0
zpět
 

diskuze k tématu: Ojetý Mercedes-Benz A – jaký bude v městském provozu?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
PV
počet příspěvků28
datum registrace15.05.2007
Pátek 30.05.2014 09:02, Mercedes A
Manželka má Mercedes A, 1,4 benzin, r.v. 2001. Z mého pohledu to je auto vysloveně pro ženu a do města. Jízdní vlastnosti nejsou žádná sláva a kvalita interieru také nic moc. Od Mercedesu jsem čekal určitě více. Manželka si pochvaluje vyšší posez a lehké řazení. Spotřeba po městě do 8 l. a na dálku 6,5 l. Já jsem spokojený se spolehlivostí auta. Když jsem ho před 4 roky kupoval, měnil jsem tyčky stabilizatorů, př. ložisko, ramena a zadní pakny. Před rokem zadní tlumiče. Jinak s autem nic není, vše funguje bez problémů, což při každodenním ježdění je super. Náhradní díly nejsou drahé, nechá se sehnat vše v řádu stokorun. Motor je zvláště uložen v karoserii, výměna svíček a klínového řemene je práce pro servisáka, auto musí na zvedák. Výhoda motoru je v řetězovém rozvodu, který není třeba měnit. Já jsem rád, že je manželka s autem spokojena a nestěžuje si na různé blbosti. Já si radši pojezdím ve větším autě.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pátek 30.05.2014 10:19, Slabý benzín.
Nic lepšího do města není třeba.
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Pátek 30.05.2014 10:19, existuje nestočený kus?
Sháněl jsem auto pro manželku. Velmi mne zaujal Mercedes A klasse. Ve srovnání třeba s Felicií, kterou si jistě každý umí představit je Mercedes o 27 cm kratší (holky nemají často rády veká auta kvůli parkování), ale jeho vnitřní prostor a kufr je takřka stejný.
Takže ideální auto, řekl jsem si. Jenže žijeme v česku. Prošel jsem asi 50 inzerátů na vozy z let cca 1998 - 2002. Výsledek je jen nasrání. Slovy ani jeden nestočenej kus s nájezdem pod 250tkm. Vše se 125 tis km, na tachometru, ale opotřebení vyšší než vozy s 250tkm na tachometru.
Hledal jsem pouze benzín. Naftu nechci. U té bych vyšší nájezd chápal, u benzínu jsem očekával ,že půjde sehnat vůz co měl někdo jen na 10tkm na rok, tedy dnes např. s nájezdem 140tkm. NE. NELZE. Vše dovozy stočených hujd.

EDIT: opotřebením myslím prosezenost sedačky, ohmatanost fofrklacku, ohmatanost volantu a ošlapání pedálů.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Pátek 30.05.2014 13:14, Raději Sviště
free78 napsal:
Sháněl jsem auto pro manželku. Velmi mne zaujal Mercedes A klasse. Ve srovnání třeba s Felicií, kterou si jistě každý umí představit je Mercedes o 27 cm kratší (holky nemají často rády veká auta kvůli parkování), ale jeho vnitřní prostor a kufr je takřka stejný.Takže ideální auto, řekl jsem si. Jenže žijeme v česku. Prošel jsem asi 50 inzerátů na vozy z let cca 1998 - 2002. Výsledek je jen nasrání. Slovy ani jeden nestočenej kus s nájezdem pod 250tkm. Vše se 125 tis km, na tachometru, ale opotřebení vyšší než vozy s 250tkm na tachometru.Hledal jsem pouze benzín. Naftu nechci. U té bych vyšší nájezd chápal, u benzínu jsem očekával ,že půjde sehnat vůz co měl někdo jen na 10tkm na rok, tedy dnes např. s nájezdem 140tkm. NE. NELZE. Vše dovozy stočených hujd.EDIT: opotřebením myslím prosezenost sedačky, ohmatanost fofrklacku, ohmatanost volantu a ošlapání pedálů.


