0
zpět
 

diskuze k tématu: Servisní náklady pod lupou

kategorie zařazení tématu:
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.09.2012 09:37, Servis
Nevím, jak to správně formulovat, ale většina specifikovaných dílů (krom destiček a dle složení provozu kotoučů) by u těchto vozů neměla chtít výměnu dříve než ve 200 tkm, jinak je něco špatně (u některých dílů s ohledem na cenu je špatně i dvojnásobek). Čili rozhodovat se na základě dnešních cen těchto dílů s výhledem, že budou potřeba za 5-8 let mi přijde mírně přitažené za vlasy. Stejně tak jestli zaplatím za pravidelný servis o 1-2 tisíce navíc mi vzhledem k pořizovacím cenám rovněž přijde bezpředmětné, protože pád ceny je minimálně o řád vyšší. To chce globální pohled, tedy např celková suma za 100 tisíc a pak se rozhodovat jestli mi to zaz to stojí nebo ne. Majiteli BMW primárně o úsporu nejde, protože by si BMW nekoupil, tedy alespoň ne nové.
Navíc je pokroucené vnímání údržby, protože výměna brzd a spojky se dnes bere "nějak se to začíná s.at" a ne, že je to běžná provozní výměna, jako olej a filtr, jen má delší časový/kilometrový horizont.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.09.2012 10:40, Zlodějna,
předpokládal bych, že práce bude stát všude +- stejně, prémiové BMW není 3x složitější než mondeo. mechanici taky nebudou 3x lepší než u forda, tak člověk platí jen za značku. Blábol o školeném personálu je taky super. Personál je školený na výměny a ne na opravy. Pokud máte prachy, tak se nakonec provyměňují ke zdárnému konci. Vůbec, porovnání servisů pokulhává. Tzv. obyčejný servis může být mnohem lepší a normativy taky dodržuje. Musí, jinak by se neuživil.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.09.2012 13:35, RE: Servis
David V napsal:
Nevím, jak to správně formulovat, ale většina specifikovaných dílů (krom destiček a dle složení provozu kotoučů) by u těchto vozů neměla chtít výměnu dříve než ve 200 tkm, jinak je něco špatně (u některých dílů s ohledem na cenu je špatně i dvojnásobek). Čili rozhodovat se na základě dnešních cen těchto dílů s výhledem, že budou potřeba za 5-8 let mi přijde mírně přitažené za vlasy. Stejně tak jestli zaplatím za pravidelný servis o 1-2 tisíce navíc mi vzhledem k pořizovacím cenám rovněž přijde b...
Dovolím si jednu věc lehce rozporovat. Hodně často operuješ s termínem pořizovací cena a následně ztráta hodnoty. Ono to na papíře funguje přesně, jak říkáš. Ale dávat do stejné roviny "relativní" ztrátu hodnoty a "agresivně reálný náklad" v podobě servisu je podle mě blbost. Náklady na amortizaci se v peněžence na rozdíl od nákladů na servis neprojeví. Alespoň ne v reálném čase. A to je to, o čem je článek - ušetřit na provozních výdajích. Se ztrátou hodnoty se snad každý smíří v okamžiku, kdy auto kupuje. Kdyby ne, tak žádný nekoupí...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.09.2012 14:50, RE: Servis
Pepe napsal:
Dovolím si jednu věc lehce rozporovat. Hodně často operuješ s termínem pořizovací cena a následně ztráta hodnoty. Ono to na papíře funguje přesně, jak říkáš. Ale dávat do stejné roviny "relativní" ztrátu hodnoty a "agresivně reálný náklad" v podobě servisu je podle mě blbost. Náklady na amortizaci se v peněžence na rozdíl od nákladů na servis neprojeví. Alespoň ne v reálném čase. A to je to, o čem je článek - ušetřit na provozních výdajích. Se ztrátou hodnoty se snad každý smíří v okamžiku, kdy ...
Ano, to je přesně ten rozdíl mezi globálním a lokálním pohledem. Dalším aspektem je umět si specifikovat, co vlastně od stroje očekávám a za třetí kolik jsem ochoten (bohužel velmi často nesprávně nahrazeno kolik mám k dispozici) investovat. A když to hodíš správně na papír, tak tu realitu to odrazí. Je tu dost dlouho trh s novými a ojetými vozy, abys se slušnou přesností odhadl, jak se budou náklady vyvíjet.
