0
zpět
 

diskuze k tématu: Možnosti použití benzinu 95 místo 98

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké palivo vybrat, vše o spotřebě, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 26.09.2011 06:29, rada
Vlastnil jsem 3 roky 330i e46 kde bylo výrobcem též doporučeno tankování N98. Za celé 3 roky jsem ho tam dal cca 5x. Ani jednou to nebylo tak znát jako když jsem v rakousku natankoval obyčejnou 95ku. To byl opravdu propastný rozdíl.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 26.09.2011 12:29, rada
Na Volvu V70 2.4benzin mám doporučeno jak N95 tak i N98, s tím že papírových výkonů dosahuje motor právě s N98.

Osobně nějak velký rozdíl v těch dvou verzích necítím, skutečný rozdíl je poznat spíše za hranicema jak píše Valnoha
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 26.09.2011 19:17, rada
Automobilky dávají stejné motory do USA jako do Evropy a v USA je 98 oktanů spíše vyjímkou... na nádrži u auta mám napsáno cokoliv přes 91 oktanů a přitom je v techničáku uvedeno doporučené palivo natural 98... Jinak v Rakousku tankuju benzín docela často a žádný závratný rozdíl nepozoruju...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 26.09.2011 19:19, rada
Mimochodem co máte za motorizaci? Známý měl 55 AMG s kompresorem a tam dokonce 98ku zakazovali, prý by mohlo dojít k propálení pístů...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.09.2011 09:04, klobouk dolů
právě jsem si připadal jako na zajímavé přednášce na matfyzu či VŠB, děkuji pane profesore, perfektně vysvětleno, to musí pochopit každý .
btw, nemohl bys trošku rozebrat E85? zkusil jsem ho vzít do FXka 1:1 s 95kou a spotřeba šla o 50% nahoru ale auto bylo podstatně živější (subjektivní pocit). díky
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.09.2011 10:35, RE: klobouk dolů
tomaskrtek napsal:
právě jsem si připadal jako na zajímavé přednášce na matfyzu či VŠB, děkuji pane profesore, perfektně vysvětleno, to musí pochopit každý .
btw, nemohl bys trošku rozebrat E85? zkusil jsem ho vzít do FXka 1:1 s 95kou a spotřeba šla o 50% nahoru ale auto bylo podstatně živější (subjektivní pocit). díky
Na rozsáhlý článek to asi nebude nicméně ethanol má nižší výhřevnost, prakticky 2/3 výhřevnosti benzínu. Je to dáno tím, že ethanol má v sobě navázaný kyslík (C2H5OH), který se sice započítává do hmotnosti, avšak se nepočítá do hořlaviny, takže na zbývající vodík a uhlík zbývá menší podíl. Z toho plyne větší spotřeba. V podstatě si u ethanolu platíš i za kyslík, který v případě benzínu dostáváš ze vzduchu zadarmo. Co se týká živosti, tak právě přítomností lihu dostaneš do motoru více kyslíku, než pouhým prostým nasátím z atmosféry a pravděpodobně je pak možno uvolnit více tepla. Zatím jsem tu problematiku podrobněji nestudoval a líh jsem zatím nepoužil. Ekologicky výhodné to není, to vím zcela bezpečně, tak se Tě zeptám, vyplácí se Ti to?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.09.2011 11:33, RE: klobouk dolů
David V napsal:
Na rozsáhlý článek to asi nebude nicméně ethanol má nižší výhřevnost, prakticky 2/3 výhřevnosti benzínu. Je to dáno tím, že ethanol má v sobě navázaný kyslík (C2H5OH), který se sice započítává do hmotnosti, avšak se nepočítá do hořlaviny, takže na zbývající vodík a uhlík zbývá menší podíl. Z toho plyne větší spotřeba. V podstatě si u ethanolu platíš i za kyslík, který v případě benzínu dostáváš ze vzduchu zadarmo. Co se týká živosti, tak právě přítomností lihu dostaneš do motoru více kyslíku, ne...
taky mě nenapadá jedinej rozumnej důvod lejt do Infiniti FX E85, navíc pokud nemá motor potřebnou úpravu, což v tvim případě asi nemá...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.09.2011 12:31, RE: klobouk dolů
michalst napsal:
taky mě nenapadá jedinej rozumnej důvod lejt do Infiniti FX E85, navíc pokud nemá motor potřebnou úpravu, což v tvim případě asi nemá...
jasně že nemá, najedu sotva 10k ročně takže spotřeba, potažmo cena paliva je mi celkem jedno, jen jsem chtěl vyzkoušet jestli to bude mít skutečně vyšší výkon ja se často uvádí a kam zajde spotřeba. kdybych to s E85 myslel vážně tak vím že je potřeba jakási přídavná palivová jednotka. moje teorie zvýšení spotřeby je že díky nižším emisím mají lambdy pocit chudé směsi a cpou tam toho víc. u nižšího obsahu s malým katem by trvale bohatá směs mohla při vyšší zátěži způsobit jeho přehřátí a následnou destrukci, ale u třiapůlky dělané pro ekologií posedlé amíky je kaťák velkej jako propanbutanová desetikilová bomba takže to uchladí. ale jak píšu výše, byl to skutečně jen pokus který nehodlám opakovat. koukal jsem že např. saab u bi-fuel modelů udává na E85 o cca 10-15% vyšší výkon a o cca 20% vyšší spotřebu. samozřejmě tohle palivo stejně jako bionaftu považuju za absolutně neekologický a naprosto zbytečný nesmysl.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.09.2011 12:33, RE: klobouk dolů
