0
zpět
 

diskuze k tématu: Přezouváte si pneumatiky svépomocí? Čtěte dále.

kategorie zařazení tématu:
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pondělí 20.10.2014 14:19, Svépomoc
Ano, mám obutých 8 kol a přehazuji to sám. Čas od času je nechám převážit v pneuservise 100 m od garáže. V autě jsem pneumatiku neměl ani nepamatuju.
Je to zábava a zkontroluji stav brz manžet a přilehlého okolí - k nezaplacení. Navíc se nemusím objednávat a domlouvat si termín. Prostě nasněží a jdu přezout. Vloni jsem přezouval až koncem listopadu a předloni až v půlce prosince bo nebyl sníh a bylo celkově teplo.
Jinak popisovaný jev se netýká jen pneumatik, ale i nákladu vyskládaneho nad úroveň zadních sedaček (majitelé kombíků to znají, když jedou na dovolenou a mají fakt hodně krámů).
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Pondělí 20.10.2014 14:22, blbost
pokud si přezouvám svépomocí jak je uvedeno v nadpisu, tak s nimi asi nikam nejezdím ale přezuji si je sám v garáži. nebezpečná je tedy cesta do a z pneuservisu, tedy pokud je neskladuji tam, což normální pneuservisy nabízejí. takže opět článek o ničem. dík, redakce
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Pondělí 20.10.2014 15:32, Clanek?
To uz ani nejsou clanky, spise pokusy o flame.
Jeste by mohli napsat clanek o tom, ze za teplot pod bodem mrazu by ridici nemeli olizovat kovove predmety - v ADACu to testovali a nedopadlo to dobre.
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Úterý 21.10.2014 10:36, RE
bitner: jsem se s chutí zasmál, pobavil jsi, super
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Středa 22.10.2014 10:13, RE: Svépomoc
David V napsal:
Ano, mám obutých 8 kol a přehazuji to sám. Čas od času je nechám převážit v pneuservise 100 m od garáže. V autě jsem pneumatiku neměl ani nepamatuju. Je to zábava a zkontroluji stav brz manžet a přilehlého okolí - k nezaplacení. Navíc se nemusím objednávat a domlouvat si termín. Prostě nasněží a jdu přezout. Vloni jsem přezouval až koncem listopadu a předloni až v půlce prosince bo nebyl sníh a bylo celkově teplo. Jinak popisovaný jev se netýká jen pneumatik, ale i nákladu vyskládaneho nad úroveň zadních sedaček (majitelé kombíků to znají, když jedou na dovolenou a mají fakt hodně krámů).


Přesně tak, do pneuservisu jen na výměnu ojetých za nové, nebo pokud je třeba převážení (když se ale udělá pořádně a nic z toho neodletí, nebo nevymele tradiční pozimní kráter, většinou to vydrží do sjetí pneu) jinak si přezuju sám a ještě zkontroluju podvozek. Nemusím nikam jezdit, čekat, objednávat se, nervovat, že mi borec dal pneu opačně, nebo ojetější dopředu a jak napsal David, zbytečně pak jezdit měsíc při 20 stupních na zimních. O ušetřených penězích netřeba polemizovat. A i kdyby, radši si to udělám sám v klidu a pořádně, než na to vydělávat. Navíc je z toho i společenská akce, přijede si třeba přezout kámoš, tatík, aj., pokecá se...
reagovat
eDPF
počet příspěvků1
datum registrace22.10.2014
Středa 22.10.2014 14:52, Přezouvejte, uskladňujte! V pneuservisu!
A gumy ne starší 4let. Protože jedině tak je to správné a vůbec nic se vám nestane...
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 23.10.2014 00:09, TPMS systém měření tlaku pneu
V poslední době se do některých aut dávají elektronické ventilky co měří tlaky v pneumatikách. A při přehození pneu s diskama je potřeba do řídící jednotky nahrát nové kódy ventilků a to umí nejspíš jen v autorizáku, aspoň podle toho co se píše v manuálu k autu.

Některé firmy snad nabízí el. ventilky, u kterých se ty kódy dají dodatečně měnit. Takže se u zimní sady dají přiřadit kódy letních pneu a není potřeba při přehození pneu doma nic měnit v řídící jednotce. Jen se zkalibruje systém tlačítkem na palubce.

