0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 1.8 TDCI a zkušenosti majitele po dvou letech provozu

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
A4
počet příspěvků134
datum registrace09.05.2007
Středa 02.10.2013 10:53, recenze
Ale jo, recenze dobrá, shrnul bych ji asi takto:
1) jsem dobrej řidič
2) mám jedno z nejlepších aut
3) jsou na něj nejlevnější díly
4) koncernu se směju

U "lidového koncernu" se možná zase smějou tomu, jak může mít čtyřletý náfťák děravej výfuk ...
reagovat
Attila
počet příspěvků18
datum registrace19.09.2008
Středa 02.10.2013 11:33, Mondeo
Mel jsem sanci tohle auto ridit na sluzebce (jiny motor) a cestovat jako pasazer. Podle mne hlucne aerodynamicky a od kol na danou tridu, dale nepohodlne sedacky, podvozek tvrdsi a na polskych cestach Vas vytrepe. Proste takovy americky spotrebak.... Jinak OK.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Středa 02.10.2013 15:03, olej
Kde kupujete ten olej? Originál u Fordu stojí kolem 1200 za 5 litrů, pokud zrovna nemají akci.
reagovat
pospov
počet příspěvků4
datum registrace17.06.2009
Středa 02.10.2013 15:13, mondeo x alfa 159
Tohle auto jsem si pořídil před 14 dny, sice rok 8/2010 výbava trend. Kdysi jsem měl mondeo MKI i MK3, když vynechám 6měsíční anabázi s jedním americkým krumplem, tak poslední 3 roky jsem měl najezdeno s AR 159 1,9jtdm, dalo by se říci podobná auta. Jako první musím souhlasit s příspěvkem níže, mondeo mi oproti alfě přijde neskutečně hlučné, přesně jako níže a to od kol a aerodynamika. Alfa byla i ve 190 tichá a srovnal bych to k dnešním mercedesům, co se v mondeu tváří jako hliník je plast v alfe opravdu hliník, zpracování alfa jednoznačně lepší vše fortelnější, toď pro začátek trochu negace :)). 1,8 tdci hodnotím jako dobrý a kdyby nebyl tolik hrubý (což po pár 100 km na dálnici začíná trochu obtěžovat) tak bych řekl výborný. Zátah ve středních otáčkách působí silověji než u 1,9 jtdm, ale narozdíl od tohoto motoru je má ford podstatně menší rozsah využitelnosti otáček. Ta alfa pocitově nepůsobla tak dravě ale ve výsledku byla asi rychlejší, zkrátka motory jtdm jezdí jako hodně silný benzíňák. Na podvozek u mondea jsem po pár km musel říct Vauu, opravdu jsem to nečekal , relativně sportovní, ale stále dosti komfortní. Spotřebu tedy mám zatím nepatrně nižší než pán uvádí, jsem někde na 6,1/100. Mondeo jsem tak nějak zvolil rozumově určitě ne emočně, je relativně mladé s prostorem vyhovujícím pro 2 malé děti a za celkem směšné peníze a ty jsou teď potřeba v oblasti bydlení. Na 159 ale budu dlouho vzpomínat a doufám, že se ještě jednou dostanu do fáze, kdy nějakou alfu opět pořídím
reagovat
nicco
počet příspěvků49
datum registrace15.12.2010
Čtvrtek 03.10.2013 10:53, RE: mondeo x alfa 159
pospov napsal:
Tohle auto jsem si pořídil před 14 dny, sice rok 8/2010 výbava trend. Kdysi jsem měl mondeo MKI i MK3, když vynechám 6měsíční anabázi s jedním americkým krumplem, tak poslední 3 roky jsem měl najezdeno s AR 159 1,9jtdm, dalo by se říci podobná auta. Jako první musím souhlasit s příspěvkem níže, mondeo mi oproti alfě přijde neskutečně hlučné, přesně jako níže a to od kol a aerodynamika. Alfa byla i ve 190 tichá a srovnal bych to k dnešním mercedesům, co se v mondeu tváří jako hliník je plast v alfe opravdu hliník, zpracování alfa jednoznačně lepší vše fortelnější, toď pro začátek trochu negace :)). 1,8 tdci hodnotím jako dobrý a kdyby nebyl tolik hrubý (což po pár 100 km na dálnici začíná trochu obtěžovat) tak bych řekl výborný. Zátah ve středních otáčkách působí silověji než u 1,9 jtdm, ale narozdíl od tohoto motoru je má ford podstatně menší rozsah využitelnosti otáček. Ta alfa pocitově nepůsobla tak dravě ale ve výsledku byla asi rychlejší, zkrátka motory jtdm jezdí jako hodně silný benzíňák. Na podvozek u mondea jsem po pár km musel říct Vauu, opravdu jsem to nečekal , relativně sportovní, ale stále dosti komfortní. Spotřebu tedy mám zatím nepatrně nižší než pán uvádí, jsem někde na 6,1/100. Mondeo jsem tak nějak zvolil rozumově určitě ne emočně, je relativně mladé s prostorem vyhovujícím pro 2 malé děti a za celkem směšné peníze a ty jsou teď potřeba v oblasti bydlení. Na 159 ale budu dlouho vzpomínat a doufám, že se ještě jednou dostanu do fáze, kdy nějakou alfu opět pořídím