Ztráta hodnoty není "relativní", je skutečná, jen její dopad přímo nevnímáš, dokud se nevrátíš na trh za účelem vozidlo zpeněžit. Servisní náklady sice pocítíš hned, ale vydaná částka odpovídá zhruba 5- 10% ztráty hodnoty (pokud mluvíme o novém autě). Když si dám do korelace všechny tyto hodnoty, pak nechápu, jak může někdo za auto zaplatit třeba 1,5 milionu a sledovat přitom, jestli bude mít servisní náklady na 100 tkm 15 tisíc, 20 tisíc nebo 30 tisíc (téměř 2 řády níže). To kdyby auto rovnou stálo 1,53 Mio, tak ho nekoupí?
Článek sice řeší ušetření na provozních výdajích, ale já tvrdím, že je to pro významnou většinu soukromých uživatelů, kteří koupí nové auto, kapka v moři. Jediné, pro koho to může mít reálný význam jsou různí dopravci, obchoďáci, taxikáři, kteří najíždějí mnoho kilometrů, čímž si snižují na kilometr vztaženou ztrátu hodnoty a naopak jim servisní náklady mohou u některých modelů narůstat. Stejně tak se těmto lidem vyplatí použití vznětového motoru kvůli nižšímu likometrovému nákladu.
Apropos, ty náklady na servisní prohlídky jsou velmi často definované předem, takže stačí k pořizovací ceně přičíst 2x nájezd/def.km (pro Kiu 7x) specifikovanou částku a je porovnání hotové hned...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.09.2012 20:36, RE: Zlodějna,
Roman AX napsal:
předpokládal bych, že práce bude stát všude +- stejně, prémiové BMW není 3x složitější než mondeo. mechanici taky nebudou 3x lepší než u forda, tak člověk platí jen za značku. Blábol o školeném personálu je taky super. Personál je školený na výměny a ne na opravy. Pokud máte prachy, tak se nakonec provyměňují ke zdárnému konci. Vůbec, porovnání servisů pokulhává. Tzv. obyčejný servis může být mnohem lepší a normativy taky dodržuje. Musí, jinak by se neuživil.
Jo, to prohlášení o proškolených mechanicích mě taky pobavilo.... kdo se někdy podíval do zákulisí nějakého autorizovaného servisu tak ví k čemu tyhle školení jsou a jak se reálně projeví na kvalitě provedené práce... naprosto nijak....

Cituji: Pokud máte prachy, tak se nakonec provyměňují ke zdárnému konci.- vystihl jste to naprosto přesně- diagnostika jim ukáže kde je problém a většina mechaniků pak systémem pokus omyl vyměňuje součástky dokud se problém nevyřeší- a velmi často tam nechají součástky které ani nebylo potřeba měnit a naúčtují zákazníkovi... bohužel.... v autorizovaných servisech co znám je opravdu schopný mechanik spíše výjmkou i když by se laik domníval že právě v drahých autorizovaných servisech by za své peníze měl dostat opravdu kvalitu- kvalitně odvedenou práci od člověka který své práci skutečně rozumí- co jsem měla možnost poznat, tak tomu tak bohužel nebývá
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.09.2012 22:40, RE: Servis
David V napsal:
Ano, to je přesně ten rozdíl mezi globálním a lokálním pohledem. Dalším aspektem je umět si specifikovat, co vlastně od stroje očekávám a za třetí kolik jsem ochoten (bohužel velmi často nesprávně nahrazeno kolik mám k dispozici) investovat. A když to hodíš správně na papír, tak tu realitu to odrazí. Je tu dost dlouho trh s novými a ojetými vozy, abys se slušnou přesností odhadl, jak se budou náklady vyvíjet.
Ztráta hodnoty není "relativní", je skutečná, jen její dopad přímo nevnímáš, dokud se ...
Tak jinak.
Ztrátu "amortizační" platím už při koupi vozu ( a prakticky čehokoliv, co morálně zastarává), kdežto náklady na servis jsou náklady jasně definovatelné pohledem do peněženky. A k původní ceně vozu se přičítají. Tzn., že když k pořizovací ceně za auto přičtu náklady na PHM, pojištění, servis, ev. silniční daň násobenou předpokládaným nájezdem či dobou vlastnictví, tak při vysokém proběhu + vysoké spotřebě není výše pořizovací ceny tou hlavní složkou nákladů.