tomaskrtek napsal:
jasně že nemá, najedu sotva 10k ročně takže spotřeba, potažmo cena paliva je mi celkem jedno, jen jsem chtěl vyzkoušet jestli to bude mít skutečně vyšší výkon ja se často uvádí a kam zajde spotřeba. kdybych to s E85 myslel vážně tak vím že je potřeba jakási přídavná palivová jednotka. moje teorie zvýšení spotřeby je že díky nižším emisím mají lambdy pocit chudé směsi a cpou tam toho víc. u nižšího obsahu s malým katem by trvale bohatá směs mohla při vyšší zátěži způsobit jeho přehřátí a následno...
tedy aspoň v našich krajích, taková Jižní Amerika je jiný kafe, tam to asi smysl má.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.09.2011 12:49, RE: klobouk dolů
tomaskrtek napsal:
tedy aspoň v našich krajích, taková Jižní Amerika je jiný kafe, tam to asi smysl má.
no tomu vyššímu výkonu bych i věřil, protože E85 má vyšší oktanový číslo než 100, teď přesně nevim kolik, ale já bych to určitě u sebe nezkoušel, protože bych měl strach, že by to můj Duratec taky nemusel rozdejchat, u tebe je pravda, že ty motory pro americkej trh toho většinou zkousnou o dost víc než ty pro evropskej...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.09.2011 15:17, RE: klobouk dolů
michalst napsal:
no tomu vyššímu výkonu bych i věřil, protože E85 má vyšší oktanový číslo než 100, teď přesně nevim kolik, ale já bych to určitě u sebe nezkoušel, protože bych měl strach, že by to můj Duratec taky nemusel rozdejchat, u tebe je pravda, že ty motory pro americkej trh toho většinou zkousnou o dost víc než ty pro evropskej...
Zdravím, v poslední době se docela zajímám o E85, tak by mě zajímaly vaše názory a zkušenosti. Důvod proč o ethanolu uvažuji je jeden jediný - zajímavé zvýšení výkonu. Nejde mi o cenu ani (ne)ekologii. Co jsem si našel na internetu, tak je to prý jenom o montáži řídící jednotky, filtrů a svíček. Nevýhodou je zvýšena spotřeba (je mi jedno) a horší studené starty. Prý není problém v zimě zasepřejít na benzín, což se mi nezdá. Vážne v tom není žádný háček? :) Díky
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.09.2011 16:33, RE: klobouk dolů
michalst napsal:
no tomu vyššímu výkonu bych i věřil, protože E85 má vyšší oktanový číslo než 100, teď přesně nevim kolik, ale já bych to určitě u sebe nezkoušel, protože bych měl strach, že by to můj Duratec taky nemusel rozdejchat, u tebe je pravda, že ty motory pro americkej trh toho většinou zkousnou o dost víc než ty pro evropskej...
On by to ten Duratec technicky vzato mohl zvládnout, Ford dělá speciálně Duratecy (čtyřválce) pro spalování E85. Vlastně jediným problémem je zvýšená koroze některých součástí, protože alkohol v sobě rozpouští vodu (nebo tak nějak). Jednorázové použití by nemělo znamenat průser, čidlo klepání tyhle motory mají a dokážou využít vyšší oktanové číslo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 01.10.2011 17:38, Blbosti
Pane je uplne jedno co do toho auta nalejete, protoze i kdyby jste tankoval 98-ku v cesku tak Vase auto pojede na 95-ku. A kontrolam na ceskych benzinkach se jen smeju, tem neverim ani hovno. Nevim jestli moje 320-ka je nejaka pokazena ale pri tankovani 95ky z rakouske benzinky udelam na plnou nadrz o 80km navic ( RAK-kopecky, mesto) oproti ceskemu benzinu (CR-rovinka, vesnice).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 02.10.2011 08:36, RE: Blbosti
anonim napsal:
Pane je uplne jedno co do toho auta nalejete, protoze i kdyby jste tankoval 98-ku v cesku tak Vase auto pojede na 95-ku. A kontrolam na ceskych benzinkach se jen smeju, tem neverim ani hovno. Nevim jestli moje 320-ka je nejaka pokazena ale pri tankovani 95ky z rakouske benzinky udelam na plnou nadrz o 80km navic ( RAK-kopecky, mesto) oproti ceskemu benzinu (CR-rovinka, vesnice).
Tohle jsou podle mého konspirační teorie. Tankuju v Rakousech a že bych pozoroval nějaký rozdíl se říct nedá. Tankuju i v zemích českých 100-oktanové palivo a taky se nic zvláštního neděje. Mám motor s přímovstřikem, takže bych rozdíl poznat měl... samozřejmě, že nemluvím o benzínkách typu Unicorn...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.10.2011 23:47, RE: klobouk dolů
wimmer_day napsal:
Zdravím, v poslední době se docela zajímám o E85, tak by mě zajímaly vaše názory a zkušenosti. Důvod proč o ethanolu uvažuji je jeden jediný - zajímavé zvýšení výkonu. Nejde mi o cenu ani (ne)ekologii. Co jsem si našel na internetu, tak je to prý jenom o montáži řídící jednotky, filtrů a svíček. Nevýhodou je zvýšena spotřeba (je mi jedno) a horší studené starty. Prý není problém v zimě zasepřejít na benzín, což se mi nezdá. Vážne v tom není žádný háček? :) Díky
Protože mám před barákem pumpu s E85, tak jsem taky pátral po přínosech a nevýhodách. U E85 je to šul nul - nižší cena, vyšší spotřeba, riziko rozleptání palivové soustavy (měděných součástí), rezivění (líh váže vodu), problém zimních startů (bydlím v horách).