Jakou jste mel spotrebu u te Alfy v porovnani s Mondeem?
reagovat
pospov
počet příspěvků4
datum registrace17.06.2009
Čtvrtek 03.10.2013 12:14, RE: mondeo x alfa 159
nicco napsal:
pospov napsal:
Tohle auto jsem si pořídil před 14 dny, sice rok 8/2010 výbava trend. Kdysi jsem měl mondeo MKI i MK3, když vynechám 6měsíční anabázi s jedním americkým krumplem, tak poslední 3 roky jsem měl najezdeno s AR 159 1,9jtdm, dalo by se říci podobná auta. Jako první musím souhlasit s příspěvkem níže, mondeo mi oproti alfě přijde neskutečně hlučné, přesně jako níže a to od kol a aerodynamika. Alfa byla i ve 190 tichá a srovnal bych to k dnešním mercedesům, co se v mondeu tváří jako hliník je plast v alfe opravdu hliník, zpracování alfa jednoznačně lepší vše fortelnější, toď pro začátek trochu negace :)). 1,8 tdci hodnotím jako dobrý a kdyby nebyl tolik hrubý (což po pár 100 km na dálnici začíná trochu obtěžovat) tak bych řekl výborný. Zátah ve středních otáčkách působí silověji než u 1,9 jtdm, ale narozdíl od tohoto motoru je má ford podstatně menší rozsah využitelnosti otáček. Ta alfa pocitově nepůsobla tak dravě ale ve výsledku byla asi rychlejší, zkrátka motory jtdm jezdí jako hodně silný benzíňák. Na podvozek u mondea jsem po pár km musel říct Vauu, opravdu jsem to nečekal , relativně sportovní, ale stále dosti komfortní. Spotřebu tedy mám zatím nepatrně nižší než pán uvádí, jsem někde na 6,1/100. Mondeo jsem tak nějak zvolil rozumově určitě ne emočně, je relativně mladé s prostorem vyhovujícím pro 2 malé děti a za celkem směšné peníze a ty jsou teď potřeba v oblasti bydlení. Na 159 ale budu dlouho vzpomínat a doufám, že se ještě jednou dostanu do fáze, kdy nějakou alfu opět pořídím
Jakou jste mel spotrebu u te Alfy v porovnani s Mondeem?


Alfa je v pohotovostní hm. asi o 50kg těžší, když jsem ji ve 190 000 km prodával jezdil jsem průměr 6,7 l, pravdou je, že do takových 150 000 byla dlouhodobá spotřeba 6,2-6,3 l, DPF bylo již po té na konci životnosti a často se vypalovalo, proto nárůst spotřeby, kdybych se nechalo vymontovat možná by byly spotřeby srovnané, 1,9jtdm ale narozdíl od 1,8 tdci neuměl ekojízdu, při maximální snaze jsem se dostal na min. na 200km trati na 5,6l, při max. využítí výkonu na stejné trati jsem se nedostal přes 7,0l, rozdíl zanedbatelný. 1,8 tdci umí tuto trať za 4,8 (max. ekojízda), důvodem asi opět absence DPF...
reagovat
nicco
počet příspěvků49
datum registrace15.12.2010
Čtvrtek 03.10.2013 13:41, RE: mondeo x alfa 159
pospov napsal:
Alfa je v pohotovostní hm. asi o 50kg těžší, když jsem ji ve 190 000 km prodával jezdil jsem průměr 6,7 l, pravdou je, že do takových 150 000 byla dlouhodobá spotřeba 6,2-6,3 l, DPF bylo již po té na konci životnosti a často se vypalovalo, proto nárůst spotřeby, kdybych se nechalo vymontovat možná by byly spotřeby srovnané, 1,9jtdm ale narozdíl od 1,8 tdci neuměl ekojízdu, při maximální snaze jsem se dostal na min. na 200km trati na 5,6l, při max. využítí výkonu na stejné trati jsem se nedostal přes 7,0l, rozdíl zanedbatelný. 1,8 tdci umí tuto trať za 4,8 (max. ekojízda), důvodem asi opět absence DPF...

