0
zpět
 

diskuze k tématu: Od úterý 1. listopadu musí řidiči jezdit se zimními pneumatikami.

kategorie zařazení tématu:
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Středa 02.11.2016 09:25, Chválím...
...minimálně to, že v článku nebyl opět papouškován ten nesmysl, že letní pneumatika pod 7°C ztrácí své vlastnosti (včera na i-densu byl článek, že má letní pneu pod 7°C 2x delší brzdnou dráhu, což je vyložená lež). Podle opravdu nezávislých výzkumů platí, že zimní pneu má výrazněji lepší vlastnosti pouze na sněhu. Na suchu i mokru je na tom letní víceméně lépe, a když za těchto podmínek zaostává, tak jsou ty rozdíly v jednotlivých procentech.
Čili já přezouvám, až jedu v listopadu někam dál, kde by hrozilo napadení sněhu nebo náledí, ale pokud se motám kolem Brna, tak jezdím na letních, dokud to jde. Jeden rok bylo teplo, a tak jsem přezouval až 5.12. Nicméně dlužno dodat, že to přehazuju sám v garáži, takže si můžu dovolit operativně vyčkávat.
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Středa 02.11.2016 12:17, RE: Chválím...
David V napsal:
...minimálně to, že v článku nebyl opět papouškován ten nesmysl, že letní pneumatika pod 7°C ztrácí své vlastnosti (včera na i-densu byl článek, že má letní pneu pod 7°C 2x delší brzdnou dráhu, což je vyložená lež). Podle opravdu nezávislých výzkumů platí, že zimní pneu má výrazněji lepší vlastnosti pouze na sněhu. Na suchu i mokru je na tom letní víceméně lépe, a když za těchto podmínek zaostává, tak jsou ty rozdíly v jednotlivých procentech.Čili já přezouvám, až jedu v listopadu někam dál, kde by hrozilo napadení sněhu nebo náledí, ale pokud se motám kolem Brna, tak jezdím na letních, dokud to jde. Jeden rok bylo teplo, a tak jsem přezouval až 5.12. Nicméně dlužno dodat, že to přehazuju sám v garáži, takže si můžu dovolit operativně vyčkávat.


JJ. přesně, letní je v podstatě lepší ve všem - sám jsem si zkusil, jen na sněhu to už z podstaty věci nejde.. Ale taky to dělám jako ty, ikdyž letos se mi sešly výměny olejů na dvou mojich autech právě teď, tak jsem to už nechal přehodit.
reagovat
ivan2
počet příspěvků118
datum registrace11.11.2010
Středa 02.11.2016 12:19, 123
Kdyby jen na idnesu, ale tenhle mýtus říkaji "odborníci" i v TV a rádiu.
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Středa 02.11.2016 12:26, RE: 123
ivan2 napsal:
Kdyby jen na idnesu, ale tenhle mýtus říkaji "odborníci" i v TV a rádiu.


Tak ty gumy co mají na skladech někomu prodat musí, ne? Tak je jednodušší, říct, že to prostě nefunguje a člověk se na letních v už ve 3 stupních zabije...
reagovat
sheogorath
počet příspěvků527
datum registrace27.05.2016
Středa 02.11.2016 12:29, Re .... ..... ........
Rad vidim, ze tomu nastesti vsichni neveri...
Zajimavy je, ze nikdo nenuti ridice prezout zpatky na letni, pricemz M+S v lete za deste uplne idealni neni

A co teprv cyklisti... prohanet se na galuskach po meste, i kdyz mrzne az prasti ... zakazat ... nakonech chodci na ledu taky padaji jak kuzelky a nikdo nevola a povinne horske obuvi... neskutecne
reagovat
josefkurfirt
počet příspěvků4
datum registrace02.11.2016
Středa 02.11.2016 15:56, RE
Celý je to kravina, mě by jenom zajímalo co si o tom všem myslí ekoteroristi, stát a výrobci nás tlačí do toho, abychom vyhazovali zimní gumy, který jsou se 4 mm vzorkem, protože dojíždět je v létě je "nebezpečný" (asi nejvíc tedy pro ekonomiku). . Zimní přezouvám až když je to opravdu nutný, i pod bodem mrazu za sucha se letní chovají lépe než zimní. A dojíždění pneumatik zimních taky u mě není problém, kupuju si gumy se vzorkem 8 mm tak si je za ty peníze mám snad nárok ojet
reagovat
sheogorath
počet příspěvků527
datum registrace27.05.2016
Středa 02.11.2016 16:43, RE
Ty zimaky jsem v lete taky dojizdel, a fakt je to na prd. Pamatuju byly to nejaky Nokiany, a zvlast za deste to moc nelepilo.

