0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Focus – co znamená funkce OVERDRIVE?

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 19.10.2009 10:40, automat
Používat OD ve městě je nesmysl.Ničí se převodovka,která neustále přeřazuje,motor netočí v režimu kde má optimální krouťák,dynamika je nevalná a ač si to majitel myslí,tak spotřeba mu neklesne,spíše mírně naroste.Ježdění na N z kopce,je další něšvar,který převodovce zkrátí životnost.Snažte se upravit jízdní režim tak,aby automat řadil co nejméně.Např.,když jedete do kopce a blížíte se k zatáčce před kterou potřebujete ubrat,tak vám tam automat prdne vyšší kvalt,ale po projetí je zase stoupání a vy při výjezdu šlápnete na plyn,tak zase podřadí a pokud dále zrychlujete tak v určitém pásmu otáček a polohy plyn. pedálu zařadí zase kvalt vyšší.Takovému zbytečnému řazení zamezíte tím,že páku voliče před ubráním plynu před zatáčkou přesunete do polohy 2 a po výjezdu ze zatáčky při přišlápnutém plynu dáte do D.Automatu tak zamezíte aby řadil zbytečně jednou nahoru a jednou dolů.Je to o zvyku a o citu.Přeji příjemnou jízdu ,mám automaty ve dvou vozech a nedám na ně dopustit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 19.10.2009 15:56, RE: automat
jirkajeep napsal:
Používat OD ve městě je nesmysl.Ničí se převodovka,která neustále přeřazuje,motor netočí v režimu kde má optimální krouťák,dynamika je nevalná a ač si to majitel myslí,tak spotřeba mu neklesne,spíše mírně naroste.Ježdění na N z kopce,je další něšvar,který převodovce zkrátí životnost.Snažte se upravit jízdní režim tak,aby automat řadil co nejméně.Např.,když jedete do kopce a blížíte se k zatáčce před kterou potřebujete ubrat,tak vám tam automat prdne vyšší kvalt,ale po projetí je zase stoupání a ...
Ta rada dává smysl pouze u systému, kde voličem nastavím nejvyšší povolený stupeň, nad nějž převodovka už neřadí. S tou polohou 2 jsem to ale nepochopil - to by platilo jen u třístupňové převodovky? Obecně by to asi měl být měl být jeden stupeň "pod maximem", čili první zarážka pod "D". Nemusí to být úplně jednoduché, protože převodovky mají posun z D do 4 (3, ...) jištěný pojistkou, kterou je třeba zmáčknout a to se v zatáčkách nedělá úplně snadno.

Ale ten Focus má podle fotky "systém manuální volby" a nejspíš 5 nebo 6 rychlostí. Tam se to chová podle mých zkušeností tak, že při překlopení do manuálu systém řadí automaticky jeden stupeň dolů z aktuálně zařazeného stupně (pokud to otáčky motoru dovolí), a pak teprve lze řadit manuálně. Čili v tomto případě při překlopení z D do M dojde ještě k dalšímu podřazení (pokud už motor není nadoraz vytočen). Takže očekávaný efekt úspory počtu řazení se nejspíš nedostaví.

Další "specifikum" tohoto systému je to, že i při manuálním řazení automat řadí "nahoru" při dosažení maximálních otáček motoru, aniž byste k tomu dal pokyn. Dolů pak sám řadí při zastavení. Ale může se to značku od značky lišit.

S automaty občas jezdím a ve městě je to pohoda, na silnici při předjíždění, pokud si manuálně včas nepořadím, mi vadí dlouhá prodleva mezi přidáním plynu a tím, než si převodovka rozmyslí, co vlastně má dělat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 19.10.2009 16:47, RE: automat
janseb napsal:
Ta rada dává smysl pouze u systému, kde voličem nastavím nejvyšší povolený stupeň, nad nějž převodovka už neřadí. S tou polohou 2 jsem to ale nepochopil - to by platilo jen u třístupňové převodovky? Obecně by to asi měl být měl být jeden stupeň "pod maximem", čili první zarážka pod "D". Nemusí to být úplně jednoduché, protože převodovky mají posun z D do 4 (3, ...) jištěný pojistkou, kterou je třeba zmáčknout a to se v zatáčkách nedělá úplně snadno.

