0
zpět
 

diskuze k tématu: Mitsubishi Grandis 2,0 DI-D - test spotřeby

kategorie zařazení tématu: japonská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.06.2006 11:01, motor
Dobrý článek,akorát ten motor není "jako od VW",nýbrž je přímo od VW a je to ten stejný,co je třeba v Oktávce..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.06.2006 11:27, RE: motor
T.K. napsal:
Dobrý článek,akorát ten motor není "jako od VW",nýbrž je přímo od VW a je to ten stejný,co je třeba v Oktávce..
Máte pravdu, motor pochází od VW (2,0 TDI), jen u VW je - alespoň podle papírových údajů - o 3 kW a 10 Nm silnější.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.06.2006 14:39, Spotřeba
Trochu mě zaráží "metodika" měření spotřeby:
1) natankování po okraj = +/- 0,5l t.j. cca 10% celkové spotřeby při testu..
2) Tankování chladného paliva do nádrže a dotankování "po okraj..." - ale nádrže ve které bylo palivo ohřáté po 1,5 hodině jízdy v horku ("cestu nám zpříjemňovala aut. klimatizace")
Myslím, že test spotřeby tu vyznívá naprázdno a poukazování na chybu palubního počítače je zcela zcestné.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.06.2006 23:26, RE: Spotřeba
Petr Puchner napsal:
Trochu mě zaráží "metodika" měření spotřeby:
1) natankování po okraj = +/- 0,5l t.j. cca 10% celkové spotřeby při testu..
2) Tankování chladného paliva do nádrže a dotankování "po okraj..." - ale nádrže ve které bylo palivo ohřáté po 1,5 hodině jízdy v horku ("cestu nám zpříjemňovala aut. klimatizace")
Myslím, že test spotřeby tu vyznívá naprázdno a poukazování na chybu palubního počítače je zcela zcestné.
Myslím, že tieto testy majú mať najmä informačnú úlohu- a to podla mna celkom plnia. Pochybujem že pri tankovaní do plnej sa vyskytne odchýlka 0.5 litra- pol litra je už celkom dosť. Redakcia zrejme nemá možnosť uskutočňovať testy priamo v laboratórnych podminekach.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.06.2006 10:33, RE: Spotřeba
Mikuláš Č. napsal:
Myslím, že tieto testy majú mať najmä informačnú úlohu- a to podla mna celkom plnia. Pochybujem že pri tankovaní do plnej sa vyskytne odchýlka 0.5 litra- pol litra je už celkom dosť. Redakcia zrejme nemá možnosť uskutočňovať testy priamo v laboratórnych podminekach.
Myslím si, že při odhadu chyby při tankování "po okraj" jsem byl ještě velmi schovívavý. Předpokládám, že "po okraj" tady znamenalo "až cvakne pistole" a to je velmi nepřesné. Navíc, pokud bylo tankováno jen cca 5 litrů paliva je tato chyba nepřijatelná. To už by bylo snad přesnější testované auto před jízdou a po ní zvážit.
Nechci ale vypadat jako šťoural za každou cenu - jsem za podobné články velmi vděčný - jen mi připadalo jako do nebe volající hloupost poukazovat na chyby palubního počítače na základě takto nepřesných měření.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.06.2006 12:01, RE: Spotřeba
Petr Puchner napsal:
Myslím si, že při odhadu chyby při tankování "po okraj" jsem byl ještě velmi schovívavý. Předpokládám, že "po okraj" tady znamenalo "až cvakne pistole" a to je velmi nepřesné. Navíc, pokud bylo tankováno jen cca 5 litrů paliva je tato chyba nepřijatelná. To už by bylo snad přesnější testované auto před jízdou a po ní zvážit.
Nechci ale vypadat jako šťoural za každou cenu - jsem za podobné články velmi vděčný - jen mi připadalo jako do nebe volající hloupost poukazovat na chyby palubního počítače...
Až po okraj znamená až po okraj - tedy až je nafta vidět na okraji hrdla. Při tomto dotankování jsem navíc čepoval palivo pomalu a postupně, aby mohly unikat bubliny a vždy u stejného stojanu, nevím, kde by se vzala odchylka 0,5 litru. Neznám přesné údaje o objemu nafty při různých teplotách, ale rozdíl teploty tankované nafty a nafty v nádrži může být maximálně tak 30 °C.
Ukažte mi přesnější metodiku měření a rád ji budu využívat. Když měříme jen přes PP, všichni poukazují na jeho nepřesnost, teď zase na tepelnou rozpínavost nafty... Když už jsme u toho, přesné nemusí být ani počítadlo u benzínky.
Už jsem to tady asi psal, ale ještě jednou - postavte vedle sebe dvě stejná auta a dva řidiče - spotřeba asi nikdy nebude na chlup stejná, každý jezdí jinak a jinudy (převýšení, zatáčky...). To ale nic nemění na tom, že testy spotřeby dotankováním jsou zkrátka asi nejpřesnější (laboratoř k dispozici opravdu nemáme, navíc nevím, k čemu by byl výsledek z laboratoře dobrý).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.06.2006 18:02, RE: Spotřeba
Vojta - TipCars.com napsal:
Až po okraj znamená až po okraj - tedy až je nafta vidět na okraji hrdla. Při tomto dotankování jsem navíc čepoval palivo pomalu a postupně, aby mohly unikat bubliny a vždy u stejného stojanu, nevím, kde by se vzala odchylka 0,5 litru. Neznám přesné údaje o objemu nafty při různých teplotách, ale rozdíl teploty tankované nafty a nafty v nádrži může být maximálně tak 30 °C.
Ukažte mi přesnější metodiku měření a rád ji budu využívat. Když měříme jen přes PP, všichni poukazují na jeho nepřesnost, t...
Omlouvám se, nechtěl jsem se nikoho dotknout, jak už jsem psal výše - jsem vděčný za informace, které od vás dostávám.
Jen jsem chtěl upozornit, že bych přeci jenom raději věřil palubnímu pučítači, než měření spotřeby dotankováním 3,8l paliva. Při měření dotankováním např 30 l by to samozřejmě bylo opačně...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 03.07.2006 20:41, RE: Spotřeba
Petr Puchner napsal:
Omlouvám se, nechtěl jsem se nikoho dotknout, jak už jsem psal výše - jsem vděčný za informace, které od vás dostávám.
Jen jsem chtěl upozornit, že bych přeci jenom raději věřil palubnímu pučítači, než měření spotřeby dotankováním 3,8l paliva. Při měření dotankováním např 30 l by to samozřejmě bylo opačně...
Spis se priklanim ke zpusobu mereni, ktery byl v tomto testu pouzit. Palubni pocitace jsou notoricky zname tim, ze promeruji, i kdyz vetsinou to byva na druhou stranu tak, ze PP se tvari optimisticky a az u pumpy clovek zjisti, ze to "zralo" o neco vic Delka testovaciho okruhu je asi jedinou veci, ktera by se dala vytknout, ale 70 km uz je preci jen lepsich nez 35 km, ktere jsem videl v jednom ze starsich testu. Na takto kratke vzdalenosti je mereni spotreby opravdu alchymie. Proti tomuto testu tedy prakticky nemam namitek.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.