No, jestli to spíš není tím, že to je, co se týče použitých materiálů, docela šmejd. Známá ho má téměř od novoty (koupeno jako roční předváděčka v MB), auto slouží celkem spolehlivě, ale má něco přes 100 000 km a interiér vypadá tak jak ty popisuješ, a to v něm jezdí většinou sama, max. s jorkšírem v tašce, navíc začíná reznout a zespod bych to radši ani nechtěl vidět. Osobně bych si raději koupil Suzuki Swift, které je menší než Fabie, tolik se nekrade a je hódně blbuvzdorné.
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Pátek 30.05.2014 13:33, RE: Raději Sviště
Paul napsal:
free78 napsal:
Sháněl jsem auto pro manželku. Velmi mne zaujal Mercedes A klasse. Ve srovnání třeba s Felicií, kterou si jistě každý umí představit je Mercedes o 27 cm kratší (holky nemají často rády veká auta kvůli parkování), ale jeho vnitřní prostor a kufr je takřka stejný.Takže ideální auto, řekl jsem si. Jenže žijeme v česku. Prošel jsem asi 50 inzerátů na vozy z let cca 1998 - 2002. Výsledek je jen nasrání. Slovy ani jeden nestočenej kus s nájezdem pod 250tkm. Vše se 125 tis km, na tachometru, ale opotřebení vyšší než vozy s 250tkm na tachometru.Hledal jsem pouze benzín. Naftu nechci. U té bych vyšší nájezd chápal, u benzínu jsem očekával ,že půjde sehnat vůz co měl někdo jen na 10tkm na rok, tedy dnes např. s nájezdem 140tkm. NE. NELZE. Vše dovozy stočených hujd.EDIT: opotřebením myslím prosezenost sedačky, ohmatanost fofrklacku, ohmatanost volantu a ošlapání pedálů.
No, jestli to spíš není tím, že to je, co se týče použitých materiálů, docela šmejd. Známá ho má téměř od novoty (koupeno jako roční předváděčka v MB), auto slouží celkem spolehlivě, ale má něco přes 100 000 km a interiér vypadá tak jak ty popisuješ, a to v něm jezdí většinou sama, max. s jorkšírem v tašce, navíc začíná reznout a zespod bych to radši ani nechtěl vidět. Osobně bych si raději koupil Suzuki Swift, které je menší než Fabie, tolik se nekrade a je hódně blbuvzdorné.


Pokud by byl výběr vozu jen na manželce, tak si sama zvolila právě Swifta. Že se jí líbí nejvíc. Jenže Swift je cenově u ojetin poněkud mimo.
Dále čistě jen z hlediska "líbení" ji zaujalo Clio, že je prý takové roztomilé a BMW1. Jenže Renault.... je renault a slušné BMW1 je cenově mimo rozsah.
Ač strašně nerad, nakonec asi skončíme u Škody Fabia I, protože díky tomu, že jich je strašně moc, tak se mezi nima narozdíl od ostatních dá vybrat kousek, který není stočený, bouraný a jako motor má benzínový čtyřválec.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Sobota 31.05.2014 10:54, RE: Raději Sviště
free78 napsal:
Paul napsal:
free78 napsal:
Sháněl jsem auto pro manželku. Velmi mne zaujal Mercedes A klasse. Ve srovnání třeba s Felicií, kterou si jistě každý umí představit je Mercedes o 27 cm kratší (holky nemají často rády veká auta kvůli parkování), ale jeho vnitřní prostor a kufr je takřka stejný.Takže ideální auto, řekl jsem si. Jenže žijeme v česku. Prošel jsem asi 50 inzerátů na vozy z let cca 1998 - 2002. Výsledek je jen nasrání. Slovy ani jeden nestočenej kus s nájezdem pod 250tkm. Vše se 125 tis km, na tachometru, ale opotřebení vyšší než vozy s 250tkm na tachometru.Hledal jsem pouze benzín. Naftu nechci. U té bych vyšší nájezd chápal, u benzínu jsem očekával ,že půjde sehnat vůz co měl někdo jen na 10tkm na rok, tedy dnes např. s nájezdem 140tkm. NE. NELZE. Vše dovozy stočených hujd.EDIT: opotřebením myslím prosezenost sedačky, ohmatanost fofrklacku, ohmatanost volantu a ošlapání pedálů.
No, jestli to spíš není tím, že to je, co se týče použitých materiálů, docela šmejd. Známá ho má téměř od novoty (koupeno jako roční předváděčka v MB), auto slouží celkem spolehlivě, ale má něco přes 100 000 km a interiér vypadá tak jak ty popisuješ, a to v něm jezdí většinou sama, max. s jorkšírem v tašce, navíc začíná reznout a zespod bych to radši ani nechtěl vidět. Osobně bych si raději koupil Suzuki Swift, které je menší než Fabie, tolik se nekrade a je hódně blbuvzdorné.
Pokud by byl výběr vozu jen na manželce, tak si sama zvolila právě Swifta. Že se jí líbí nejvíc. Jenže Swift je cenově u ojetin poněkud mimo.Dále čistě jen z hlediska "líbení" ji zaujalo Clio, že je prý takové roztomilé a BMW1. Jenže Renault.... je renault a slušné BMW1 je cenově mimo rozsah.Ač strašně nerad, nakonec asi skončíme u Škody Fabia I, protože díky tomu, že jich je strašně moc, tak se mezi nima narozdíl od ostatních dá vybrat kousek, který není stočený, bouraný a jako motor má benzínový čtyřválec.