Co vim, tak Alfa mela vzdy vyssi spotrebu - Twinsparky nebo i tocive diesely v porovnani s origo 1.9Fiat.
Pokud to tady nikomu nevadi, jeste bych se zeptal na DPF u Alfy - je problem s vypalovanim na mimodalnicnych jizdach? Jak casto se vypaloval? Neredil olej naftou?...
reagovat
pospov
počet příspěvků4
datum registrace17.06.2009
Čtvrtek 03.10.2013 14:37, RE: mondeo x alfa 159
nicco napsal:
pospov napsal:
Alfa je v pohotovostní hm. asi o 50kg těžší, když jsem ji ve 190 000 km prodával jezdil jsem průměr 6,7 l, pravdou je, že do takových 150 000 byla dlouhodobá spotřeba 6,2-6,3 l, DPF bylo již po té na konci životnosti a často se vypalovalo, proto nárůst spotřeby, kdybych se nechalo vymontovat možná by byly spotřeby srovnané, 1,9jtdm ale narozdíl od 1,8 tdci neuměl ekojízdu, při maximální snaze jsem se dostal na min. na 200km trati na 5,6l, při max. využítí výkonu na stejné trati jsem se nedostal přes 7,0l, rozdíl zanedbatelný. 1,8 tdci umí tuto trať za 4,8 (max. ekojízda), důvodem asi opět absence DPF...
Co vim, tak Alfa mela vzdy vyssi spotrebu - Twinsparky nebo i tocive diesely v porovnani s origo 1.9Fiat.Pokud to tady nikomu nevadi, jeste bych se zeptal na DPF u Alfy - je problem s vypalovanim na mimodalnicnych jizdach? Jak casto se vypaloval? Neredil olej naftou?...


Tak nad DPF bych zbytečně u jtdm nešpekuloval, kdybych ji měl ještě chvilku šlo by jistě ven, na alfa foru je kluk co jich "vykuchal" desítky (včetně smazání v ŘJ) a každej pěje chválu. Já jsem s ní přes týden mnoho po Praze nenajezdil a každý víkend se projela po dálnici, ke konci se vypaloval co 600-800km, olej mezi výměnama neubýval ani nepřibýval, takže možná trochu nafty se protlačilo, každopádně ze zkušenosti ostatních DPF off = 0,5l dolů = svižnější motor , na emisích každý bez problémů....Taky je zajímavý, že 2,0 TDI PD od VW má i přes DPF koncovky výfuků začouzené,což jtdm neměla ani na těch 190 000km...
reagovat
nicco
počet příspěvků49
datum registrace15.12.2010
Čtvrtek 03.10.2013 15:39, RE: mondeo x alfa 159
pospov napsal:
Tak nad DPF bych zbytečně u jtdm nešpekuloval, kdybych ji měl ještě chvilku šlo by jistě ven, na alfa foru je kluk co jich "vykuchal" desítky (včetně smazání v ŘJ) a každej pěje chválu. Já jsem s ní přes týden mnoho po Praze nenajezdil a každý víkend se projela po dálnici, ke konci se vypaloval co 600-800km, olej mezi výměnama neubýval ani nepřibýval, takže možná trochu nafty se protlačilo, každopádně ze zkušenosti ostatních DPF off = 0,5l dolů = svižnější motor , na emisích každý bez problémů....Taky je zajímavý, že 2,0 TDI PD od VW má i přes DPF koncovky výfuků začouzené,což jtdm neměla ani na těch 190 000km...

S kuchanim DPF nechci mit nic spolecne a o kuchacich si myslim sve. Bohuzel pro 159ku asi jedine naftu. Znama ma A4 2.0TDI DPF, jezdi vetsinou ve meste a problemy nema, tak to je dalsi alternativa, ale chtel jsem se odlisit
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Pátek 04.10.2013 08:21, RE: mondeo x alfa 159
nicco napsal:
pospov napsal:
Tak nad DPF bych zbytečně u jtdm nešpekuloval, kdybych ji měl ještě chvilku šlo by jistě ven, na alfa foru je kluk co jich "vykuchal" desítky (včetně smazání v ŘJ) a každej pěje chválu. Já jsem s ní přes týden mnoho po Praze nenajezdil a každý víkend se projela po dálnici, ke konci se vypaloval co 600-800km, olej mezi výměnama neubýval ani nepřibýval, takže možná trochu nafty se protlačilo, každopádně ze zkušenosti ostatních DPF off = 0,5l dolů = svižnější motor , na emisích každý bez problémů....Taky je zajímavý, že 2,0 TDI PD od VW má i přes DPF koncovky výfuků začouzené,což jtdm neměla ani na těch 190 000km...
S kuchanim DPF nechci mit nic spolecne a o kuchacich si myslim sve. Bohuzel pro 159ku asi jedine naftu. Znama ma A4 2.0TDI DPF, jezdi vetsinou ve meste a problemy nema, tak to je dalsi alternativa, ale chtel jsem se odlisit


