0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1.4 TDI, nebo 1.9 SDI?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, technické dotazy, česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2007 08:48, Já bych bral TDI
S SDI jsem nejel, ale 1.4 TDI zvlášť v novější 59kW verzi jede opravdu krásně. (vzhledem k obsahu - samozřejmě)
Musíte ale často řadit a nenechat spadnout otáčky pod 1800.
Spotřeba do 5. litrů je také reálná. I při dynamické jízdě.
O SDI vím, že vydrží opravdu dost a celkový dojem z jízdy taky není špatný, ale po určitých km začíná spalovat dost oleje..........
Petr
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2007 09:28, Já bych nebral ani jedno
Nevím ale já si za 220tis.kč představuju trošku jiné auto než plechovku s chrochtajícím tříválcem nebo s pár kilowatovým SDi.Spotřeba není vše.Já si raději připlatím nějaký litr navíc a svezu se "trochu" jinak....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2007 09:32, Urcite SDi
Mel jsem moznost par mesicu jezdit Fabii s timto motorem a neprestanu tvrdit, ze je to idealni motor do tohoto vozu. Spotreba i s klimou pri normalni jizde do 5 litru, jizda je maximalne plynula (pri porovnanim treba s HTP) a do kabiny se dostane pouze jemne brumlani. A vzhledem k jednoduchosti motoru ho muze odrovat jedine totalni ignorant.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2007 09:48, RE: Urcite SDi
Muff napsal:
Mel jsem moznost par mesicu jezdit Fabii s timto motorem a neprestanu tvrdit, ze je to idealni motor do tohoto vozu. Spotreba i s klimou pri normalni jizde do 5 litru, jizda je maximalne plynula (pri porovnanim treba s HTP) a do kabiny se dostane pouze jemne brumlani. A vzhledem k jednoduchosti motoru ho muze odrovat jedine totalni ignorant.
Ja nemam zkusenost s 1.4 TDI ale s SDI ve fabii kombi jsem jel. Pokud jezdite sam ci ve dvou je to idealni. Motor bez problemu jede na dalnici 140, ale jak bylo receno, prijde kopec a mate problemy, to turbo proste chybi. Jinak na hlucnost SDI a jizdu po meste a okresky jsem si neztezoval, ale predjizdeni si musite rozmyslet. Mozna bych se spise priklonil v teto cene k 1.9 TDI pokud trvate na fabii. Nebo Golfa TDI, ten za 220 v TDI sezenete i se serviskou. Mozna jedna z velmi dobrych voleb mezi cenou a uzitnou hodnotou je Punto, Corsa v nafte. Oba dva 1.3 naftaky dostatecne zive. Pokud potrebujete vetsi hlavne kvuli verzi kombi tak Stilo je velmi levne za 220 tis sezenete 2004 s 80 tis km, serviskou a digi klima.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2007 09:52, 1,4
Měl jsem a stále ještě čas od času s 1,4 TDI jezdím, pravdou jsou ty vibrace ale není to nic katastrofáního, při běžné jízdě takřka nestojí za zmínku. Pokud chcete jet dynamicky, což nečiní žádný problém je potřeba udržovat motor tak aby turbo bylo naplněné, otázka cviku během pár set km. A co se týká spotřeby tak je podle palubního počítače dlouhodobě na 4,6 - 4,7 l/100km. A to to auto jezdí tak 50/50 dálnice a ostatní silnice+město. S trochou snahy se dá jet i za 3,9 (zas podle palubního počítače), a to nejste brzdou provozu. Zatím to auto má notočeno kolem 150.000 tak jsem zvědavej jestli vydrží jako O.I. se kterou kolega najezdil bez problémů 425.000 km.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2007 09:52, Znám oba motoy
Mám zkušenosti s oběma motory. A co se samotného ježdění týče vede u mě menší TDI - dynaminka je opravdu úplně jidne než SDI, a spotřeba je většinou nižší než SDI. Např. jsme byli ve 4 lidech s plně naloženym autem v alpách a skutečná spotřeba byla 5,3 l /100km a to jsme na ni opravdu nehlděli, jedzdilio jsem na dálnicich okolo 140 okresky 100 -110. Jinak jsem s prázdným autem dlouhodobě jezdil za 4,6 l /100km. Což jsou podle mě bezkonkureční hodnoty, to co píšou v rcenzi podle mě nesedí. SDI jezdí asi o půl litru víc. Problém ale opravdu je hlučnost a vibrace TDI - nad zmíněných 140 je motor dost slyšet, a okol nějakejch 2000ot dokáže nepříjemně vibrovat. Takže třeba táhlé kopce na 5 v 80- 90 jsou občas nepříjemné. (Malá odbočka - přesednutí do konkurenčního malého 1,4 HDI je přesednutí do jiného světa. Ale zase tolik nejde.). Navíc rozjezdy s TDI se opravdu musí trochu naučit - komukoli jsem auto půjčil, tak mu poprvý buď chcípalo nebo vystřelil jak raketa. pásmo optimálních otáček na rozjezd je opravdu uzoučké. Na to se ale dá zvyknout. Při koupi ojeté Fabie bude asi nejdůležitějsí vědět kolik km s tim autem chtete ještě najet. V zásadě bych radši volil SDI - kůli životnosti. Neměl jsem s 1,4 TDI žádnou špatnou zkušenost, ale stejně si myslim že z principu - 3 válce, velké vibrace, poměrně velký tlak turba- malé TDI vydrží míň. A co jsem měl možnost poznat SDI tak ani ve 250t km na motoru neni znát únava ( dál nevim, pak jsme je prodávali). Takže pakliže půjde auto v nějakejch 150-180 t. km zase do světa - tak klidně TDI, jestliže ho chcete mít dýl tak SDI. Myslim že s tim nebude problém nakroutit 300 000km bez poruchy, jen s dolíváním oleje. A ještě půjde solidně prodat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2007 10:20, RE: Urcite SDi
mufik.martin napsal:
Ja nemam zkusenost s 1.4 TDI ale s SDI ve fabii kombi jsem jel. Pokud jezdite sam ci ve dvou je to idealni. Motor bez problemu jede na dalnici 140, ale jak bylo receno, prijde kopec a mate problemy, to turbo proste chybi. Jinak na hlucnost SDI a jizdu po meste a okresky jsem si neztezoval, ale predjizdeni si musite rozmyslet. Mozna bych se spise priklonil v teto cene k 1.9 TDI pokud trvate na fabii. Nebo Golfa TDI, ten za 220 v TDI sezenete i se serviskou. Mozna jedna z velmi dobrych voleb mezi ...
"Mozna jedna z velmi dobrych voleb mezi cenou a uzitnou hodnotou je Punto, Corsa v nafte. Oba dva 1.3 naftaky dostatecne zive"