Renault je Renault , zvlášť Clio je solidní jednoduchý stroj a s motorem 1,2 55kw nemá žádnou výraznou slabinu. Pokud tedy nejste "ohmatávač" měkčených plastů - těch má Clio pomálu.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Neděle 01.06.2014 15:52, RE: Raději Sviště
free78 napsal:
Paul napsal:
free78 napsal:
Sháněl jsem auto pro manželku. Velmi mne zaujal Mercedes A klasse. Ve srovnání třeba s Felicií, kterou si jistě každý umí představit je Mercedes o 27 cm kratší (holky nemají často rády veká auta kvůli parkování), ale jeho vnitřní prostor a kufr je takřka stejný.Takže ideální auto, řekl jsem si. Jenže žijeme v česku. Prošel jsem asi 50 inzerátů na vozy z let cca 1998 - 2002. Výsledek je jen nasrání. Slovy ani jeden nestočenej kus s nájezdem pod 250tkm. Vše se 125 tis km, na tachometru, ale opotřebení vyšší než vozy s 250tkm na tachometru.Hledal jsem pouze benzín. Naftu nechci. U té bych vyšší nájezd chápal, u benzínu jsem očekával ,že půjde sehnat vůz co měl někdo jen na 10tkm na rok, tedy dnes např. s nájezdem 140tkm. NE. NELZE. Vše dovozy stočených hujd.EDIT: opotřebením myslím prosezenost sedačky, ohmatanost fofrklacku, ohmatanost volantu a ošlapání pedálů.
No, jestli to spíš není tím, že to je, co se týče použitých materiálů, docela šmejd. Známá ho má téměř od novoty (koupeno jako roční předváděčka v MB), auto slouží celkem spolehlivě, ale má něco přes 100 000 km a interiér vypadá tak jak ty popisuješ, a to v něm jezdí většinou sama, max. s jorkšírem v tašce, navíc začíná reznout a zespod bych to radši ani nechtěl vidět. Osobně bych si raději koupil Suzuki Swift, které je menší než Fabie, tolik se nekrade a je hódně blbuvzdorné.
Pokud by byl výběr vozu jen na manželce, tak si sama zvolila právě Swifta. Že se jí líbí nejvíc. Jenže Swift je cenově u ojetin poněkud mimo.Dále čistě jen z hlediska "líbení" ji zaujalo Clio, že je prý takové roztomilé a BMW1. Jenže Renault.... je renault a slušné BMW1 je cenově mimo rozsah.Ač strašně nerad, nakonec asi skončíme u Škody Fabia I, protože díky tomu, že jich je strašně moc, tak se mezi nima narozdíl od ostatních dá vybrat kousek, který není stočený, bouraný a jako motor má benzínový čtyřválec.


Renault je Renault? A co třeba Mercedes Citan? Je to MB, nebo Renault?
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Neděle 01.06.2014 20:31, RE: Raději Sviště

Citan moc nechpu, ale asi to bude určeno zejména pro zákazníky co mají flotilu od MB a malá dodávka jim chyběla. Tak aby nemuseli kupovat caddyho. Jinak moc nedává smysl, identické kango je o dost levnější. Dřív byl 1,5dci při vyšším zatěžování dost průser, možná to už vychytali. Nevim. Ale počítám že MB si asi kvalitu dost proklepnul.

reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Pondělí 02.06.2014 10:59, RE: Raději Sviště
PetrT napsal:
Citan moc nechpu, ale asi to bude určeno zejména pro zákazníky co mají flotilu od MB a malá dodávka jim chyběla. Tak aby nemuseli kupovat caddyho. Jinak moc nedává smysl, identické kango je o dost levnější. Dřív byl 1,5dci při vyšším zatěžování dost průser, možná to už vychytali. Nevim. Ale počítám že MB si asi kvalitu dost proklepnul.