Bohužel u některých aut (zvlášť korejci a japonci) je vykuchání DPF jediná ekonomicky nesebevražedná možnost. Sorry, ale auto se zbytkovou cenou 90 000 a DPF co stojí stejně, tak kvůli tomu budu kupovat nové auto? Myslím, že ekologičtější je dojezdit stávající s vykuchaným DPF, než ho nechat kvůli tomu sešrotovat. Pak jsou také motory, např. TDI PD, které si s DPF obecně nerozumí a i když se s nimi jezdí hodně mimo město, DPF zlobí. Novější TDI s CR už s DPF nemívají problémy ani při vysokém nájezdu, protože se s nimi počítalo od začátku.
reagovat
pospov
počet příspěvků4
datum registrace17.06.2009
Pátek 04.10.2013 10:18, RE: mondeo x alfa 159
quote]S kuchanim DPF nechci mit nic spolecne a o kuchacich si myslim sve. Bohuzel pro 159ku asi jedine naftu. Znama ma A4 2.0TDI DPF, jezdi vetsinou ve meste a problemy nema, tak to je dalsi alternativa, ale chtel jsem se odlisit Bohužel u některých aut (zvlášť korejci a japonci) je vykuchání DPF jediná ekonomicky nesebevražedná možnost. Sorry, ale auto se zbytkovou cenou 90 000 a DPF co stojí stejně, tak kvůli tomu budu kupovat nové auto? Myslím, že ekologičtější je dojezdit stávající s vykuchaným DPF, než ho nechat kvůli tomu sešrotovat. Pak jsou také motory, např. TDI PD, které si s DPF obecně nerozumí a i když se s nimi jezdí hodně mimo město, DPF zlobí. Novější TDI s CR už s DPF nemívají problémy ani při vysokém nájezdu, protože se s nimi počítalo od začátku.

JJ plně souhlasím, 2,0 TDI PD a koneckonců ani 1,9 (2,4)JTDm nebyly při svém vzniku na nějaké DPF připraveni, nic méně 2,0 tdi to skutečně časem odrovná celé, ty jtdm se časem akorát trápí s tím špuntem....Jako vystudovaný i zarytý ekolog mám na to svůj názor, který byl vždy umocněn při vidině něčeho strašného za autem při vypalování....
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Pátek 04.10.2013 13:52, RE: mondeo x alfa 159
pospov napsal:
quote]S kuchanim DPF nechci mit nic spolecne a o kuchacich si myslim sve. Bohuzel pro 159ku asi jedine naftu. Znama ma A4 2.0TDI DPF, jezdi vetsinou ve meste a problemy nema, tak to je dalsi alternativa, ale chtel jsem se odlisit
Bohužel u některých aut (zvlášť korejci a japonci) je vykuchání DPF jediná ekonomicky nesebevražedná možnost. Sorry, ale auto se zbytkovou cenou 90 000 a DPF co stojí stejně, tak kvůli tomu budu kupovat nové auto? Myslím, že ekologičtější je dojezdit stávající s vykuchaným DPF, než ho nechat kvůli tomu sešrotovat. Pak jsou také motory, např. TDI PD, které si s DPF obecně nerozumí a i když se s nimi jezdí hodně mimo město, DPF zlobí. Novější TDI s CR už s DPF nemívají problémy ani při vysokém nájezdu, protože se s nimi počítalo od začátku. JJ plně souhlasím, 2,0 TDI PD a koneckonců ani 1,9 (2,4)JTDm nebyly při svém vzniku na nějaké DPF připraveni, nic méně 2,0 tdi to skutečně časem odrovná celé, ty jtdm se časem akorát trápí s tím špuntem....Jako vystudovaný i zarytý ekolog mám na to svůj názor, který byl vždy umocněn při vidině něčeho strašného za autem při vypalování....