Co se týče zvýšení výkonu, tak na amerických forech jsem našel doporučení na xylen (114-118 oktanů). Cena někd od 45 Kč/l.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.10.2011 23:59, Moc bych se divil
pokud by tento Mercedes nebyl schopen trvale jezdit na N95. Např. Škoda už u první řady oktávek (RS) uváděla, že předepsaný benzín je N98, ale lze používat N95 s tím, že dojde ke snížení výkonových charakteristik. Ona elektronika motoru totiž přizpůsobí a přenastaví zápal na hranici klepání motoru podle benzínu.

Osobní zkušenost: V okolí mám jen běžný N95 od total low end čerpaček po předražený Shell + Benzina (delta přes 3 Kč/l) , k tomu V-P95 a V-PR100 od Shellu. Roky jsem tankoval to absolutně nejlevnější do 3 benzínových aut a nebyl žádný rozdíl proti tomu, co jsem tankoval na cestách u "renomovaných" stanic, popř. v D nebo A..

Na základě tohoto odkazu
http://www.cimbu.cz/index.php?page=whole&lng=cze&item=18
jsem testnul aditiva do normálního N95 a zkušenost je taková, že výsledek se velmi blíží použití N100, jen s tím rozdílem, že příplatek při natankování nejlevnější N95 je zhruba desetinový (60 hal/l).
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.