Doteď jsem k výměnám pneu přistupoval podobně jako David V. Bohužel Auris koupený tento měsíc má už tento TPMS systém. Verso koupené taky letos to naštěstí ještě nemá. Ono totiž objednávat se do autorizovaného servisu jen kvůli přehození pneu je docela pakárna, zvlášť když na přelomu říjen-listopad to řeší každý.

Ad bezpečnost převozou pneu. Pokud se pneu dají do kufru 4 vedle sebe nastojato, tak prostě odtud nevypadnou ani v kombi.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 23.10.2014 00:25, RE: TPMS systém měření tlaku pneu
Petr S napsal:
V poslední době se do některých aut dávají elektronické ventilky co měří tlaky v pneumatikách. A při přehození pneu s diskama je potřeba do řídící jednotky nahrát nové kódy ventilků a to umí nejspíš jen v autorizáku, aspoň podle toho co se píše v manuálu k autu.Některé firmy snad nabízí el. ventilky, u kterých se ty kódy dají dodatečně měnit. Takže se u zimní sady dají přiřadit kódy letních pneu a není potřeba při přehození pneu doma nic měnit v řídící jednotce. Jen se zkalibruje systém tlačítkem na palubce.Doteď jsem k výměnám pneu přistupoval podobně jako David V. Bohužel Auris koupený tento měsíc má už tento TPMS systém. Verso koupené taky letos to naštěstí ještě nemá. Ono totiž objednávat se do autorizovaného servisu jen kvůli přehození pneu je docela pakárna, zvlášť když na přelomu říjen-listopad to řeší každý.Ad bezpečnost převozou pneu. Pokud se pneu dají do kufru 4 vedle sebe nastojato, tak prostě odtud nevypadnou ani v kombi.


Hele a ten systém skutečně měří přímo tlak v pneu nebo jen sleduje, zda se při jízdě rovně otáčejí všechna kola +/- stejně rychle (podhuštěné kolo se točí rychleji než přehuštěné). To by pak stačilo jen přehodit ventilky. Jsem možná zpátečník, ale tyto vyfikundace mi úplně přínosné nepřijdou. Už vidím paničku, jak si u pumpy špiní ruce od totálně černých ventilů od brzdového prachu, aby do kola dofoukla přenosným vzdušníkem 2 desetiny. Co je tak těžkého čas od času někde v klidu oběhnout auto s manometrem (není to tak drahá věc jako permanentní měření, ale musí se koupit aspoň Mikov, jestli ještě existuje) a pak se podle toho zařídit.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 23.10.2014 00:55, RE: TPMS systém měření tlaku pneu
David V napsal:
Petr S napsal:
V poslední době se do některých aut dávají elektronické ventilky co měří tlaky v pneumatikách. A při přehození pneu s diskama je potřeba do řídící jednotky nahrát nové kódy ventilků a to umí nejspíš jen v autorizáku, aspoň podle toho co se píše v manuálu k autu.Některé firmy snad nabízí el. ventilky, u kterých se ty kódy dají dodatečně měnit. Takže se u zimní sady dají přiřadit kódy letních pneu a není potřeba při přehození pneu doma nic měnit v řídící jednotce. Jen se zkalibruje systém tlačítkem na palubce.Doteď jsem k výměnám pneu přistupoval podobně jako David V. Bohužel Auris koupený tento měsíc má už tento TPMS systém. Verso koupené taky letos to naštěstí ještě nemá. Ono totiž objednávat se do autorizovaného servisu jen kvůli přehození pneu je docela pakárna, zvlášť když na přelomu říjen-listopad to řeší každý.Ad bezpečnost převozou pneu. Pokud se pneu dají do kufru 4 vedle sebe nastojato, tak prostě odtud nevypadnou ani v kombi.
Hele a ten systém skutečně měří přímo tlak v pneu nebo jen sleduje, zda se při jízdě rovně otáčejí všechna kola +/- stejně rychle (podhuštěné kolo se točí rychleji než přehuštěné). To by pak stačilo jen přehodit ventilky. Jsem možná zpátečník, ale tyto vyfikundace mi úplně přínosné nepřijdou. Už vidím paničku, jak si u pumpy špiní ruce od totálně černých ventilů od brzdového prachu, aby do kola dofoukla přenosným vzdušníkem 2 desetiny. Co je tak těžkého čas od času někde v klidu oběhnout auto s manometrem (není to tak drahá věc jako permanentní měření, ale musí se koupit aspoň Mikov, jestli ještě existuje) a pak se podle toho zařídit.


