0
zpět
 

diskuze k tématu: Opel Insignia BiTurbo

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.05.2012 07:07, Insignia
Insignia je velmi povedené auto po stránce designu. Bohužel praktičnost byla ne na druhém, ale až na bůhví kolikátém místě v pořadí. Tak mizernou práci s vnitřním prostorem jsem dlouho neviděl - obrovská karoserie s velkým rozvorem a uvnitř místa jako v nižší střední třídě.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.05.2012 09:32, smysl
Trochu postrádám smysl této motorizace i směr kterým se Opel s Insignií vydal. Servisní nároky po nějakých 100 000 km se dají očekávat velmi vysoké (náročná konstrukce a žádné zkušenosti). Verze 4x4 navíc váží nenaložená přes 2 tuny! Takže bežně naložená Insignia může vážit i 2,5 tuny. Dnes, kdy mnozí výrobci konečně pochopili, že je třeba držet u nových modelů dietu, aby nemuseli vytvářet stále silnější motory a řešit složitě jejich emise, tak Opel vyrábí takového mastodonta. Fajn, bourat s ním bych se nebál, ale pochybuji, že reálná spotřeba půjde pod 8 litrů. A pořád to je jen čtyřválcový chrochta. Např. Passat Variant 2,0 TDI 4motion váží "jen" 1700 kg. Takže si myslím že 125 kW se dynamicky vyrovná Opelu bez problémů. A ať má 2,0 TDI jaké chce problémy, servis bude vycházet levněji a hlavně ho opraví každý lepší garážmistr. Pohon 4x4 přes Haldex je osvědčený a i s ním je reálná spotřeba nějakých 6 litrů. Navíc, jak už psal Pavlik, využití obestavěného prostoru je v Insignii opravdu ledabylé. Kdyby Opel trochu víc přemýšlel, mohl vyrobit velmi zajímavé auto. Designově na to rozhodně má... Místo hyperdieselu měli raději udělat verzi se silným a spolehlivým motorem na CNG (to platí i pro VW).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.05.2012 10:53, RE: smysl
Paul napsal:
Trochu postrádám smysl této motorizace i směr kterým se Opel s Insignií vydal. Servisní nároky po nějakých 100 000 km se dají očekávat velmi vysoké (náročná konstrukce a žádné zkušenosti). Verze 4x4 navíc váží nenaložená přes 2 tuny! Takže bežně naložená Insignia může vážit i 2,5 tuny. Dnes, kdy mnozí výrobci konečně pochopili, že je třeba držet u nových modelů dietu, aby nemuseli vytvářet stále silnější motory a řešit složitě jejich emise, tak Opel vyrábí takového mastodonta. Fajn, bourat s ním...
Nechci být moc urýpaný, ale chtěl bych vidět toho lepšího garážmistra co opraví 2,0 TDI CR 125 kw (už s PD má spousta garážníků vážné problémy). Servisní nároky jsou vysoké a případná oprava, tedy hlavně její diagnistika, není u commonrailu nic jednoduchého. Navíc si myslím, po reálně nabytých zkušenostech s moderními diesely, že opravy budou hrozit až po ujetí min. 200 tisíc km (spojka, dvouhmota, vstřiky, turbo, atd.) - pokud tedy něco nepodcenily, nebo nepřijali konstruktéra motoru od VW ) .
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.05.2012 12:37, RE: smysl
Pavlik napsal:
Nechci být moc urýpaný, ale chtěl bych vidět toho lepšího garážmistra co opraví 2,0 TDI CR 125 kw (už s PD má spousta garážníků vážné problémy). Servisní nároky jsou vysoké a případná oprava, tedy hlavně její diagnistika, není u commonrailu nic jednoduchého. Navíc si myslím, po reálně nabytých zkušenostech s moderními diesely, že opravy budou hrozit až po ujetí min. 200 tisíc km (spojka, dvouhmota, vstřiky, turbo, atd.) - pokud tedy něco nepodcenily, nebo nepřijali konstruktéra motoru od VW ) .