S Corsou 1,3CTDI/55kW občas jezdím, pokud člověk nepřidá pořádně plyn, tak auto na křižovatce chcípne, případně na dvojku čekáte než otáčky dolezou někam k 1700 a začne se vůbec něco dít (kombinace malého zdvihového objemu a špatného odstunování převodovky), samotný projev motoru je sice harmonický, ale taky nevýrazný a to i ve středním pásmu otáček (velmi podobně jako u 1,9SDI). Stejně tak nad 3300 otáček motor jako každý diesel vadne. Spotřeba kolem 6 litrů nafty při klidné jízdě na venkovkých komunikacích (to piodtrhuju 2x protože na na stejné silnici se dostana napodobé hodnoty třeba se Superbem 1,9TDi a s Fabii SDI bych to zajel tak za 4,5), což v podstatě při tuzemských cenách PHM a pořizovací ceně auta (a´t nového nebo ojetého) je volba nesmyslná a tady je jednodušší a levnější koupit benzín. Takže asi tak k té vyýhodnosti.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2007 10:25, RE: 1,4
anonym napsal:
Měl jsem a stále ještě čas od času s 1,4 TDI jezdím, pravdou jsou ty vibrace ale není to nic katastrofáního, při běžné jízdě takřka nestojí za zmínku. Pokud chcete jet dynamicky, což nečiní žádný problém je potřeba udržovat motor tak aby turbo bylo naplněné, otázka cviku během pár set km. A co se týká spotřeby tak je podle palubního počítače dlouhodobě na 4,6 - 4,7 l/100km. A to to auto jezdí tak 50/50 dálnice a ostatní silnice+město. S trochou snahy se dá jet i za 3,9 (zas podle palubního počít...
Já jsme se ptal známého, Fabiií 1,4 TDi mají ve firmě několik a spotřeba se pohybuje mezi 4,5-5 litry. On jako jezdí asi za 5,2,ale má taky coby obchoďák ve svém teritoriu poměrně velký podíl jízd po dálnici, kde se rozhodně necourá.

reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2007 10:43, Auto
Nevim co vede autora dotazu k teto volbe, ale vezmemeli v uvahu uvadeny cenovy strop, lze na trhu ojetin najit mladsi, kvalitnejsi, vykonnejsi a hlavne vetsi a pohodlnejsi auto. Nechapu to.. Jeho volba..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2007 12:04, Zkusenosti?
Ma tady nekdo dlouhodobe zkusenosti s motorem 1,4 TDI(55kW, nebo novejsi 55 kW)? Najel s tim motorem nekdo nad 200 - 250 tis. km? Rad bych vedel co me nejblizsich letech muze cekat.