Dost by mně tedy zajímal názor odborníka na DPF, ano či ne, klidně i subjektivní, nejde mi o to tu vyvolávat ,,flame´´. Neřešme teď dopady na spolehlivost a nákladovost naftového motoru. Ale já jako ekologický a zdravovědní laik využívající diesely s i bez DPF jsem si všimnul tohoto: můj diesel bez DPF si čoudne jen chvilkově při plném plynu, na STK kouřivost hluboko pod max. povolenou hodnotou i po statisících km. Při stání auto nesmrdí (myslím tím zápach) a hlavně z něj nekašlu když je např. zafoukáním větru vdechnu. U auta s DPF, které sice nečoudí, zato výfukové plyny divně smrdí a když se filtr vypaluje, tak smrdí extra. A když to vdechnu, kašlu jak tuberák. Takže co je lepší?
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pátek 04.10.2013 14:32, RE: mondeo x alfa 159
napsal:
Paul napsal:
pospov napsal:
quote]...Bohužel u některých aut (zvlášť korejci a japonci) je vykuchání DPF jediná ekonomicky nesebevražedná možnost. Sorry, ale auto se zbytkovou cenou 90 000 a DPF co stojí stejně, tak kvůli tomu budu kupovat nové auto? Myslím, že ekologičtější je dojezdit stávající s vykuchaným DPF, než ho nechat kvůli tomu sešrotovat. Pak jsou také motory, např. TDI PD, které si s DPF obecně nerozumí a i když se s nimi jezdí hodně mimo město, DPF zlobí. Novější TDI s CR už s DPF nemívají problémy ani při vysokém nájezdu, protože se s nimi počítalo od začátku.
JJ plně souhlasím, 2,0 TDI PD a koneckonců ani 1,9 (2,4)JTDm nebyly při svém vzniku na nějaké DPF připraveni, nic méně 2,0 tdi to skutečně časem odrovná celé, ty jtdm se časem akorát trápí s tím špuntem....Jako vystudovaný i zarytý ekolog mám na to svůj názor, který byl vždy umocněn při vidině něčeho strašného za autem při vypalování....
Dost by mně tedy zajímal názor odborníka na DPF, ano či ne, klidně i subjektivní, nejde mi o to tu vyvolávat ,,flame´´. Neřešme teď dopady na spolehlivost a nákladovost naftového motoru. Ale já jako ekologický a zdravovědní laik využívající diesely s i bez DPF jsem si všimnul tohoto: můj diesel bez DPF si čoudne jen chvilkově při plném plynu, na STK kouřivost hluboko pod max. povolenou hodnotou i po statisících km. Při stání auto nesmrdí (myslím tím zápach) a hlavně z něj nekašlu když je např. zafoukáním větru vdechnu. U auta s DPF, které sice nečoudí, zato výfukové plyny divně smrdí a když se filtr vypaluje, tak smrdí extra. A když to vdechnu, kašlu jak tuberák. Takže co je lepší?



S tím smradem bohužel nemohu souhlasit. Včera jsem šel kousek kolem rušné silnice (Brno Dornych) a kolem mě samej chrochták a musím říc, že to byl smrad naprosto neskutečný. Čas od času jsem jezdíval na služebky do Asie, ale tam ve městě na 5-ti proudé komunikaci ani v jejím okolí nebyl tak strašný smrad, co je třeba na tom pitomým Dornychu. Třeba zastávka u semafru na Konečného Náměstí je taky docela nářez. Tam když padne zelená, je to tam na zalknutí.
Nepamatuju si, že by mi utkvělo naftové auto, o kterém bych řekl, tohle nesmrdí. Dříve se nadávalo na 2-takty, ale dnešní rozmach dieselů jim dýchá na záda. Jet za nějakým klenotem TDi je většinou o nechání hodně velké vzdálenosti, předjetí nebo přepnutí na vnitřní cirkulaci, a to nepřeháním.
Škoda jen, že tohle neotravuje majitele samotného, ale ty ostatní jedoucí za ním.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Pátek 04.10.2013 16:32, RE: mondeo x alfa 159
David V napsal:
napsal:
Paul napsal:
pospov napsal:
quote]...Bohužel u některých aut (zvlášť korejci a japonci) je vykuchání DPF jediná ekonomicky nesebevražedná možnost. Sorry, ale auto se zbytkovou cenou 90 000 a DPF co stojí stejně, tak kvůli tomu budu kupovat nové auto? Myslím, že ekologičtější je dojezdit stávající s vykuchaným DPF, než ho nechat kvůli tomu sešrotovat. Pak jsou také motory, např. TDI PD, které si s DPF obecně nerozumí a i když se s nimi jezdí hodně mimo město, DPF zlobí. Novější TDI s CR už s DPF nemívají problémy ani při vysokém nájezdu, protože se s nimi počítalo od začátku.
JJ plně souhlasím, 2,0 TDI PD a koneckonců ani 1,9 (2,4)JTDm nebyly při svém vzniku na nějaké DPF připraveni, nic méně 2,0 tdi to skutečně časem odrovná celé, ty jtdm se časem akorát trápí s tím špuntem....Jako vystudovaný i zarytý ekolog mám na to svůj názor, který byl vždy umocněn při vidině něčeho strašného za autem při vypalování....
Dost by mně tedy zajímal názor odborníka na DPF, ano či ne, klidně i subjektivní, nejde mi o to tu vyvolávat ,,flame´´. Neřešme teď dopady na spolehlivost a nákladovost naftového motoru. Ale já jako ekologický a zdravovědní laik využívající diesely s i bez DPF jsem si všimnul tohoto: můj diesel bez DPF si čoudne jen chvilkově při plném plynu, na STK kouřivost hluboko pod max. povolenou hodnotou i po statisících km. Při stání auto nesmrdí (myslím tím zápach) a hlavně z něj nekašlu když je např. zafoukáním větru vdechnu. U auta s DPF, které sice nečoudí, zato výfukové plyny divně smrdí a když se filtr vypaluje, tak smrdí extra. A když to vdechnu, kašlu jak tuberák. Takže co je lepší?
S tím smradem bohužel nemohu souhlasit. Včera jsem šel kousek kolem rušné silnice (Brno Dornych) a kolem mě samej chrochták a musím říc, že to byl smrad naprosto neskutečný. Čas od času jsem jezdíval na služebky do Asie, ale tam ve městě na 5-ti proudé komunikaci ani v jejím okolí nebyl tak strašný smrad, co je třeba na tom pitomým Dornychu. Třeba zastávka u semafru na Konečného Náměstí je taky docela nářez. Tam když padne zelená, je to tam na zalknutí. Nepamatuju si, že by mi utkvělo naftové auto, o kterém bych řekl, tohle nesmrdí. Dříve se nadávalo na 2-takty, ale dnešní rozmach dieselů jim dýchá na záda. Jet za nějakým klenotem TDi je většinou o nechání hodně velké vzdálenosti, předjetí nebo přepnutí na vnitřní cirkulaci, a to nepřeháním. Škoda jen, že tohle neotravuje majitele samotného, ale ty ostatní jedoucí za ním.