Další věc, jdoucí ruku v ruce s tímto, je otázka psychiky. Je frajeřina koupit si auto za 1,5 mio (mám, můžu si dovolit), ale platit PHM je pakárna (proč bych platil, když nemusím). Proto se vyrábí (a kupuje) např. Cayenne TDI, ať je to pro někoho jakkoli zvrácené.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.09.2012 22:44, RE: Servis
David V napsal:
Ano, to je přesně ten rozdíl mezi globálním a lokálním pohledem. Dalším aspektem je umět si specifikovat, co vlastně od stroje očekávám a za třetí kolik jsem ochoten (bohužel velmi často nesprávně nahrazeno kolik mám k dispozici) investovat. A když to hodíš správně na papír, tak tu realitu to odrazí. Je tu dost dlouho trh s novými a ojetými vozy, abys se slušnou přesností odhadl, jak se budou náklady vyvíjet.
Ztráta hodnoty není "relativní", je skutečná, jen její dopad přímo nevnímáš, dokud se ...
Ceny servisních intervalů jsou definované předem, byť se v čase mírně mění. Ale to není podstatné. Ale co je různé je chování servisů s ohledem na předem danou cenu garančky z vlastního ceníku. Třeba Toyota Emil Frey na Černém Mostě mi vždy zvýší předem slíbenou cenu garančky klidně o 1500 kč. Když se ohradím, tak to sníží o 1000, že to byl omyl, že něco špatně sečetli. A když se ptám proč stále o 1000 víc, tak že je to rezerva na prasklé žárovičky apod. Ten důvod o "žárovičkách" jsem od stejného člověka slyšel opakovaně. Přitom i tak už mají možnost podle smlouvy zvýšit cenu o 10%.<br>
Skutečně mě 1000 kč nijak nevytrhne. Ale jde o princip. Jeden z důvodů proč už nehledám dovolenou přes české cestovky, ale jezdím s německými je, že nabídková cena zájezdu platí a navíc je nižší. A nezvýší se nakonec o 50% za různé poplatky. O kvalitě hotelu nemluvě.<br>
Jinak ale servis Frey je kvalitní. Auto je vždy vyčištěné a až na dohadování o ceně jsou docela profesionální. Celkem dobrou zkušenost mám se servisem Mazda Zeman kdy se mi několikrát stalo, že konečná cena garančky byla nakonec nižší než předběžná. Nicméně to že dodrží slovo je mi sympatické a mám chuť tam bez obav přijet znovu. Do Emil Frey jezdím jen proto že ostatní Toyota servisy mám dost z ruky. Tak se holt obrním trpělivostí a jedu tam na garančku příště znova.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.09.2012 22:57, RE: Servis
Pepe napsal:
Tak jinak.
Ztrátu "amortizační" platím už při koupi vozu ( a prakticky čehokoliv, co morálně zastarává), kdežto náklady na servis jsou náklady jasně definovatelné pohledem do peněženky. A k původní ceně vozu se přičítají. Tzn., že když k pořizovací ceně za auto přičtu náklady na PHM, pojištění, servis, ev. silniční daň násobenou předpokládaným nájezdem či dobou vlastnictví, tak při vysokém proběhu + vysoké spotřebě není výše pořizovací ceny tou hlavní složkou nákladů.
Další věc, jdoucí ruku v...
Když mám jednu peněženku. Vytáhnu 1/3 peněz z peněženky a koupím auto. Následně pak ze stejné peněženky platím další náklady, servis, PHM, atd. Nakonec započítám i prodej auta a částku z prodeje vrátím do stejné peněženky. Tak mě přeci zajímá kolik zaplatím celkem. To jsou přeci jednoduché součty. Neberu v úvahu vysokou inflaci v čase, kterou teď nemáme. Možná pro firmu je to jiné, protože si úroky z úvěru může dát do nákladů apod. věci. Ale berme případ s jednou peněženkou a bez různých optimalizací daní.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.09.2012 08:48, RE: Servis
Petr S napsal:
Když mám jednu peněženku. Vytáhnu 1/3 peněz z peněženky a koupím auto. Následně pak ze stejné peněženky platím další náklady, servis, PHM, atd. Nakonec započítám i prodej auta a částku z prodeje vrátím do stejné peněženky. Tak mě přeci zajímá kolik zaplatím celkem. To jsou přeci jednoduché součty. Neberu v úvahu vysokou inflaci v čase, kterou teď nemáme. Možná pro firmu je to jiné, protože si úroky z úvěru může dát do nákladů apod. věci. Ale berme případ s jednou peněženkou a bez různých optimalizací daní.