Možná. Spíš se kloním k názoru, že pro spoustu lidí je Renault sračka. Když se ale na tu "popelnici" dá správná nálepka, tak je to najednou akceptovatelný, Mně je osobně jedno, za co kdo utratí peníze, to je jeho věc. Ale o lidech s tímhle myšlením si myslím svý...
reagovat
kralici79
počet příspěvků43
datum registrace16.01.2013
Pondělí 02.06.2014 14:06, clio
Renault Clio 1,2 - 43kW r.v.98 vlastní žena už 7let. Je pravda, že málokdy najede za den víc jak 20km, ale na dojíždění do práce 5km je luxusní. Na svojí velikost poměrně prostorné, podvozkově dobré a pohodlné. Za celou dobu jenom destičky 1x, brzdové válečky vzadu 2x, pár žárovek, a jednou oprava hadice na servo (opraváři hydraulických systémů vyměnili za 350kč). Jinak jen olej a filtry. Neni důvod auto zatím měnit, ale až to jednou přijde, nejspíš to bude opět Clio. Takhle spolehlivý auto já jsem zatím štěstí neměl.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1008
datum registrace23.04.2014
Pondělí 02.06.2014 15:47, clio
Ano, clio možná uvnitř není samý měkčený plast, ale... Přítelkyně má 1,4/55 kW, takže 8 ventilů. Jezdí s ním 5 let, poslední dva roky zná auto i mě. Netvrdím, že je to vrchol spolehlivosti, ale nic zásadního se zatím nevysypalo (vlastně jenom spotřebák a po 15 letech provozu se rozletěl ABS kroužek), a když už se náhodou něco měnilo, tak to stálo pár korun. S motorem se dá jezdit i svižně, dech neztratí ani na dálnici, spotřeba se dá udržet pod 7 litry. S jiným motorem zkušenost nemám, ale o 1,2 jsem slyšel mnoho dobrého. Co se týče komfortu, nic extra to není, ale Ačkový mercedes na tom nebude o moc lépe.

Jinak k tazatelčině dotazu. Hodně to bude záležet na tom, co tazatelovo konto dovolí. Clia bych se nebál, Ačkový mercedes rozmlouvat nebudu, doporučím se mrknout po nějakém Audi A2(když už jsme u těch prémiovek)
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Pondělí 02.06.2014 15:57, Audi A2
KoobaS napsal:
Ano, clio možná uvnitř není samý měkčený plast, ale... Přítelkyně má 1,4/55 kW, takže 8 ventilů. Jezdí s ním 5 let, poslední dva roky zná auto i mě. Netvrdím, že je to vrchol spolehlivosti, ale nic zásadního se zatím nevysypalo (vlastně jenom spotřebák a po 15 letech provozu se rozletěl ABS kroužek), a když už se náhodou něco měnilo, tak to stálo pár korun. S motorem se dá jezdit i svižně, dech neztratí ani na dálnici, spotřeba se dá udržet pod 7 litry. S jiným motorem zkušenost nemám, ale o 1,2 jsem slyšel mnoho dobrého. Co se týče komfortu, nic extra to není, ale Ačkový mercedes na tom nebude o moc lépe.Jinak k tazatelčině dotazu. Hodně to bude záležet na tom, co tazatelovo konto dovolí. Clia bych se nebál, Ačkový mercedes rozmlouvat nebudu, doporučím se mrknout po nějakém Audi A2(když už jsme u těch prémiovek)


Hm, ta A2 nezní úplně špatně, taky je to vyšší a docela šikovné auto. Jen tak přemýšlím jaký do toho najít motor? Dělala se i s obyč. 1,4 16V? V okolí jich jezdí dost, ale buď diesel (překvapivě dobře odhlučněný) nebo FSI a do toho bych nešel. Obrovská výhoda A2 je že nezrezne a není to tuctovka. Zpracování je na úrovni dražších Audi. Jen nebourat vlastní vinou
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1008
datum registrace23.04.2014
Úterý 03.06.2014 07:38, RE: Audi A2
Paul napsal:
KoobaS napsal:
Ačkový mercedes rozmlouvat nebudu, doporučím se mrknout po nějakém Audi A2(když už jsme u těch prémiovek)
Hm, ta A2 nezní úplně špatně, taky je to vyšší a docela šikovné auto. Jen tak přemýšlím jaký do toho najít motor? Dělala se i s obyč. 1,4 16V? V okolí jich jezdí dost, ale buď diesel (překvapivě dobře odhlučněný) nebo FSI a do toho bych nešel. Obrovská výhoda A2 je že nezrezne a není to tuctovka. Zpracování je na úrovni dražších Audi. Jen nebourat vlastní vinou


