0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia sviti EPC kontrolka

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pondělí 26.11.2012 12:46, Škoda Fabia sviti EPC kontrolka
Může mít svítící kontrolka EPC vliv na nedobíjení baterky?
Před 3 měsíci jsem koupil ojetou Fabii Combi 2000 1.6V 55kw , jezdí v pořádku.
Při poslední jízdě jsem dojel do cíle a při odjezdu asi za 2 hodinky už jsem nenastartoval, ani to neškytlo. Pomohly až startovací kabely.

reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Pondělí 26.11.2012 13:05, RE: Škoda Fabia sviti EPC kontrolka
Vítek napsal:
Může mít svítící kontrolka EPC vliv na nedobíjení baterky?Před 3 měsíci jsem koupil ojetou Fabii Combi 2000 1.6V 55kw , jezdí v pořádku. Při poslední jízdě jsem dojel do cíle a při odjezdu asi za 2 hodinky už jsem nenastartoval, ani to neškytlo. Pomohly až startovací kabely.


Já si to nemyslím. Buď svítí kontrolka dobíjení, takže je problém s buzením a altro nebobíjí nebo je buzení spálené kompletně, takže se kontrolka nerozsvítí ani při zapnutí zapalování. Nebo prostě odešla baterka, která to klidně udělá i po delší jízdě, kdy má člověk pocit, že by se mohla dobít. On když se zhroutí článek, tak má tak velký vnitřní odpor, že se baterka už není schopná dobít.
Nebo baterka není KO, jen ji vyšťavil vysoký počet krátkých jízd ( + svícení, rádio, topení, zadní sklo) a nebyla schopná se během těch krátkých jízd dobít (potřebuje k tomu i vyšší teplotu, než je teď stabilně venku).
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pondělí 26.11.2012 13:07, RE: Škoda Fabia sviti EPC kontrolka
To je klidně možné no.....jezdil jsem spíše po městě nic nad 10km/na nastartování.
Tak zkusím dneska koupit novou baterku a uvidíme.
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Pondělí 26.11.2012 13:18, RE: Škoda Fabia sviti EPC kontrolka
Vítek napsal:
To je klidně možné no.....jezdil jsem spíše po městě nic nad 10km/na nastartování.Tak zkusím dneska koupit novou baterku a uvidíme.


Pokud baterka byla stará už několik let, tak si i obtížněji drží svou kapacitu. Nová baterka jistě pomůže, ale trvale ji taky nelze provozovat jen na krátké jízdy bez občasného externího dobití nebo nějakou delší jízdu se středními otáčkami.
Doporučuji zauvažovat o LED denním svícení, protože normální světla dávají baterkám dost zabrat. Jde o trvalých cca 150 W, což znamená trvalý proud pře 12 A, a to není málo, takže dobíjení je pak "vlažnější". Navíc mají některá auta vymoženost, že se jim se zapnutím zapalování rozsvítí světla. To považuji za vyloženě nešťastné.
reagovat
Alda
počet příspěvků36
datum registrace25.05.2007
Pondělí 26.11.2012 14:05, RE: Škoda Fabia sviti EPC kontrolka
Vítek napsal:
Může mít svítící kontrolka EPC vliv na nedobíjení baterky?Před 3 měsíci jsem koupil ojetou Fabii Combi 2000 1.6V 55kw , jezdí v pořádku. Při poslední jízdě jsem dojel do cíle a při odjezdu asi za 2 hodinky už jsem nenastartoval, ani to neškytlo. Pomohly až startovací kabely.


Teda když se rozsvítí EPC mě tak motor spadne do nouzáku, je divné že Vám ne. Možná je to rokem, já jezdím s FII r. 2010.
Proč svítí EPC - funguje Vám třetí brzdové světlo?
reagovat
rojack
počet příspěvků145
datum registrace06.01.2009
Pondělí 26.11.2012 14:07, RE: Škoda Fabia sviti EPC kontrolka
David V napsal:
Vítek napsal:
To je klidně možné no.....jezdil jsem spíše po městě nic nad 10km/na nastartování.Tak zkusím dneska koupit novou baterku a uvidíme.
Pokud baterka byla stará už několik let, tak si i obtížněji drží svou kapacitu. Nová baterka jistě pomůže, ale trvale ji taky nelze provozovat jen na krátké jízdy bez občasného externího dobití nebo nějakou delší jízdu se středními otáčkami. Doporučuji zauvažovat o LED denním svícení, protože normální světla dávají baterkám dost zabrat. Jde o trvalých cca 150 W, což znamená trvalý proud pře 12 A, a to není málo, takže dobíjení je pak "vlažnější". Navíc mají některá auta vymoženost, že se jim se zapnutím zapalování rozsvítí světla. To považuji za vyloženě nešťastné.


Nedělejte z toho bramboračku. Mám auto se samorozsvěcujícími se světly už šest let a baterka stále původní. Nikdy problémy ani ve velkých mrazech. Jezdím i dlouhé trasy, to je pravda.
Druhým autem jezdí žena deset kilometrů denně do práce a zpět (jinam ne), parkuje venku v mrazech, a baterka taky drží už asi pět let. Na tomto autě jsem nedávno dobíjel baterku poprvé za její život a to jen proto, že žena nechala stropní světýlko přes noc.
Jeden můj známý je vyplašený jako vy a už mnoho let několikrát do roka v garáži dobíjí baterku, protože "se to musí". Já ne a ve výsledku jsme na tom stejně.
Pokud na autě vše (elektrika) funguje, jak má, není se čeho obávat.
Obávám se, že nás informacemi krmí lobby baterkářů stejně jako lobby gumařů - viz. zimní pneu starší čtyř let vyhoďte a kupte nové.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pondělí 26.11.2012 14:26, RE: Škoda Fabia sviti EPC kontrolka
Alda : no ono svítí a pak třeba zhasla....a teď svítí pořád .