Ano to je ten selský princip, co popisuju. Pepe se na to dívá z pohledu podnikatele, kde jsou sice jiné mechanismy, nicméně si myslím, že nákup drahých aut mu pak zvyšuje náklady, ať už podniká v čemkoliv. On totiž ty auta musí nakonec vlastně zaplatit zákazník....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.09.2012 08:48, RE: Servis
Petr S napsal:
Když mám jednu peněženku. Vytáhnu 1/3 peněz z peněženky a koupím auto. Následně pak ze stejné peněženky platím další náklady, servis, PHM, atd. Nakonec započítám i prodej auta a částku z prodeje vrátím do stejné peněženky. Tak mě přeci zajímá kolik zaplatím celkem. To jsou přeci jednoduché součty. Neberu v úvahu vysokou inflaci v čase, kterou teď nemáme. Možná pro firmu je to jiné, protože si úroky z úvěru může dát do nákladů apod. věci. Ale berme případ s jednou peněženkou a bez různých optimalizací daní.
Souhlas. Cena auta (v tomhle případě 1/3 nákladů) není nejpodstatnější výdaj. Provoz je daleko nákladnější, proto až tolik nezáleží, jestli auto stojí 1,50 nebo 1,53 mio.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.09.2012 09:11, RE: Zlodějna,
petaoldova napsal:
Jo, to prohlášení o proškolených mechanicích mě taky pobavilo.... kdo se někdy podíval do zákulisí nějakého autorizovaného servisu tak ví k čemu tyhle školení jsou a jak se reálně projeví na kvalitě provedené práce... naprosto nijak....

Cituji: Pokud máte prachy, tak se nakonec provyměňují ke zdárnému konci.- vystihl jste to naprosto přesně- diagnostika jim ukáže kde je problém a většina mechaniků pak systémem pokus omyl vyměňuje součástky dokud se problém nevyřeší- a velmi často tam nechají ...
Zaškolený mechanik je na Tebe jak červený hadr na býka, že? Tady tyto paušální hodnocení nemám rád.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.09.2012 12:38, RE: Servis
David V napsal:
Ano to je ten selský princip, co popisuju. Pepe se na to dívá z pohledu podnikatele, kde jsou sice jiné mechanismy, nicméně si myslím, že nákup drahých aut mu pak zvyšuje náklady, ať už podniká v čemkoliv. On totiž ty auta musí nakonec vlastně zaplatit zákazník....
Tohle je jeden z nejrozšířenějších mýtů, skoro bych řekl, že se jedná o červenooranžovou rétoriku.
S 1,5 mio jsem operovat nezačal, to je úplně mimo moje možnosti. Ale auto se (alespoň u mě) kupuje kvůli snížení daňového základu (nebo když ho nutně potřebuju). To je jako vyčítat pekaři, že si nemusel kupovat dodávku na rozvoz pečiva, ale mohl ho péct o korunu levnější.
Prostě tvrdím, že pořízení auta (ať nového, nebo jetého) je nejlépe kontrolovatelný a ovlivnitelný výdaj. A tímto výdajem všechno teprve začíná. Za pár let provozu většinou náklady na provoz několikanásobně převýší cenu pořízené věci...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.09.2012 12:52, RE: Servis
Pepe napsal:
Tohle je jeden z nejrozšířenějších mýtů, skoro bych řekl, že se jedná o červenooranžovou rétoriku.
S 1,5 mio jsem operovat nezačal, to je úplně mimo moje možnosti. Ale auto se (alespoň u mě) kupuje kvůli snížení daňového základu (nebo když ho nutně potřebuju). To je jako vyčítat pekaři, že si nemusel kupovat dodávku na rozvoz pečiva, ale mohl ho péct o korunu levnější.
Prostě tvrdím, že pořízení auta (ať nového, nebo jetého) je nejlépe kontrolovatelný a ovlivnitelný výdaj. A tímto výdajem všec...
Je fakt, že jsem dal až vysokou cenu vida BMW a MB, zatímco všichni ostatní jsou na 1/3 až 1/2 této ceny. Ono se na té částce lépe ukazují některé rozdíly, uznávám.
