Pepe napsal:
Přijde mi poněkud zvláštní, měřit spotřebu v obsazení 1 člověka. Při zamyšlení, kdo asi tvoří cílovou skupinu, bych řekl, že auto asi nebude jezdit takřka prázdné. Co takhle naložit nějakou příslušnici hezčího pohlaví (děti vzadu stačí nasimulovat závažím - pro jistotu) a hurá do přírody. Nebo nejsou lidi ?
ad 1) - v rámci dané objemové třídy je motor velice pružný, subjektivně se mi zdál pružnější než motor 1,4 16V 100 k v Renaultu Clio, které je ale o něco těžší. To, že auto ve vyšších rychlostech při předjíždění zrychluje jen vlažně přičítám vyšší stavbě a tím pádem většímu aerodynamickému odporu. Ve srovnání s jakoukoliv dvanáctistovkou je samozřejmě pružnější.
ad 2) souhlasím s cenovou výhodností, ale nikoliv s kvalitami podvozku, s motorem 1,6 je totiž spojeno tužší, sportovnější odpružení, základní podvozek není špatný, ale je nladěn spíše komfortně. Na kvalitních silnicích to na jistotě jízdy neubírá, ale na nerovnostech obě nápravy dost citelně odskakují.
ad 3) souhlasím, ale spotřebu měříme na dané trase co nejdříve po převzetí vozu, takže ne vždy se podaří někoho sehnat, jinak s rodinou jsem s Notem také vyrazil na dovolenou a spotřeba se pohybovala pod 6 l, jen na dálnici při rychlosti 130 - 150 km/h stoupla na 6,3 l, jinak během celého testu byla spotřeba 5,9, myslím že v testu se o tom zmiňuji...