP
Zákeřná vlastnost je spíše odpojení Hladexu při zásahu elektronických pomocníků jako je ESP ap. Nevím jak poslední generace, ale první dvě neuměly fungovat na zpátečku což je při uvíznutí někde v hlubokém sněhu taky nic moc pocit. Sám jsem se Saabem 9-3 s XWD což byl poslední Haldex s kterým jsem jel vjel čumákem do sněhové bariéry a bohužel musel přijet traktor i když zadní kola byly na dobrém povrchu. Jinak k úplnému odpojení nikdy nedojde, ale těch 10% co tam zůstává Vás nevytrhne. Nejsem Subaru fans, ale tak nějak raději mám auta která se chovají pořád stejně a nezákeřně.
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Středa 26.03.2014 14:36, 4x4
Právě, co mě mrzí, že klasické náhony (permanentní) pomalu mizí s aut a stávají se z toho záludné potvory s haldexem a jiným nesmyslem. Bratr má starou A6 ještě s legendárním 5tiválem v quattru. A když jsme to porovnávali s OII s haldexem, tak je to nesrovnatelné. U té oktávky mi to připadalo strašně nevypočitatelné a člověk nevěděl kdy to zabere, nezabere a co se vůbec stane. S tou A6 jsem si mohl paradoxně přes větší váhu mnohem víc dovolit a mám v to auto daleko větší důvěru a přesně to auto poslat kam potřebuju, protože vím co udělá (zkoušeno mimo komunikace, aby mě někdo nenapadal) . Prostě člověk ví, že to je stále 4x4 ať se děje co se děje. A spotřeba u tohoto auta je průměrně 6,5 litru nafty, ne dle počítače, ale dle dotankování, takže bych zase netvrdil, že permanentní 4kola víc žere proti haldexu a problém s náhonem za 10 let co ho má problém žádný taky nebyl.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Čtvrtek 27.03.2014 13:02, RE: 4x4
driver111 napsal:
Právě, co mě mrzí, že klasické náhony (permanentní) pomalu mizí s aut a stávají se z toho záludné potvory s haldexem a jiným nesmyslem. Bratr má starou A6 ještě s legendárním 5tiválem v quattru. A když jsme to porovnávali s OII s haldexem, tak je to nesrovnatelné. U té oktávky mi to připadalo strašně nevypočitatelné a člověk nevěděl kdy to zabere, nezabere a co se vůbec stane. S tou A6 jsem si mohl paradoxně přes větší váhu mnohem víc dovolit a mám v to auto daleko větší důvěru a přesně to auto poslat kam potřebuju, protože vím co udělá (zkoušeno mimo komunikace, aby mě někdo nenapadal) . Prostě člověk ví, že to je stále 4x4 ať se děje co se děje. A spotřeba u tohoto auta je průměrně 6,5 litru nafty, ne dle počítače, ale dle dotankování, takže bych zase netvrdil, že permanentní 4kola víc žere proti haldexu a problém s náhonem za 10 let co ho má problém žádný taky nebyl.


když motor točí čtyřma kolama, spotřebuje víc, než když točí jenom dvěma?

reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Čtvrtek 27.03.2014 18:45, haldex vs. quattro
Popíšu pár vlastních zkušeností s těmito systémy. Pro běžnou jízdu je haldex zcela dostačující, závěj projede statečně a i v jiných podmínkách (např. tahání přívěsu na mokru, po trávě) funguje výborně. Spotřeba je oproti permanentní 4x4 nižší spíš mimo město a vyšších rychlostech, prostě při ustálené jízdě, protože řídící jednotka, zvláš´t u novějších generací (O2 4x4) se snaží suplovat stálou čtyřkolku a ten točivý moment v určité míře posílá na zadek úmyslně. Tím je ale také daleko méně zákeřná a je s ní větší sranda než u Octavie 4x4 1. generace. Ta měla i nevýhodu, že neuměla couvat. Člověk se s tím musel naučit jezdit a pak měl vystaráno. Kamarád ji má dodnes, jezdí s ní na ryby do lesa, a nedal by ji ani za nic. Quattro je prostě quattro a žádná elektronika na něj nemá. Je bezprostřední - funguje okamžitě, zcela plynule a pořád. Je to prostě jiná liga a člověk to pochopí, až pozná obě technologie na vlastní kůži. Taky když srovnáme Octavii 4x4 s A4 quattro se stejným výkonem a výbavou, tak Audi je o X set tisíc dražší, a v tomto případě nejde jen o značku. Obě technologie jsou ale velmi spolehlivé (quattro je ještě blbuvzdornější) a doporučitelné. Takže má rada zní - sežeňte si Octavii 2 s 1,9 TDI 4x4 (bacha aby to nebyl dovoz s DPF) s doložitelnou servisní historií (haldex potřebuje pravidelnou výměnu oleje co 60 000 km), měňte pravidelně oleje a budete spokojený.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.