Ale ten Focus má podle fotky "systém m...
Koukám, že když má automat pracovat ideálně, tak je s ním skoro víc práce než při manuálním řazení
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 19.10.2009 17:35, RE: automat
janseb napsal:
Ta rada dává smysl pouze u systému, kde voličem nastavím nejvyšší povolený stupeň, nad nějž převodovka už neřadí. S tou polohou 2 jsem to ale nepochopil - to by platilo jen u třístupňové převodovky? Obecně by to asi měl být měl být jeden stupeň "pod maximem", čili první zarážka pod "D". Nemusí to být úplně jednoduché, protože převodovky mají posun z D do 4 (3, ...) jištěný pojistkou, kterou je třeba zmáčknout a to se v zatáčkách nedělá úplně snadno.

Ale ten Focus má podle fotky "systém m...
Ta fotka není z žádnýho FORDU ale z VW!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 19.10.2009 19:00, RE: automat
Petr S napsal:
Koukám, že když má automat pracovat ideálně, tak je s ním skoro víc práce než při manuálním řazení
Ale není... Opravdový opruz ale nastává, když musíte třeba při parkování popojíždět dopředu - dozadu - dopředu - dozadu. To jsem se mohl zbláznit, navíc jsem pořád musel koukat na volič, co tam mám za režim. Jezdil jsem s tím ale jen týden po Krétě (Hyundai Accent). Jinak ale naprostá pohoda, super je hill holder, zvlášť, když se v prudkém kopci na uzoučké silnici musíte x-krát rozjíždět, abyste se vyhnuli autům. Docela se mi automat líbil, do města to musí být skvělé.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 19.10.2009 19:03, RE: automat
Petr S napsal:
Koukám, že když má automat pracovat ideálně, tak je s ním skoro víc práce než při manuálním řazení
Jo, a OD jsem vždy hned vypínal. Je to opravdu jen na dálnice a delší klidnou jízdu, v žádném případě ne ve městě. Mimochodem, za jízdy "vyřadit" na "N" je zvěrstvo, nemá se to dělat ani na křižovatce, stačí zabrzdit, převodovka se tím nijak neničí, naopak.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 19.10.2009 20:18, RE: automat
ijon napsal:
Ale není... Opravdový opruz ale nastává, když musíte třeba při parkování popojíždět dopředu - dozadu - dopředu - dozadu. To jsem se mohl zbláznit, navíc jsem pořád musel koukat na volič, co tam mám za režim. Jezdil jsem s tím ale jen týden po Krétě (Hyundai Accent). Jinak ale naprostá pohoda, super je hill holder, zvlášť, když se v prudkém kopci na uzoučké silnici musíte x-krát rozjíždět, abyste se vyhnuli autům. Docela se mi automat líbil, do města to musí být skvělé.
No reagoval jsem hlavně na tohle:

----
páku voliče před ubráním plynu před zatáčkou přesunete do polohy 2 a po výjezdu ze zatáčky při přišlápnutém plynu dáte do D
----

To mi přijde jako dost práce.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 19.10.2009 21:03, RE: automat
zyxe napsal:
Ta fotka není z žádnýho FORDU ale z VW!!!
Pak se tedy omlouvám, nikdy jsem ve Fordu s automatem neseděl a autorovi fotky jsem naletěl. Musím se do nějakého podívat, jaký systém mají tam.
Pak má rada naopak platí pro VW a asi obecně pro všechny vozy s "manuálním" režimem automatu tohoto typu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 19.10.2009 21:16, RE: automat
Petr S napsal:
Koukám, že když má automat pracovat ideálně, tak je s ním skoro víc práce než při manuálním řazení
Není - po týdnu vás přestane bavit s tím experimentovat a zbytek kilometrů projedete v režimu D. Jako asi 95% lidí jezdících s automatem.

Potřebu "řadit ručně" budete mít jen při jízdě do prudkého kopce na hranici stoupavosti vozu, kdy automat občas zblbne a vytočí se na jedničku a po přeřazení na dvojku to neutáhne a hned řadí zase dolů. Nebo také před opravdu argesivním předjížděním.
To platí i pro druhý systém (obvyklejší u amerických vozů), kde voličem omezujete nejvyšší stupeň, který automatu dovolíte zařadit (poznáte podle poloh voliče např. D-3-2-1).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 19.10.2009 21:47, RE: automat
Petr S napsal:
No reagoval jsem hlavně na tohle:

----
páku voliče před ubráním plynu před zatáčkou přesunete do polohy 2 a po výjezdu ze zatáčky při přišlápnutém plynu dáte do D
----

To mi přijde jako dost práce.
Taky mi to tak přijde. Ale ono to bude asi o tom, že automatická převodovka je horší, nežli manuální řazení. A tímhle vexlováním se mají její nedostatky odstranit.
Ale auto jede i bez vexlování, a o to tu u méně šikovných jde. Šikovnější by si měli radši rovnou pořídit manuální převodovku.


