0
zpět
 

diskuze k tématu: Proč zákazníci kupují ekologičtější automobily?

kategorie zařazení tématu:
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pondělí 14.10.2013 10:15, Nepřesnosti
Obecně si myslím, že článek je silně zavádějící.
1.) mezi nízkou spotřebu a ekologičnost velmi dlouho nešlo dát paušální rovnítko pokud porovnáváme oba druhy pohonů. Kalifornské emisní normy jsou známy jako jedny z nejpřísnějších a teprve až u Eura 6 lze přihlásit naftové osobní auto, tak si udělejte sami představu, jak to doteď bylo s ekologičností obou pohonů.
2.) ekologie je v drtivé většině podružný efekt (prvotní jsou nízké náklady)
3.) porovnávat a omezovat emise CO2 ve vztahu k ekologii považuji za faux pass. Hodnoty jsou většinou výpočtové nebo laboratorní, ale reálná spotřeba se významně nemění. Běžná hodnota průměrné spotřeby pro benzínový 2-litr ve střední třídě na přelomu tisíciletí byla 7,5-8 ltr/100 km. Článek naznačuje, že došlo ke čtvrtinovému poklesu spotřeby, což by znamenalo, že dnešní spotřeba výše popsaného auta bude 6 litrů. A reálně je?
4.) častá obměna aut je také v rozporu s ekologickým myšlením - nižší spotřeba nevyváží materiálové a energetické nároky při výrobě nového stroje

A bohužel poslední věta nepatí. Je třeba dělat kompromisy jak ve výkonu, tak v kvalitě.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Pondělí 14.10.2013 12:33, celkové náklady na provoz se nerovná spotřeba
Další štěk podpory prodeje evropského autoprůmyslu. Ve firmách, které musí živit sebe , lidi v ní pracující a stát, podle mně nejsou tak naivní lidé, aby si mysleli, že papírová spotřeba je nejdůležitější. Naopak, myslí i na servisní náklady, pokles hodnoty, pojištění... Jinak by se např. rozvážkové vozy asi nedržely do úplného rozpadu.Jen kolik sev ušetří na havarijku a poklesu hodnoty. Servisní náklady jsou sice vyšší než u zánovního, ale pokud to nepřevýší určitou mez, nevyplatí se kupovat nové.
reagovat
finding
počet příspěvků114
datum registrace09.12.2012
Úterý 15.10.2013 09:25, ekologie?...=marketingový podvod
celá tahle pomatená ekologie už mě fakt se... co je ekologického na tom, že auto má tabulkově nižší spotřebu? realita není tabulka! pokud koupím auto které mi žralo 10 když jsem jel rychle a 8 když pomalu tak ok, ale když mám auto co žere 6 když jedu pomalu a 15 když jedu rychle a díky konstrukci motor jde na vidle po 200tkm a za tu dobu vyměním X dílů ? nemluvě o elektromobilech které díky bateriím ničí obrovské plochy životního prostředí!!! (výroba energie a těžba kovů do baterií) víte že na jeden přiblbý ekologický vůz připadá cca 1,5 km2 měsíční krajiny? to není žádná ekologie! nebo filtry pevných částic! zvyšují spotřebu a kam myslíte že jde ten bordel když se čistí chemicky? pomatená doba, celá ekologie je dnes už jen marketingovej podvod! podíl aut na znečištění je stejně cca jen 2% z celku, nejvyšší znečištění působí v dopravě dopravní lodě kterým se nekontrolují emise a celkově bohužel hovězí dobytek (produkce skleníkových plynů) takže ekologové at táhnou do řiti je to celé postavené na hlavu...geniální příklad je fabia 1,4TSI sociální vozidlo pro lidi kteří se chtějí levně dopravit a levně servisovat.....kolik stojí oprava přeplnování a rozvodů? kde je doba kdy bez dalšího stará pitomá primitivní 1,4ka ujela půl milionu...
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Úterý 15.10.2013 20:53, RE: ekologie?...=marketingový podvod
finding napsal:
celá tahle pomatená ekologie už mě fakt se... co je ekologického na tom, že auto má tabulkově nižší spotřebu? realita není tabulka! pokud koupím auto které mi žralo 10 když jsem jel rychle a 8 když pomalu tak ok, ale když mám auto co žere 6 když jedu pomalu a 15 když jedu rychle a díky konstrukci motor jde na vidle po 200tkm a za tu dobu vyměním X dílů ? nemluvě o elektromobilech které díky bateriím ničí obrovské plochy životního prostředí!!! (výroba energie a těžba kovů do baterií) víte že na jeden přiblbý ekologický vůz připadá cca 1,5 km2 měsíční krajiny? to není žádná ekologie! nebo filtry pevných částic! zvyšují spotřebu a kam myslíte že jde ten bordel když se čistí chemicky? pomatená doba, celá ekologie je dnes už jen marketingovej podvod! podíl aut na znečištění je stejně cca jen 2% z celku, nejvyšší znečištění působí v dopravě dopravní lodě kterým se nekontrolují emise a celkově bohužel hovězí dobytek (produkce skleníkových plynů) takže ekologové at táhnou do řiti je to celé postavené na hlavu...geniální příklad je fabia 1,4TSI sociální vozidlo pro lidi kteří se chtějí levně dopravit a levně servisovat.....kolik stojí oprava přeplnování a rozvodů? kde je doba kdy bez dalšího stará pitomá primitivní 1,4ka ujela půl milionu...


Tak to už se o ekologii nebojím.Stav hovězího skotu u nás ůdajně poklesl o 50 %.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.