Uvidme, ona je to původní baterka, tzn. 12 roků stará, nevím jak s k ním poslední majtel choval :)
reagovat
Alda
počet příspěvků36
datum registrace25.05.2007
Pondělí 26.11.2012 14:40, RE: Škoda Fabia sviti EPC kontrolka
Vítek napsal:
Alda : no ono svítí a pak třeba zhasla....a teď svítí pořád .Uvidme, ona je to původní baterka, tzn. 12 roků stará, nevím jak s k ním poslední majtel choval :)


Ono 12 let na původní baterce je sám o sobě rekord na zapsání do Guinnessovy knihy, teda jestli je fakt původní.
Proč jsem se ptal na to brzdové světlo - je to opravdu spojené s kontrolkou EPC (teda do nějakého roku výroby bylo, u MR 2010 už ne) trvdil mi to autorizovaný servis a i na netu jsem o tom něco našel.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pondělí 26.11.2012 14:44, RE: Škoda Fabia sviti EPC kontrolka
Hmm to světlo zkontroluju, jestli mi teda někdo pomuže z kolemjdoucích :)
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Pondělí 26.11.2012 14:59, RE: Škoda Fabia sviti EPC kontrolka
rojack napsal:
David V napsal:
Vítek napsal:
To je klidně možné no.....jezdil jsem spíše po městě nic nad 10km/na nastartování.Tak zkusím dneska koupit novou baterku a uvidíme.
Pokud baterka byla stará už několik let, tak si i obtížněji drží svou kapacitu. Nová baterka jistě pomůže, ale trvale ji taky nelze provozovat jen na krátké jízdy bez občasného externího dobití nebo nějakou delší jízdu se středními otáčkami. Doporučuji zauvažovat o LED denním svícení, protože normální světla dávají baterkám dost zabrat. Jde o trvalých cca 150 W, což znamená trvalý proud pře 12 A, a to není málo, takže dobíjení je pak "vlažnější". Navíc mají některá auta vymoženost, že se jim se zapnutím zapalování rozsvítí světla. To považuji za vyloženě nešťastné.
Nedělejte z toho bramboračku. Mám auto se samorozsvěcujícími se světly už šest let a baterka stále původní. Nikdy problémy ani ve velkých mrazech. Jezdím i dlouhé trasy, to je pravda.Druhým autem jezdí žena deset kilometrů denně do práce a zpět (jinam ne), parkuje venku v mrazech, a baterka taky drží už asi pět let. Na tomto autě jsem nedávno dobíjel baterku poprvé za její život a to jen proto, že žena nechala stropní světýlko přes noc.Jeden můj známý je vyplašený jako vy a už mnoho let několikrát do roka v garáži dobíjí baterku, protože "se to musí". Já ne a ve výsledku jsme na tom stejně. Pokud na autě vše (elektrika) funguje, jak má, není se čeho obávat. Obávám se, že nás informacemi krmí lobby baterkářů stejně jako lobby gumařů - viz. zimní pneu starší čtyř let vyhoďte a kupte nové.


To je celkem jednoduchá matematika. Pokud odebírám víc než dodávám, tak do vyčerpání kapacity a pak to klekne. Jednou se mi stalo, že mi klekla baterka, ale u ní jsem nevěděl jak je stará. Prostě jsem jednoho únorového rána nenastartoval.
Já baterku taky nedobíjím, protože jezdím právě spíše ty delší trasy, ale i v blízkém okolí jsem viděl případy, že krátké trasy občas způsobily, že se baterka postupně vybila.
A 5 let na baterku je tak minimální základ. Ty neduhy se začnou projevovat až po tom 5-tém roce, kdy už je obvykle snížená kapacita.
Apropos stropní světýlko má 10 W, čili proud 0,8A, takže za 10 hodin spotřebuje 8Ah, což je max 20% kapacity nejmenších baterek. To dobíjení bylo zbytečné. A pokud nebylo, tak platí, co jsem psal výše.
reagovat
ctverak
počet příspěvků255
datum registrace01.08.2007
Středa 28.11.2012 21:51, škoda fabia EPC
Fabka z r.2000 má motor z normou Euro3 a je klidně možné že i v nouzovém režimu motor funguje normálně. Na diagnostice by ti zjistili víc.
To brzdové světlo souvisí se spínačem u pedálu brzdy což je klasická závada koncernu, a může to být tím.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Čtvrtek 29.11.2012 10:38, RE: škoda fabia EPC
No první budu muset koupit baterku :) Nějak jsem se k tomu ještě nedostal
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Úterý 04.12.2012 14:28, RE: škoda fabia EPC
Tak baterie konečn koupena :)

Startuje pěkně, a kontrolka EPC sviti vždy pár sekund, ale až v průběhu jízdy a není v tom pravidlo.
Zatim když jsem jel kolem servisu, tak to nesvítilo :)
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.