Jinak "hill holder" přeci vůbec nesouvisí s automatickou převodovkou. Tohle nabízí Honda (nebo Subaru?) i pro verze s manuálem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.10.2009 06:07, RE: automat
xf napsal:
Taky mi to tak přijde. Ale ono to bude asi o tom, že automatická převodovka je horší, nežli manuální řazení. A tímhle vexlováním se mají její nedostatky odstranit.
Ale auto jede i bez vexlování, a o to tu u méně šikovných jde. Šikovnější by si měli radši rovnou pořídit manuální převodovku.


Jinak "hill holder" přeci vůbec nesouvisí s automatickou převodovkou. Tohle nabízí Honda (nebo Subaru?) i pro verze s manuálem.
Pokud vím, má "hill holder" každá normální automatická převodovka. Proto jsem to tu zmiňoval jako plus. Je to prostě vlastnost převodovky, ne zvláštní prvek výbavy jako u Subaru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.10.2009 09:07, RE: automat
ijon napsal:
Pokud vím, má "hill holder" každá normální automatická převodovka. Proto jsem to tu zmiňoval jako plus. Je to prostě vlastnost převodovky, ne zvláštní prvek výbavy jako u Subaru.
Hill Holder je doplňkovou funkcí ABS/ESP. U samočinných převodovek nemá věru vůbec smysl. neboť v režimu "D" po uvolnění brzdového pedálu auto v kopci beztak necouvá. Hill Holder má tak smyl pouze u manuálních, či robotizovaných převodovek, kde usnadňuje rozjezd do svahu. V tu chvíli po uvolnění brzdy, je vůz ještě několik vteřin (dobu lze měnit diagnostikou) zabrzděn, takže nenastává obvyklé a pro začátečníky značně protivné couvání vozidla zpět.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.10.2009 11:19, RE: automat
koos napsal:
Hill Holder je doplňkovou funkcí ABS/ESP. U samočinných převodovek nemá věru vůbec smysl. neboť v režimu "D" po uvolnění brzdového pedálu auto v kopci beztak necouvá. Hill Holder má tak smyl pouze u manuálních, či robotizovaných převodovek, kde usnadňuje rozjezd do svahu. V tu chvíli po uvolnění brzdy, je vůz ještě několik vteřin (dobu lze měnit diagnostikou) zabrzděn, takže nenastává obvyklé a pro začátečníky značně protivné couvání vozidla zpět.
O.K., myslel jsem to stejně, jen jsem tuto vlastnost převodovky nazval jako "hill holder", což mi přišlo jako výstižné. Nevím, zda existuje nějaký jiný termín, možná ano, ale neznám ho. Jinak je, pokud vím, Hill Holder registrovaná známka firmy Subaru, funguje u manuální převodovky na hydraulickém principu, pokud řidič v kopci sešlápne najednou brzdu a spojku. Auto zůstane zabrzděné, i když povolím padál brzdy až do chvíle, než uvolním spojku. Jak to u Subaru bývá, není tam žádná elektronika :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 24.10.2009 12:00, RE: automat
janseb napsal:
Není - po týdnu vás přestane bavit s tím experimentovat a zbytek kilometrů projedete v režimu D. Jako asi 95% lidí jezdících s automatem.

Potřebu "řadit ručně" budete mít jen při jízdě do prudkého kopce na hranici stoupavosti vozu, kdy automat občas zblbne a vytočí se na jedničku a po přeřazení na dvojku to neutáhne a hned řadí zase dolů. Nebo také před opravdu argesivním předjížděním.
To platí i pro druhý systém (obvyklejší u amerických vozů), kde voličem omezujete nejvyšší stupeň, který ...
Výstižné ! Přesně v těchto případech tak s automatem zacházím - viz můj příspěvek nahoře.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.