Dělala se i s obyč. 1,4 16V. Ale vzhledem k tomu kolik stálo auto jako nové si myslím, že jich se základním motorem moc jezdit nebude...
reagovat
kralici79
počet příspěvků43
datum registrace16.01.2013
Úterý 03.06.2014 08:07, Hřebíček na hlavičku.
Souhlas naprostý. Mercedes A není uvnitř moc prémiový. Na Audi A2 bych si nejspíš ani nevzpomněl a musím uznat, že jestli se zalíbí design (což je u ní hodně diskutabilní), měla by to být po všech stránkách lepší volba. Vzhledem k tomu, že v naprosté většině se jedná o slušně vybavená auta s ideálním motorem 1,4 - 55kW (naftu to takového auta netřeba), byla by to u mě jasná volba.
reagovat
*autofans*
počet příspěvků159
datum registrace21.11.2008
Úterý 03.06.2014 14:56, Audi A2
Audi A2 má jednu velkou výhodu a zároveň je to největší problém - lehký hliníkový skelet karoserie ASF.
Auto je tím pádem celkem čiperné i s 1.4 benzin. V ČR se jich prodalo nových jako šafránu takže většina jsou dovozy. Kvízová otázka. Vyplatí se dovézt z venku nebouranou A2 a prodávat ji zde levněji než nebouranou v SRN ? Nevyplatí... Takže pokud sem auto přijelo bourané tak je opravované jinak než se opravovat má. Technologii oprav ASF měl jednu dobu snad jeden servis Audi v Praze, jinak nikdo. Bohužel toto ví i pojišťovny a proto velká část aut končí jako totální škody a ty nebourané se nedají rozumně pojistit.
reagovat
Rover623
počet příspěvků96
datum registrace14.04.2009
Sobota 07.06.2014 00:32, Generálka
Na Mercedes A bych si dal pozor, motory většinou vydrží maximálně 200 tisíc a potom jsou zralé na generálku, kolem 130 tisíc se většinou poroučí přední náprava. Bohužel v dnešní době půlka majitelů ani nepozná, že je něco špatně, dokud auto nezastaví a Mercedes A je právě auto, které dává nejdřív vědět, že je něco blbě. V momentě kdy se to projeví naplno, je pěkně drahá oprava již na světě. Bohužel 80% lidí přijde až s totálně rozsypaným autem
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Pondělí 09.06.2014 19:30, RE: Audi A2
*autofans* napsal:
Audi A2 má jednu velkou výhodu a zároveň je to největší problém - lehký hliníkový skelet karoserie ASF. Auto je tím pádem celkem čiperné i s 1.4 benzin. V ČR se jich prodalo nových jako šafránu takže většina jsou dovozy. Kvízová otázka. Vyplatí se dovézt z venku nebouranou A2 a prodávat ji zde levněji než nebouranou v SRN ? Nevyplatí... Takže pokud sem auto přijelo bourané tak je opravované jinak než se opravovat má. Technologii oprav ASF měl jednu dobu snad jeden servis Audi v Praze, jinak nikdo. Bohužel toto ví i pojišťovny a proto velká část aut končí jako totální škody a ty nebourané se nedají rozumně pojistit.


A2 mám, konkrétně 1,6 FSI, které se nedají skoro sehnat. V tomhle autě totiž FSi plní, to co mělo. Dokáže jet jako drak a zároveň být úsporné. A je to jen a jen díky hmotnosti a hliníkové kastli. Celkem se na světě prodalo 180000 kusů A2. Polovina je již po smrti z důvodu totální havárie (která nastane i v případě poměrně malého ťukance, protože jak je již výše napsáno, to nikdo neumí opravit). takže to začíná být opravdu raritní kus. A nejlepší na tom je, že to auto bude v případě normální péče vypadat stejně i po 40 letech.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.