Viz. http://www.tpms-expert.cz/co-je-to-tpms Ventilky měří tlak v pneu a vysílají info do auta na cca 400 MHz. No taky z toho nemám radost, že budu běhat do servisu 2x ročně. Bylo by fajn pokud by si auto dokázalo zapsat nové ventilky do řídící jednotky samo. Asi pořídím ventilky u kterých se dají naklonovat ty kódy. Jak malé rozdíly v tlaku to signalizuje netuším.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Čtvrtek 23.10.2014 07:37, RE: TPMS systém měření tlaku pneu
Petr S napsal:
V poslední době se do některých aut dávají elektronické ventilky co měří tlaky v pneumatikách. A při přehození pneu s diskama je potřeba do řídící jednotky nahrát nové kódy ventilků a to umí nejspíš jen v autorizáku, aspoň podle toho co se píše v manuálu k autu.Některé firmy snad nabízí el. ventilky, u kterých se ty kódy dají dodatečně měnit. Takže se u zimní sady dají přiřadit kódy letních pneu a není potřeba při přehození pneu doma nic měnit v řídící jednotce. Jen se zkalibruje systém tlačítkem na palubce.Doteď jsem k výměnám pneu přistupoval podobně jako David V. Bohužel Auris koupený tento měsíc má už tento TPMS systém. Verso koupené taky letos to naštěstí ještě nemá. Ono totiž objednávat se do autorizovaného servisu jen kvůli přehození pneu je docela pakárna, zvlášť když na přelomu říjen-listopad to řeší každý.Ad bezpečnost převozou pneu. Pokud se pneu dají do kufru 4 vedle sebe nastojato, tak prostě odtud nevypadnou ani v kombi.


Takto nezávidím, další past na ne-ovce. Nové Toyoty jich ale mají víc, aby lidi museli do autorizáku, např. při výměně brzd. Nešlo by to nějak odpojit a dát tam normální ventilky? Je to v podstatě stejná blbost, jako snímač tloušťky destiček, který sice funguje, ale zbytečně brzo, kdy se dá na deskách bezpečně pojezdit. Nějak z nás ty peníze dostat musí, když už pořádné auto střední třídy nestojí mega jako v 90. letech, ale něco nad 500 tis. při obecném růstu mezd od té doby...
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 23.10.2014 09:57, RE: TPMS systém měření tlaku pneu
Petr S napsal:
David V napsal:
Petr S napsal:
V poslední době se do některých aut dávají elektronické ventilky co měří tlaky v pneumatikách. A při přehození pneu s diskama je potřeba do řídící jednotky nahrát nové kódy ventilků a to umí nejspíš jen v autorizáku, aspoň podle toho co se píše v manuálu k autu.Některé firmy snad nabízí el. ventilky, u kterých se ty kódy dají dodatečně měnit. Takže se u zimní sady dají přiřadit kódy letních pneu a není potřeba při přehození pneu doma nic měnit v řídící jednotce. Jen se zkalibruje systém tlačítkem na palubce.Doteď jsem k výměnám pneu přistupoval podobně jako David V. Bohužel Auris koupený tento měsíc má už tento TPMS systém. Verso koupené taky letos to naštěstí ještě nemá. Ono totiž objednávat se do autorizovaného servisu jen kvůli přehození pneu je docela pakárna, zvlášť když na přelomu říjen-listopad to řeší každý.Ad bezpečnost převozou pneu. Pokud se pneu dají do kufru 4 vedle sebe nastojato, tak prostě odtud nevypadnou ani v kombi.
Hele a ten systém skutečně měří přímo tlak v pneu nebo jen sleduje, zda se při jízdě rovně otáčejí všechna kola +/- stejně rychle (podhuštěné kolo se točí rychleji než přehuštěné). To by pak stačilo jen přehodit ventilky. Jsem možná zpátečník, ale tyto vyfikundace mi úplně přínosné nepřijdou. Už vidím paničku, jak si u pumpy špiní ruce od totálně černých ventilů od brzdového prachu, aby do kola dofoukla přenosným vzdušníkem 2 desetiny. Co je tak těžkého čas od času někde v klidu oběhnout auto s manometrem (není to tak drahá věc jako permanentní měření, ale musí se koupit aspoň Mikov, jestli ještě existuje) a pak se podle toho zařídit.
Viz. http://www.tpms-expert.cz/co-je-to-tpms Ventilky měří tlak v pneu a vysílají info do auta na cca 400 MHz. No taky z toho nemám radost, že budu běhat do servisu 2x ročně. Bylo by fajn pokud by si auto dokázalo zapsat nové ventilky do řídící jednotky samo. Asi pořídím ventilky u kterých se dají naklonovat ty kódy. Jak malé rozdíly v tlaku to signalizuje netuším.