Jezdim s uvedenym vozidlem (F. Combi 59 kW), necela dva roky a najezdil jsem cca 90 kkm. S vozem nebyly dosud zadne problemy az na vymenu zarovek (asi 5ks!!!) a pred par tydny vymenu brzdovych desticek. Prijde mi, ze se s casem motor spise uklidnil. Sice to chrochta, ale do rychlosti 140 km/h se da se spolujezdci povidat, aniz by clovek musel rvat nebo se stale ptat "Co, zeee?". Nad 160 km/h to kvili jako prase pred porazkou.

Spotreba:

- Okresky
- Minimum, prumerna rychlost 75 km/h na 120 km,
3,2 l/100 km
- Bezne mezi 3,5 a 5 l /100km
- Dalnice, tempomat 140 km/h; 5,4-5,6 l/100km
- Dalnice, tempomat 120 km/h; 4,5-5,0 l/100km
- Mesto, vzdalenosti 5-10 km; 5,5-6,5 l/100km

Vsechny udaje podle palubniho pocitace. Podle srovnani se spotrebou podle palubniho pocitace a natankovani je chyba palubaku < 0,2 l/100km (jizda po dalnici kolem 5l/100km).

Olej nebylo mezi vymenami potreba dolivat.

Pik vysokeho krouticiho momentu je sice uzky, ale pokud se jeden neboji fofrklacku, tak se s tim da jezdim pomerne slusne a na predjizdeni to ve srovnani s HTP staci (pokud to neni prelozene - 4 lidi + plne auto bagaze). Od SDI bych podle kroutaku a vykonu cekal, ze to pocitove nepojede o mnoho lepe nez HTP a jizda do kopcu bude podle toho vypadat. S TDIckem si vozidlo pri pouzit tempomatu udrzi rychlost 140 km/h na vsech dalnicich co jsem jel (D/CZ/I/A/SK).

Shrnuti: 59kW a maximalni kroutici moment kolem 200 Nm na Fabii staci. Neni to zadna raketa, ale jako posunovadlo bez nejakych zavratnych ambici to staci.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2007 12:07, RE: Auto
Miky napsal:
Nevim co vede autora dotazu k teto volbe, ale vezmemeli v uvahu uvadeny cenovy strop, lze na trhu ojetin najit mladsi, kvalitnejsi, vykonnejsi a hlavne vetsi a pohodlnejsi auto. Nechapu to.. Jeho volba..
A co kdybyste napsal něco k věci - namísto toho věčného a vyloženě ubohého kádrování kdo s čím jezdí či chce jezdit ?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2007 12:44, povinné ručení
Obavy o vysoké „povinné ručení“ nepadají na úrodnou půdu, existuje možnost přejít k pojišťovně, která vypočítá sazbu z výkonu. .......která pojišťovna toto řešení nabízí??? díky
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2007 13:02, RE: povinné ručení
anonym napsal:
Obavy o vysoké „povinné ručení“ nepadají na úrodnou půdu, existuje možnost přejít k pojišťovně, která vypočítá sazbu z výkonu. .......která pojišťovna toto řešení nabízí??? díky
wustenrot
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2007 13:03, RE: povinné ručení
anonym napsal:
Obavy o vysoké „povinné ručení“ nepadají na úrodnou půdu, existuje možnost přejít k pojišťovně, která vypočítá sazbu z výkonu. .......která pojišťovna toto řešení nabízí??? díky
wustenrot
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2007 13:13, RE: Auto
anonym napsal:
A co kdybyste napsal něco k věci - namísto toho věčného a vyloženě ubohého kádrování kdo s čím jezdí či chce jezdit ?
No tak tohle byl opravdu prispevek, za ktery si autor anonym sklidi muj potlesk... paci paci paci...

Muj prispevek k veci byl jasny, proc si nekde jde koupit auto za takovy penize, kdyz za stejni penize by mohl lepsi, vetsi, pohodlnejsi, vykonejsi i komfortnejsi - prip. proc vyhazovat takove penize za neco co jinde muzu mit mnohem levneji ve stejne velikosti, kvalite i spolehlivosti.

Narozdil od textu o "vylozene ubohem kadrovani" byl muj prispevek opravdu k veci a byl to namet k diskuzi. Jestli mate jiny nazor je mi lito... Ale o ubohosti si vykladat od Vas nenecham...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2007 14:00, RE: Auto
Miky napsal:
No tak tohle byl opravdu prispevek, za ktery si autor anonym sklidi muj potlesk... paci paci paci...