Doufam jen, ze je nedojizdis na slick a ze stejne tak nedojizdis brzdovy kotouce
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Středa 02.11.2016 16:57, RE: RE
sheogorath napsal:
Ty zimaky jsem v lete taky dojizdel, a fakt je to na prd. Pamatuju byly to nejaky Nokiany, a zvlast za deste to moc nelepilo.Doufam jen, ze je nedojizdis na slick a ze stejne tak nedojizdis brzdovy kotouce


Já také zimní pneu "dojíždím" v létě. Stejně je to max. na jedno léto, při obvyklých 30°C zimáky mizí před očima, je jasné, že se "dojíždění" musí přizpůsobit jízda (delší brzdná dráha, větší náchylnost ke smyku, atd.) a potom v tom nevidím problém. A jako bonus je to legální a neekologické současně .
reagovat
Martin72
počet příspěvků82
datum registrace30.09.2016
Středa 02.11.2016 18:08, letní/zimní
Osobně přezouvám podle teploty, když už se přes den teplota nedostane přes profláknutých 7°C a výhledově nemá dojít k výraznému oteplení, tak nasadím kozačky. Studená letní guma v kombinaci s mokrým povrchem, žádná hitparáda. A na mokrých dlažebních kostkách to dovede být dobrý adrenalin.
reagovat
sheogorath
počet příspěvků527
datum registrace27.05.2016
Středa 02.11.2016 19:33, Re ....... ......
Tak mokry kostky jsou sranda vzdycky, mam jedny hned u baraku - ulice Erbenova v Brne navic celkem sesup
reagovat
Abík
počet příspěvků93
datum registrace20.01.2009
Pátek 04.11.2016 05:54, Po léta stále to stejné.
Pneumatiky přezouvám proto, že je to nařízené. A potom proto, že ty letní, které se v současné době vyrábí, nejsou ani tak o té pryži ve vazbě na teplotu (protože už jenom ve výrobě její kvalita kolísá, vyrábí se v různých státech a ty příměsi nejsou vždy schodné), o tom by mohli gumaři povídat, ale ty lisované vzorky prostě do sněhu, ani marastu nejsou. Takže jsem v předstihu a klidu nasadil Michelin Crossclimate. Zatím vyzkoušeno jenom v tom marastu, a dobré.
reagovat
tipl
počet příspěvků36
datum registrace25.04.2016
Pátek 04.11.2016 14:42, Letní x zimní
Většinou koncem října nazouvám už zimní. Ono už se objevují ráno mrazy a někdy po dešti už bývá ledovka a ať mi nikdo netvrdí, že letní pneu by na tom povrchu jela lépe....

I když bydlím v nížinách a sníh je skoro sprosté slovo, tak stačí jet o 30-50 km a tam už jsou nižší teploty, kopce a tudíž i potencionální sníh. A párkrát se to stalo.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pátek 04.11.2016 17:19, RE: Letní x zimní
tipl napsal:
Většinou koncem října nazouvám už zimní. Ono už se objevují ráno mrazy a někdy po dešti už bývá ledovka a ať mi nikdo netvrdí, že letní pneu by na tom povrchu jela lépe....I když bydlím v nížinách a sníh je skoro sprosté slovo, tak stačí jet o 30-50 km a tam už jsou nižší teploty, kopce a tudíž i potencionální sníh. A párkrát se to stalo.


Trochu vás opravím - na ledovce / ledu je úplně jedno co je na autě obuto, nedrží na tom žádná guma. Jedinou výhodou zimních pneu na ledovce je, že se pojišťovna necuká zaplatit (pojištěné) rozbité auto .
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.