Trochu si přisadím...takovýhle auto málokdo kupuje do rodiny (nové), manažer (ať zaměstnanec své či nesvé firmy) nebude řešit, jaké náklady čekají druhého až pátého majitele... Prostě dostane nějakej badžet, a vybere si auto podle svýho gusta, nejlépe na oper. lízink. Co bude potom, neřeší, páč dostane buď nový, nebo padáka (zlatýho).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.05.2012 14:53, RE: smysl
Pepe napsal:
Trochu si přisadím...takovýhle auto málokdo kupuje do rodiny (nové), manažer (ať zaměstnanec své či nesvé firmy) nebude řešit, jaké náklady čekají druhého až pátého majitele... Prostě dostane nějakej badžet, a vybere si auto podle svýho gusta, nejlépe na oper. lízink. Co bude potom, neřeší, páč dostane buď nový, nebo padáka (zlatýho).
Jasně, pokud jde o ojedinělý manažerský vůz, je to celkem jedno, ale kdyby šlo o menší flotilu, firma bude řešit, jestli se těch aut po čase zbaví. A soukromníka nebo bazaristu zajímá, jestli neodkoupí pojízdnou černou díru na peníze. Leasingovku nabízející operativní leasing servisní náklady zajímají, už z výše uvedeného důvodu a taky aby mohli nabídnout zajímavou cenu a hlavně na tom co nejvíc vydělat. Takže ve svém portfoliu budou raději nabízet relativně osvědčené Pašíky, od kterých už ví co mají čekat, nebo jiná běžnější auta.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.05.2012 15:39, RE: smysl
Paul napsal:
Jasně, pokud jde o ojedinělý manažerský vůz, je to celkem jedno, ale kdyby šlo o menší flotilu, firma bude řešit, jestli se těch aut po čase zbaví. A soukromníka nebo bazaristu zajímá, jestli neodkoupí pojízdnou černou díru na peníze. Leasingovku nabízející operativní leasing servisní náklady zajímají, už z výše uvedeného důvodu a taky aby mohli nabídnout zajímavou cenu a hlavně na tom co nejvíc vydělat. Takže ve svém portfoliu budou raději nabízet relativně osvědčené Pašíky, od kterých už ví co...
Obávám se, že firem, co pořídí flotilu aut po 3/4 mio asi moc nebude. Takže ano, půjde o jednotlivá auta... V dnešní době, kdy je os. auto v odpisové třídě 5 let, je operativní leasing u aut s vysokým nájezdem výhodnější. A odpadají tak starosti co potom.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.05.2012 20:13, RE: smysl
Pepe napsal:
Obávám se, že firem, co pořídí flotilu aut po 3/4 mio asi moc nebude. Takže ano, půjde o jednotlivá auta... V dnešní době, kdy je os. auto v odpisové třídě 5 let, je operativní leasing u aut s vysokým nájezdem výhodnější. A odpadají tak starosti co potom.
Souhlas. Osobně vidím v operativním leasingu budoucnost. Už jej začínají oběvovat i živnostníci, pro které to je daňově i jinak zajímavé. A ti co najedou fakt hodně je to nejvýhodnější.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 16.05.2012 10:07, RE: smysl
Paul napsal:
Souhlas. Osobně vidím v operativním leasingu budoucnost. Už jej začínají oběvovat i živnostníci, pro které to je daňově i jinak zajímavé. A ti co najedou fakt hodně je to nejvýhodnější.
v čem konkrétně jsou ty výhody oproti finančnímu leasingu?
Splátka finančního leasingu je vždy nižší, než splátka operativního. Auto je po dobu splácení leasingu v záruce, takže argumentovat tím, že během operativního leasingu je mi auto zadarmo spraveno nelze. V obou připadech je auto pojištěno havarijně. V případě normálního (finančního) leasingu se auta raz dva (operativně) zbavím odvezením do AAA, kde za něj dostanu alespoň něco, zatímco u operativního leasingu dostanu možná kafe při odevzdání vozu.
Kde jsou ty výhody?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 16.05.2012 11:22, RE: smysl
free78 napsal:
v čem konkrétně jsou ty výhody oproti finančnímu leasingu?
Splátka finančního leasingu je vždy nižší, než splátka operativního. Auto je po dobu splácení leasingu v záruce, takže argumentovat tím, že během operativního leasingu je mi auto zadarmo spraveno nelze. V obou připadech je auto pojištěno havarijně. V případě normálního (finančního) leasingu se auta raz dva (operativně) zbavím odvezením do AAA, kde za něj dostanu alespoň něco, zatímco u operativního leasingu dostanu možná kafe při odevzd...