Nemyslel jsem to tak, že diesel bez DPF nesmrdí vůbec, každý diesel produkuje kouř a ten má určitý zápach, a když není technicky ok, tak souhlasím, že to může být děs. Řešil jsem divný smrad (zatuchlé ponožky) u dieselů s DPF a zvlášť když vypalují. Navíc mně to dráždí a kašlu. Což z dieselu bez DPF ne.
reagovat
nicco
počet příspěvků49
datum registrace15.12.2010
Pátek 04.10.2013 21:29, NOx
Ten kysely smrad z nafty, to je NOx - oxidy dusiku. Odstranit se da jedine DeNOx katalyzatorem, tedy mocovinou/AdBlue = Euro6. DPF ma samozrejme negativni dopad na ekologii = vyssi CO2 pri vypalovani, ale byla zvolena tato cesta niceni karcinogennich pevnych castic, ktere jsou problem hlavne u 2000baroveho CR motoru, ktery ma 7otvorove vstrikovace a naftu rozprasi jemneji, nez napr stary TDI.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Pátek 04.10.2013 22:04, RE: mondeo x alfa 159
David V napsal:
napsal:
Paul napsal:
pospov napsal:
quote]...Bohužel u některých aut (zvlášť korejci a japonci) je vykuchání DPF jediná ekonomicky nesebevražedná možnost. Sorry, ale auto se zbytkovou cenou 90 000 a DPF co stojí stejně, tak kvůli tomu budu kupovat nové auto? Myslím, že ekologičtější je dojezdit stávající s vykuchaným DPF, než ho nechat kvůli tomu sešrotovat. Pak jsou také motory, např. TDI PD, které si s DPF obecně nerozumí a i když se s nimi jezdí hodně mimo město, DPF zlobí. Novější TDI s CR už s DPF nemívají problémy ani při vysokém nájezdu, protože se s nimi počítalo od začátku.
JJ plně souhlasím, 2,0 TDI PD a koneckonců ani 1,9 (2,4)JTDm nebyly při svém vzniku na nějaké DPF připraveni, nic méně 2,0 tdi to skutečně časem odrovná celé, ty jtdm se časem akorát trápí s tím špuntem....Jako vystudovaný i zarytý ekolog mám na to svůj názor, který byl vždy umocněn při vidině něčeho strašného za autem při vypalování....
Dost by mně tedy zajímal názor odborníka na DPF, ano či ne, klidně i subjektivní, nejde mi o to tu vyvolávat ,,flame´´. Neřešme teď dopady na spolehlivost a nákladovost naftového motoru. Ale já jako ekologický a zdravovědní laik využívající diesely s i bez DPF jsem si všimnul tohoto: můj diesel bez DPF si čoudne jen chvilkově při plném plynu, na STK kouřivost hluboko pod max. povolenou hodnotou i po statisících km. Při stání auto nesmrdí (myslím tím zápach) a hlavně z něj nekašlu když je např. zafoukáním větru vdechnu. U auta s DPF, které sice nečoudí, zato výfukové plyny divně smrdí a když se filtr vypaluje, tak smrdí extra. A když to vdechnu, kašlu jak tuberák. Takže co je lepší?
S tím smradem bohužel nemohu souhlasit. Včera jsem šel kousek kolem rušné silnice (Brno Dornych) a kolem mě samej chrochták a musím říc, že to byl smrad naprosto neskutečný. Čas od času jsem jezdíval na služebky do Asie, ale tam ve městě na 5-ti proudé komunikaci ani v jejím okolí nebyl tak strašný smrad, co je třeba na tom pitomým Dornychu. Třeba zastávka u semafru na Konečného Náměstí je taky docela nářez. Tam když padne zelená, je to tam na zalknutí. Nepamatuju si, že by mi utkvělo naftové auto, o kterém bych řekl, tohle nesmrdí. Dříve se nadávalo na 2-takty, ale dnešní rozmach dieselů jim dýchá na záda. Jet za nějakým klenotem TDi je většinou o nechání hodně velké vzdálenosti, předjetí nebo přepnutí na vnitřní cirkulaci, a to nepřeháním. Škoda jen, že tohle neotravuje majitele samotného, ale ty ostatní jedoucí za ním.