Zajímavé. Jak je řešený zdroj energie pro vysílač v tom ventilku? Je tam baterie nebo je tam jiný systém? Třeba od otáčení kola.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 23.10.2014 13:59, RE: TPMS systém měření tlaku pneu
David V napsal:
Petr S napsal:
David V napsal:
Petr S napsal:
V poslední době se do některých aut dávají elektronické ventilky co měří tlaky v pneumatikách. A při přehození pneu s diskama je potřeba do řídící jednotky nahrát nové kódy ventilků a to umí nejspíš jen v autorizáku, aspoň podle toho co se píše v manuálu k autu.Některé firmy snad nabízí el. ventilky, u kterých se ty kódy dají dodatečně měnit. Takže se u zimní sady dají přiřadit kódy letních pneu a není potřeba při přehození pneu doma nic měnit v řídící jednotce. Jen se zkalibruje systém tlačítkem na palubce.Doteď jsem k výměnám pneu přistupoval podobně jako David V. Bohužel Auris koupený tento měsíc má už tento TPMS systém. Verso koupené taky letos to naštěstí ještě nemá. Ono totiž objednávat se do autorizovaného servisu jen kvůli přehození pneu je docela pakárna, zvlášť když na přelomu říjen-listopad to řeší každý.Ad bezpečnost převozou pneu. Pokud se pneu dají do kufru 4 vedle sebe nastojato, tak prostě odtud nevypadnou ani v kombi.
Hele a ten systém skutečně měří přímo tlak v pneu nebo jen sleduje, zda se při jízdě rovně otáčejí všechna kola +/- stejně rychle (podhuštěné kolo se točí rychleji než přehuštěné). To by pak stačilo jen přehodit ventilky. Jsem možná zpátečník, ale tyto vyfikundace mi úplně přínosné nepřijdou. Už vidím paničku, jak si u pumpy špiní ruce od totálně černých ventilů od brzdového prachu, aby do kola dofoukla přenosným vzdušníkem 2 desetiny. Co je tak těžkého čas od času někde v klidu oběhnout auto s manometrem (není to tak drahá věc jako permanentní měření, ale musí se koupit aspoň Mikov, jestli ještě existuje) a pak se podle toho zařídit.
Viz. http://www.tpms-expert.cz/co-je-to-tpms Ventilky měří tlak v pneu a vysílají info do auta na cca 400 MHz. No taky z toho nemám radost, že budu běhat do servisu 2x ročně. Bylo by fajn pokud by si auto dokázalo zapsat nové ventilky do řídící jednotky samo. Asi pořídím ventilky u kterých se dají naklonovat ty kódy. Jak malé rozdíly v tlaku to signalizuje netuším.
Zajímavé. Jak je řešený zdroj energie pro vysílač v tom ventilku? Je tam baterie nebo je tam jiný systém? Třeba od otáčení kola.