Muj prispevek k veci byl jasny, proc si nekde jde koupit auto za takovy penize, kdyz za stejni penize by mohl lepsi, vetsi, pohodlnejsi, vykonejsi i komfortnejsi - prip. proc vyhazovat takove penize za neco co jinde muzu mit mnohem levneji ve stejne velikosti, kvalite i spolehlivosti.

Narozdil od textu o "vylozene ubohem kadrovani" byl muj prispevek opravdu k veci a byl to namet k diskuzi. Je...
to Miky
Kašli na to, já tomu taky nerozumím, ale holt ať si každý koupí co chce a na co má love (peněži)
Možná prostě nepotřebuje až tak prostorný vůz, spíš něco relativně spolehlivého s nízkými provozními náklady, co mu vydrží velkou porci kiláčů.
O cenách ojetých Fabii nemá cenu diskutovat, prostě poptávka je vysoká=cena je vysoká.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2007 16:27, RE: Auto
Miky napsal:
Nevim co vede autora dotazu k teto volbe, ale vezmemeli v uvahu uvadeny cenovy strop, lze na trhu ojetin najit mladsi, kvalitnejsi, vykonnejsi a hlavne vetsi a pohodlnejsi auto. Nechapu to.. Jeho volba..
Jestli je nekdo ochotny dat za tu hromadku nestesti s uzasnym vykonem cca 1/4 normalniho auta 220 tisic, at se jde prihlasit nekam na leceni. Za tu cenu se da poridit napr. BMW 740i E38 99-00 ... PRASAK
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2007 16:44, RE: Auto
anonym napsal:
Jestli je nekdo ochotny dat za tu hromadku nestesti s uzasnym vykonem cca 1/4 normalniho auta 220 tisic, at se jde prihlasit nekam na leceni. Za tu cenu se da poridit napr. BMW 740i E38 99-00 ... PRASAK
Jde o provozní náklady,BMW 740i taky bude jezdit za 4L a pojistka za 3000Kč?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2007 16:53, RE: Auto
Miky napsal:
Nevim co vede autora dotazu k teto volbe, ale vezmemeli v uvahu uvadeny cenovy strop, lze na trhu ojetin najit mladsi, kvalitnejsi, vykonnejsi a hlavne vetsi a pohodlnejsi auto. Nechapu to.. Jeho volba..
Jsou lidé, kteří se na trhu ojetin moc neorientují, či nemají odvahu jít do něčeho jiného, než do majoritní značky na trhu. Má-li tazatel zájem o Fabii, předpokládám, že jej jistě napadla možnost pořídit si jiný vůz, třeba větší, výkonnější, stejně starý, levnější... Auto, ať nové nebo ojeté, je tak jako tak ztrátová investice. V tom moři nejistoty se pak většinou člověk, který bere auto jen jako nutnou věc, uchyluje k domácí a většinově zastoupené značce. Ona totiž nabízí jistotu velkého výběru ojetin, jistotu kdykoliv dostupného servisu a náhradních dílů, jistotu vyšší zůstatkové hodnoty i po letech díky vysoké oblibě... Navíc Fabia je odolný a spolehlivý vůz, v této věci možná jeden z nejlepších ve své třídě. Mě rozhodnutí tazatele pro Fabii nepřipadá jako nelogický krok.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2007 17:13, fábia
M. Oborník napsal:
Jsou lidé, kteří se na trhu ojetin moc neorientují, či nemají odvahu jít do něčeho jiného, než do majoritní značky na trhu. Má-li tazatel zájem o Fabii, předpokládám, že jej jistě napadla možnost pořídit si jiný vůz, třeba větší, výkonnější, stejně starý, levnější... Auto, ať nové nebo ojeté, je tak jako tak ztrátová investice. V tom moři nejistoty se pak většinou člověk, který bere auto jen jako nutnou věc, uchyluje k domácí a většinově zastoupené značce. Ona totiž nabízí jistotu velkého výběr...
Je pravda,že se dá za tyto peníze pořídit 740i,ale to pán asi nechce!!!nejsem zastánce značky škoda,spíše její velký odpůrce,ale lidí co si koupí 740i je opravdu málo,spíš mě překvapuje,že když vlastní VW golf chce jít do takový předraženýho krámu??za tyto peníze koupí pěknýho focuse,což si myslím je o hodně lepší auto!!!Je zajímavý že škodovka nenabízí opravdu žádný slušný motor a lidi jsou tak blbý a pořád to budou kupovat!!! 1,4 TDI je tak motor do zahradního traktoru a do auta a SDI je převlečený motor ze začátku 90.let jen vylepšený přímým vstřikem no hnus velebnosti!!píše se rok 2007 ne???Škoda simply never!!!
reagovat
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.