A ta druhá část: ano, pro pracovně používaná auta 3 x ano, ale nabyl jsem dojmu, že článek, zejména v pasážích kde servisovat, spíše promlouval k soukromníkům, kteří si nákupem vozidla nesníží nic. Tam mi nákup auta za stovky tísíc s lavírováním, kde ušetřit jednotlivé tisíce na servisních nákladech prostě přijde přitažený za vlasy. To je podobné, jako si někdo vybírá motorizaci podle sazeb povinného ručení.
Nejsem proti šetření, jen to musí mít smysl.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.09.2012 16:05, RE: Servis
David V napsal:
Je fakt, že jsem dal až vysokou cenu vida BMW a MB, zatímco všichni ostatní jsou na 1/3 až 1/2 této ceny. Ono se na té částce lépe ukazují některé rozdíly, uznávám.
A ta druhá část: ano, pro pracovně používaná auta 3 x ano, ale nabyl jsem dojmu, že článek, zejména v pasážích kde servisovat, spíše promlouval k soukromníkům, kteří si nákupem vozidla nesníží nic. Tam mi nákup auta za stovky tísíc s lavírováním, kde ušetřit jednotlivé tisíce na servisních nákladech prostě přijde přitažený za vlasy...
Tak článek je celkově tak trochu víc akademický, než z praxe. Zejména rozsáhlá stať ohledně nákladných klempířských a lakýrnických pracích mi jakožto člověku se všema autama pojištěnejma moc nedává smysl.
Servisy využívám 2, jeden autorizovaný, mnoha lety prověřený - jak technicky, tak lidsky. Druhý neaut., ale specializující se na tu správnou značku. Oba mají proti sobě některé výhody a nevýhody, proto mám autopark rozdělen... Oba jsou v dosahu, platba na fakturu se splatností x dní, resp. týdnů.
Za léta správy více aut jsem metodou pokus - omyl vyselektoval právě tyto 2 subjekty. A i když jsem nedávno v touze pořídit nový vůz dal šanci jiným automobilkám, hádej, kde jsem nakonec skončil... Ano, velký vliv měly právě zkušenosti se servisy daných značek.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.09.2012 16:11, RE: Zlodějna,
David V napsal:
Zaškolený mechanik je na Tebe jak červený hadr na býka, že? Tady tyto paušální hodnocení nemám rád.
Souhlas. Spousta lidí paušálně odsoudí "autorizáky". Já rozlišuju, možná proto, že mám víc zkušeností, než je mi milé.
Na základě zkušenosti, kdy mi jeden garážník opravil 1 věc, a další načal, abych znova brzo přijel, nebudu paušálně odsuzovat garážníky. Chtěl sis škrábnout? Tak sis škrábnul, ale u mě naposled....
Nechci tu dělat reklamu, ale život je hledání...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.09.2012 00:51, RE: Servis
Pepe napsal:
Tak článek je celkově tak trochu víc akademický, než z praxe. Zejména rozsáhlá stať ohledně nákladných klempířských a lakýrnických pracích mi jakožto člověku se všema autama pojištěnejma moc nedává smysl.
Servisy využívám 2, jeden autorizovaný, mnoha lety prověřený - jak technicky, tak lidsky. Druhý neaut., ale specializující se na tu správnou značku. Oba mají proti sobě některé výhody a nevýhody, proto mám autopark rozdělen... Oba jsou v dosahu, platba na fakturu se splatností x dní, resp. tý...
Do daní podniků moc nevidím. Často ale lidi jednají tak, že když za 1 investovanou korunu dostanou zpět od státu (nebo z akce letáku supermaketu to je jedno) např. 30 haléřů, tak jim to přijde natolik výhodné, že těch korun pak investují co nejvíc. Příklady z praxe jsou třeba i "optimální" platby na investiční životní pojistky. Samozřejmě odůvodné, že tak se uspoří maximum na daních. A nedivil bych se, že si některý podnikatel jen kvůli snížení daně koupí nové auto i když ho zrovna nepotřebuje a to původní by mu ještě rok až dva v pohodě sloužilo. Každý je jen člověk ať podnikatel nebo zaměstanec. A snad nikdo se při investicích nerozhoduje úplně racionálně.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.09.2012 07:28, RE: Servis
Petr S napsal:
Do daní podniků moc nevidím. Často ale lidi jednají tak, že když za 1 investovanou korunu dostanou zpět od státu (nebo z akce letáku supermaketu to je jedno) např. 30 haléřů, tak jim to přijde natolik výhodné, že těch korun pak investují co nejvíc. Příklady z praxe jsou třeba i "optimální" platby na investiční životní pojistky. Samozřejmě odůvodné, že tak se uspoří maximum na daních. A nedivil bych se, že si některý podnikatel jen kvůli snížení daně koupí nové auto i když ho zrovna nepotřebuje a...