Os. auto patří do skupiny odpisů 5 let, takže i akontaci odepisuju 5 let. Tzn, že i když zaplatím akontaci 100 tKč, do nákladů mi jde jen 20, zbylých 80 zdaním daní z příjmu, tzn. že zaplatím přes 15tKč z peněz, které už nemám... Další věc je, že když standardně využiju fin. leas., mám ho na oněch 5 let. Najede-li někdo třeba 50tkm/rok, znamená to, že musí držet auto do 250tkm. Při oper. les. můžu auto vyměnit po sjednané době (klidně 2 roky), vrátím ho, vezmu jiné. Sice nic nedostanu, ale nemusím nic platit (v případě výkupu do oněch AAA daň z příjmu - prodeje). Mohl bych pokračovat, ale nehodlám to tady vytapetovat - neživím se tím.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 16.05.2012 13:11, RE: smysl
Pepe napsal:
Os. auto patří do skupiny odpisů 5 let, takže i akontaci odepisuju 5 let. Tzn, že i když zaplatím akontaci 100 tKč, do nákladů mi jde jen 20, zbylých 80 zdaním daní z příjmu, tzn. že zaplatím přes 15tKč z peněz, které už nemám... Další věc je, že když standardně využiju fin. leas., mám ho na oněch 5 let. Najede-li někdo třeba 50tkm/rok, znamená to, že musí držet auto do 250tkm. Při oper. les. můžu auto vyměnit po sjednané době (klidně 2 roky), vrátím ho, vezmu jiné. Sice nic nedostanu, ale nemus...
ok, díky za osvětu. do teď jsem fakt nechápal proboha proč splácet něco co nikdy nebude moje a ještě za to platit víc...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.05.2012 07:19, RE: smysl
free78 napsal:
ok, díky za osvětu. do teď jsem fakt nechápal proboha proč splácet něco co nikdy nebude moje a ještě za to platit víc...
Pořád je to levnější, než z půjčovny . Je to prostě daňově i organizačně jednodušší, někdo argumentuje i optimalizací cash flow a pod. Prostě i u aut se opouští syndrom nutkání věci vlastnit - pronajímají se kanceláře, výrobní i skladovací haly, kancelářská technika, stavební mechanizace....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.05.2012 10:21, RE: smysl
Pepe napsal:
Pořád je to levnější, než z půjčovny . Je to prostě daňově i organizačně jednodušší, někdo argumentuje i optimalizací cash flow a pod. Prostě i u aut se opouští syndrom nutkání věci vlastnit - pronajímají se kanceláře, výrobní i skladovací haly, kancelářská technika, stavební mechanizace....
Operativnímu leasingu jsem nevěřil , protože já jsem totiž osobně viděl pouze velmi špatný způsob jeho využití v mém předchozím zaměstnání. Na operativní leasing byla koupena velmi dobře vybavená Škoda Octavia 103kW 2.0TDi kombi. Cena vozu byla přes 700 tisíc Kč. Auto se splácelo 2 roky částkou cca 28 tisíc měsíčně. Po dvou letech mělo najeto necelých 80 tisíc. km a vrátilo se leasingové firmě. Připadalo mi to hrozné zaplatit celkem 672 tisíc na splátkách a na konci nemít nic. Toho auta se šlo "operativně" zbavit prodejem do AAA alespoň za 200 tis. Pokud ovšem díky daním a dalším vícenákladům vychází oper. leasing levněji, beru to, chápu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.05.2012 12:49, RE: smysl
free78 napsal:
Operativnímu leasingu jsem nevěřil , protože já jsem totiž osobně viděl pouze velmi špatný způsob jeho využití v mém předchozím zaměstnání. Na operativní leasing byla koupena velmi dobře vybavená Škoda Octavia 103kW 2.0TDi kombi. Cena vozu byla přes 700 tisíc Kč. Auto se splácelo 2 roky částkou cca 28 tisíc měsíčně. Po dvou letech mělo najeto necelých 80 tisíc. km a vrátilo se leasingové firmě. Připadalo mi to hrozné zaplatit celkem 672 tisíc na splátkách a na konci nemít nic. Toho auta se šlo "...
Každá mince má 2 strany... Vezmu-li v potaz, že za 28tKč měsíčně jezdím v NOVÉM autě bez jakýchkoliv starostí (servis, pojištění, pneu, dáln. známka, silniční daň...), tak to za určitých okolností smysl má. Samozřejmě to není vhodný pro každýho, proto těch instrumentů existuje víc, aby byla možnost výběru...
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.