EGR ventil co by pouštěl řidiči 0,1% vlastních spalin zpět do kabiny by možná lidi motivoval k ježdění v autech co nesmrdí. Ale to je samozřejmě utopie Přijde mi rozumné to co zavedli Němci, že vjezd do měst povolují podle skutečné škodlivosti spalin a ne podle množství CO2.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Sobota 05.10.2013 16:41, RE: mondeo x alfa 159
Petr S napsal:
David V napsal:
napsal:
Paul napsal:
pospov napsal:
quote]...Bohužel u některých aut (zvlášť korejci a japonci) je vykuchání DPF jediná ekonomicky nesebevražedná možnost. Sorry, ale auto se zbytkovou cenou 90 000 a DPF co stojí stejně, tak kvůli tomu budu kupovat nové auto? Myslím, že ekologičtější je dojezdit stávající s vykuchaným DPF, než ho nechat kvůli tomu sešrotovat. Pak jsou také motory, např. TDI PD, které si s DPF obecně nerozumí a i když se s nimi jezdí hodně mimo město, DPF zlobí. Novější TDI s CR už s DPF nemívají problémy ani při vysokém nájezdu, protože se s nimi počítalo od začátku.
JJ plně souhlasím, 2,0 TDI PD a koneckonců ani 1,9 (2,4)JTDm nebyly při svém vzniku na nějaké DPF připraveni, nic méně 2,0 tdi to skutečně časem odrovná celé, ty jtdm se časem akorát trápí s tím špuntem....Jako vystudovaný i zarytý ekolog mám na to svůj názor, který byl vždy umocněn při vidině něčeho strašného za autem při vypalování....
Dost by mně tedy zajímal názor odborníka na DPF, ano či ne, klidně i subjektivní, nejde mi o to tu vyvolávat ,,flame´´. Neřešme teď dopady na spolehlivost a nákladovost naftového motoru. Ale já jako ekologický a zdravovědní laik využívající diesely s i bez DPF jsem si všimnul tohoto: můj diesel bez DPF si čoudne jen chvilkově při plném plynu, na STK kouřivost hluboko pod max. povolenou hodnotou i po statisících km. Při stání auto nesmrdí (myslím tím zápach) a hlavně z něj nekašlu když je např. zafoukáním větru vdechnu. U auta s DPF, které sice nečoudí, zato výfukové plyny divně smrdí a když se filtr vypaluje, tak smrdí extra. A když to vdechnu, kašlu jak tuberák. Takže co je lepší?
S tím smradem bohužel nemohu souhlasit. Včera jsem šel kousek kolem rušné silnice (Brno Dornych) a kolem mě samej chrochták a musím říc, že to byl smrad naprosto neskutečný. Čas od času jsem jezdíval na služebky do Asie, ale tam ve městě na 5-ti proudé komunikaci ani v jejím okolí nebyl tak strašný smrad, co je třeba na tom pitomým Dornychu. Třeba zastávka u semafru na Konečného Náměstí je taky docela nářez. Tam když padne zelená, je to tam na zalknutí. Nepamatuju si, že by mi utkvělo naftové auto, o kterém bych řekl, tohle nesmrdí. Dříve se nadávalo na 2-takty, ale dnešní rozmach dieselů jim dýchá na záda. Jet za nějakým klenotem TDi je většinou o nechání hodně velké vzdálenosti, předjetí nebo přepnutí na vnitřní cirkulaci, a to nepřeháním. Škoda jen, že tohle neotravuje majitele samotného, ale ty ostatní jedoucí za ním.
EGR ventil co by pouštěl řidiči 0,1% vlastních spalin zpět do kabiny by možná lidi motivoval k ježdění v autech co nesmrdí. Ale to je samozřejmě utopie Přijde mi rozumné to co zavedli Němci, že vjezd do měst povolují podle skutečné škodlivosti spalin a ne podle množství CO2.