Je tam baterie. Někde jsem četl, že by snad měla vydržet 5 let při 20h jízdy denně. Reálně snad 10 let. Ta baterie se nedá vyměnit. Musí se koupit nový ventilek.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 23.10.2014 14:02, RE: TPMS systém měření tlaku pneu
Paul napsal:
Petr S napsal:
V poslední době se do některých aut dávají elektronické ventilky co měří tlaky v pneumatikách. A při přehození pneu s diskama je potřeba do řídící jednotky nahrát nové kódy ventilků a to umí nejspíš jen v autorizáku, aspoň podle toho co se píše v manuálu k autu.Některé firmy snad nabízí el. ventilky, u kterých se ty kódy dají dodatečně měnit. Takže se u zimní sady dají přiřadit kódy letních pneu a není potřeba při přehození pneu doma nic měnit v řídící jednotce. Jen se zkalibruje systém tlačítkem na palubce.Doteď jsem k výměnám pneu přistupoval podobně jako David V. Bohužel Auris koupený tento měsíc má už tento TPMS systém. Verso koupené taky letos to naštěstí ještě nemá. Ono totiž objednávat se do autorizovaného servisu jen kvůli přehození pneu je docela pakárna, zvlášť když na přelomu říjen-listopad to řeší každý.Ad bezpečnost převozou pneu. Pokud se pneu dají do kufru 4 vedle sebe nastojato, tak prostě odtud nevypadnou ani v kombi.
Takto nezávidím, další past na ne-ovce. Nové Toyoty jich ale mají víc, aby lidi museli do autorizáku, např. při výměně brzd. Nešlo by to nějak odpojit a dát tam normální ventilky? Je to v podstatě stejná blbost, jako snímač tloušťky destiček, který sice funguje, ale zbytečně brzo, kdy se dá na deskách bezpečně pojezdit. Nějak z nás ty peníze dostat musí, když už pořádné auto střední třídy nestojí mega jako v 90. letech, ale něco nad 500 tis. při obecném růstu mezd od té doby...


U výměny brzd se musí taky do autorizáku? Myslel jsem že detekce tloušťky brzd. destiček funguje na principu plíšků, které začnou hvízdat, protože začnou dřít o kotouč.

Jinak tenhle elektronický systém detekce tlaku v pneu TPMS snad má i Ford a pak francouzské automobilky.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Pátek 24.10.2014 07:48, RE: TPMS systém měření tlaku pneu
Petr S napsal:
Paul napsal:
Petr S napsal:
V poslední době se do některých aut dávají elektronické ventilky co měří tlaky v pneumatikách. A při přehození pneu s diskama je potřeba do řídící jednotky nahrát nové kódy ventilků a to umí nejspíš jen v autorizáku, aspoň podle toho co se píše v manuálu k autu.Některé firmy snad nabízí el. ventilky, u kterých se ty kódy dají dodatečně měnit. Takže se u zimní sady dají přiřadit kódy letních pneu a není potřeba při přehození pneu doma nic měnit v řídící jednotce. Jen se zkalibruje systém tlačítkem na palubce.Doteď jsem k výměnám pneu přistupoval podobně jako David V. Bohužel Auris koupený tento měsíc má už tento TPMS systém. Verso koupené taky letos to naštěstí ještě nemá. Ono totiž objednávat se do autorizovaného servisu jen kvůli přehození pneu je docela pakárna, zvlášť když na přelomu říjen-listopad to řeší každý.Ad bezpečnost převozou pneu. Pokud se pneu dají do kufru 4 vedle sebe nastojato, tak prostě odtud nevypadnou ani v kombi.
Takto nezávidím, další past na ne-ovce. Nové Toyoty jich ale mají víc, aby lidi museli do autorizáku, např. při výměně brzd. Nešlo by to nějak odpojit a dát tam normální ventilky? Je to v podstatě stejná blbost, jako snímač tloušťky destiček, který sice funguje, ale zbytečně brzo, kdy se dá na deskách bezpečně pojezdit. Nějak z nás ty peníze dostat musí, když už pořádné auto střední třídy nestojí mega jako v 90. letech, ale něco nad 500 tis. při obecném růstu mezd od té doby...
U výměny brzd se musí taky do autorizáku? Myslel jsem že detekce tloušťky brzd. destiček funguje na principu plíšků, které začnou hvízdat, protože začnou dřít o kotouč. Jinak tenhle elektronický systém detekce tlaku v pneu TPMS snad má i Ford a pak francouzské automobilky.


Bohužel, myslím že to psali při nějakém dlouhodobém testu, kdy orig. diagnostika uvolní třmen a pak se na tom může pracovat. A dávat měnit brzdy do autorizáku je vopruz
reagovat
Tomínko
počet příspěvků1
datum registrace04.12.2019
Středa 04.12.2019 11:05, RE: RE: TPMS systém měření tlaku pneu
citace:
reakce na: Paul, 24.10.2014 07:48 (Bohužel, myslím že to psali př ...)