Tak od státu nedostáváme nic, vyjma přeplatku DPH + haldu byrokratické šikany. A racionálně se rozhodovat musím, jinak bych rozšířil řady "uchazečů" na ÚP (+dalších mých 15 zaměstnanců). Ale přijde čas (po 8 letech), kdy je stávající vůz morálně zastaralý, navíc se vývojem posunuly potřeby a nároky. A zrovna teď je doba, kdy je snad výhodnější koupit auto nový, než ojetý...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.09.2012 11:30, RE: Zlodějna,
Pepe napsal:
Souhlas. Spousta lidí paušálně odsoudí "autorizáky". Já rozlišuju, možná proto, že mám víc zkušeností, než je mi milé.
Na základě zkušenosti, kdy mi jeden garážník opravil 1 věc, a další načal, abych znova brzo přijel, nebudu paušálně odsuzovat garážníky. Chtěl sis škrábnout? Tak sis škrábnul, ale u mě naposled....
Nechci tu dělat reklamu, ale život je hledání...
Ano, život je hledání, já mám 6 špatných zkušeností ze 6 vyzkoušených autorizovaných servisů... jinak souhlasím s tím že v autobyznisu je spousta svinstva na všech úrovních od maníka s malou garáží po velký autorizovaný servis- jenom ten maník v garáži si toho většinou nedovolí tolik (pokud nevidí vyloženě oškubatelnýho vola) aby nepřišel o zákazníka, autorizák si obyčejně může dovolit víc a alespoň u nás si i dovolí...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 15.09.2012 07:21, RE: Servis
Petr S napsal:
Ceny servisních intervalů jsou definované předem, byť se v čase mírně mění. Ale to není podstatné. Ale co je různé je chování servisů s ohledem na předem danou cenu garančky z vlastního ceníku. Třeba Toyota Emil Frey na Černém Mostě mi vždy zvýší předem slíbenou cenu garančky klidně o 1500 kč. Když se ohradím, tak to sníží o 1000, že to byl omyl, že něco špatně sečetli. A když se ptám proč stále o 1000 víc, tak že je to rezerva na prasklé žárovičky apod. Ten důvod o "žárovičkách" jsem od stejnéh...
Na přelomu režimů jsem pracoval náký čas v servisu už za totáče. Tam u řady mechaniků panoval jistý názor: máš prachy na nové auto, tak sol. Mám takový dojem, že tento názor doposud u řady mechaniků zůstává. A řekl bych, že nejenom u mechaniků. Nový majitel značky, němec, ten by nejraději za porouchané auto, zákazníkovi prodal nové.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 15.09.2012 07:34, RE: Zlodějna,
petaoldova napsal:
Jo, to prohlášení o proškolených mechanicích mě taky pobavilo.... kdo se někdy podíval do zákulisí nějakého autorizovaného servisu tak ví k čemu tyhle školení jsou a jak se reálně projeví na kvalitě provedené práce... naprosto nijak....

Cituji: Pokud máte prachy, tak se nakonec provyměňují ke zdárnému konci.- vystihl jste to naprosto přesně- diagnostika jim ukáže kde je problém a většina mechaniků pak systémem pokus omyl vyměňuje součástky dokud se problém nevyřeší- a velmi často tam nechají ...
Tak to mi pěkně leze na nervy. Teď třeba u Peugetu. Tak to tady nechte a my se vám na to podíváme. Výsledek nulový. Podle mého soudu má každý typ auta, které je provozováno na trhu delší čas má jisté mouchy, které by měl každý technik znát. Zažil jsem takové překvapení po peripetiích, když jsem zajel do servisu Rada v Soběslavi. Pan Rada, kterého jsem si vyžádal, když jsem mu vylíčil potíže tak řekl: závadu způsobuje to a to, stojí to ....., montáž a seřízení stojí ....., kolik to má najeto: tak to bude nutné vyměnit ještě toto ... Celková cena by neměla přesáhnout 40 t. Kč. Auto jsem přistavil v danný čas, po týdnu vyzvedl, zplatil 39,2 t. Kč,. Motor jsem po stránce výkonu ani nemohl poznat. Jel jako utržený ze řetězu.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.