Nejsem pro restrikce, jsem pro jiné řešení. Například nafta má v litru více hořlaviny než benzín, proto bych jim upravil cenu tak, aby odrážela skutečný obsah hořlaviny v litru. V tomto případě tedy o zlevnění benzínu o cca 10%. Pak bych srovnal spotřební daně a podobné úlitby naftě. On je to v podstatě nerovný boj a i tak se většina naftových aut vyplácí až po překročení 100 tisíc km.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Sobota 05.10.2013 18:59, RE: mondeo x alfa 159
David V napsal:
On je to v podstatě nerovný boj a i tak se většina naftových aut vyplácí až po překročení 100 tisíc km.


To není pravda, hodně aut je k dostání za stejnou cenu v naftě i benzínu (sice v rámci různých prodejních akcí, ale reálně je), nebo se rozdíl v ceně smaže po ujetí nějakých 50 tisíc km. To se týká nových aut, u ojetin je situace pro diesel ještě vhodnější - dieselů je v nabídce často násobně víc než benzínových verzí (takže je z čeho vybírat) a často jsou levnější než benzinové varianty (případ tvého oblíbeného mondea). Uvedené se samozřejmě týká aut nižší střední třídy a větších, tedy aut "normální velikosti".
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Sobota 05.10.2013 22:29, RE: mondeo x alfa 159
Pavlik napsal:
David V napsal:
On je to v podstatě nerovný boj a i tak se většina naftových aut vyplácí až po překročení 100 tisíc km.
To není pravda, hodně aut je k dostání za stejnou cenu v naftě i benzínu (sice v rámci různých prodejních akcí, ale reálně je), nebo se rozdíl v ceně smaže po ujetí nějakých 50 tisíc km. To se týká nových aut, u ojetin je situace pro diesel ještě vhodnější - dieselů je v nabídce často násobně víc než benzínových verzí (takže je z čeho vybírat) a často jsou levnější než benzinové varianty (případ tvého oblíbeného mondea). Uvedené se samozřejmě týká aut nižší střední třídy a větších, tedy aut "normální velikosti".


No vidíš, další ukázka nerovnosti boje. Nafta se mnohdy ještě podbízí. Ale proč? Jaký je k tomu důvod?
Co se týká rozdílu cen, tak pokud jsem v nedávné minulosti hledal rozdíly cen, tak začínal obvykle na 50 tisících Kč, což je rozptyl cca 140 tkm - 70 tkm podle rozdílu spotřeb (1-2 litry pro malá auta a nižší střední třídu). Velkou roli hraje, zda se porovnává s atmo benzínem, neboť tam jsou cenové rozdíly větší, nezřídka i 100 tisíc Kč (tedy ještě nedávno, teď tesně před psaním příspěvku jsem to, pravda, nekontroloval). A tam už je to pro mnoho provozovatelů na pováženou, a to i s přihlédnutím k tomu, že se nakonec může naftová motorizace prodávat v důsledku přetlaku za stejnou cenu nebo dokonce levněji než benzínová.
U ojetin je sice v naftě velký výběr, ale také větší riziko nemilé investice a troufám si i tvrdit, že díky tomu větší sklony si některý parametr nadlepšit.
Konkrétně zmíněné Mondeo v naftě se vlastně nakonec ani nevyplatilo. V té době bylo o 100 tisíc dražší a cena spadla pod úroveň benzínového. Rozíl spotřeb 1,5 litru pro stejně výkonné 2-litry nám dělá 140 tisíc km do srovnání nákladů a nad 200 tisíc km ho skoro nikdo anonymně nekoupí, takže se musí prodávat někde kolem 150-160 tkm nebo lhát nebo jít hodně dolů z cenou, což zase zvyšuje ten rentabilní nájezd.
reagovat
Duval
počet příspěvků30
datum registrace15.05.2013
Neděle 06.10.2013 09:54, RE: recenze
Směju se jednoduše: Lepší dirka ve výfuku, než padlé turbo, padlá hlava, padlý motor, olej za 800 litr, a na závěr auto lidového koncernu ukradené na díly, protože poptávka na použité díly je obrovská, pro předraženost nových dílů. Fakt se směju .
A4 napsal:
Ale jo, recenze dobrá, shrnul bych ji asi takto: 1) jsem dobrej řidič 2) mám jedno z nejlepších aut 3) jsou na něj nejlevnější díly 4) koncernu se směju U "lidového koncernu" se možná zase smějou tomu, jak může mít čtyřletý náfťák děravej výfuk ...


reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.