Jednou jsem přezouval pneumatiky sám a upadlo mi kolo, tak jsem si už poučil a to pětikilo rád za výměnu dám... /smazáno admin/
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Středa 04.12.2019 13:34, RE: RE: RE: TPMS systém měření tlaku pneu
citace:
reakce na: Tomínko, 04.12.2019 11:05 (Jednou jsem přezouval pneumati ...)


A jéje, máme tady reklamního agenta. Likviduješ DPF, padaj ti kola a krásně nám poradíš, kde to řešit. Myslíš, že jsme blbí a nepoznáme tvoji reklamu?
reagovat
Citroenak
počet příspěvků724
datum registrace13.04.2012
Středa 04.12.2019 19:28, RE: RE: RE: TPMS systém měření tlaku pneu
citace:
reakce na: Tomínko, 04.12.2019 11:05 (Jednou jsem přezouval pneumati ...)


Na mazde mam 19 kolesa. Pridem do servisu- a ejha. To uz su predsa premiove kolesa!! Vytiahnem gumy, a ajhla, michelin!!! Premiove gumy!! Pravdepodobobne, neznaly veci, som bol aj trochu lepsie obleceny. Vysledna faktura za prezutie auta= 120 EUR :D Tominko: Nabuduce skus pouzit momontovy kluc. Maju ho v jednom nemenovanom retazci viackrat do roka za 16 eur. Ked to dotiahnes rukou, moze ti vypadnut..
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 05.12.2019 13:47, RE: RE: RE: RE: TPMS systém měření tlaku pneu
citace:
reakce na: Citroenak, 04.12.2019 19:28 (Na mazde mam 19 kolesa. Pridem ...)


Ad výměna pneu: To si robíš kozy.
Ad momentový klíč: Pokud někomu upadlo nedotažené kolo, tak mu momentový klíč nepomůže, protože není pravděpodobně schopen vyvinout potřebný utahovací moment. Vzhledem k tomu, že je to jen cca 100 Nm +/-20, tak to musí být mentální anorektik, protože 100 Nm není žádný brutální moment, to povolí/ utáhne i ženská tím nouzovým klíčem, když na něj trošku dupne nohou.
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Čtvrtek 05.12.2019 13:58, RE: RE: RE: RE: RE: TPMS systém měření tlaku pneu
citace:
reakce na: David V, 05.12.2019 13:47 (Ad výměna pneu: To si robíš ko ...)


On Tominko je jen "inzerent", nic víc. Jen to trapně maskuje.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1008
datum registrace23.04.2014
Čtvrtek 05.12.2019 14:20, RE: RE: RE: RE: RE: TPMS systém měření tlaku pneu
citace:
reakce na: David V, 05.12.2019 13:47 (Ad výměna pneu: To si robíš ko ...)


Ono to upadené/skoro upadené kolo není většinou o síle utažení, ale o špatně nasazeném kole, které se potom utáhne. Za poslední dva roky jsem v mém blízkém okolí slyšel 2x o upadaných šroubech po výměně pneu. Jednou to byly 3 šrouby z pěti - Pneuservis Horák v Brně v černovicích a podruhé 4 šrouby z 5, nevím jaký servis, ale tipuju autorizák škody.
Taky si pamatuju případ, kdy to borci v pneuservisu dotáhli tak, že jsem si se svýma 100 kilama stoupl na klíč nasazený na kole, a i když jsem poskočil, tak se nic nestalo.
Obvykle, pokud to člověk dělá sám, tak si dá trochu záležet a podobný věci se nestanou.
Já naposled v autorizáku jenom přehazoval kola, dovezl jsem je obutý a vyvážený, ale potřeboval jsem je spárovat v PP - 45 minut čekání, a to jenom protože jsem dojel na otvíračku. Jinak by to na počkání nebylo, a cena? téměř 900. A to kola ani nedofoukli, místo 2,2 tam bylo asi 1,6 - ale to bylo asi tím, že jsem jim řekl, že kola jsou nachystaná...
PS: přiznejte se, kdo kontroluje dotažení kol po tom, co s autem ujel třeba 500 metrů od výměny.
reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.