0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Focus II - nadprůměrný kompakt

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 21.02.2011 22:13, rada
Suverejne najvacsi vlakno na Focus fore je DPF filter od PSA.
Zaujimave je aj zakarbonovane sitko oleja.
Dalej dieselovska klasika - najviac asi turbo
Z benzinov je u 1.6tivct niekedy problem s mechanizmom vacky, pravdepodobne po zanedbanej vymene oleja. meni sa za zhruba 2x8tisicKc.
1.8 ak ma problem, tak tam byva nevyrovnany beh a problem s cidlom otacok.
1.6 yamaha mala problem prvy rok vyroby s ostrekovacmi celneho skla.
A co ma prekvapilo, tak odchadza aj ESP modul - jedna mala suciastka v nom, ale meni sa iba cely modul za asi 20.000kc. V Nemecku to uz dokazu opravovat lacnejsie.
S podvozku asi iba predne tycky stabilizatorov sa zacnu ozyvat skor.
Celkovo podla mna, nadpriemerne spolahliva ojetina, ktora sa vyrovna japonskym autam ale je za mensie peniaze, ma lacnejsie diely a dostupnejsi servis a rozsiahlu online komunitu na minimalne 4och forach v CR/SR. Velke forum v Nemecku a kto nevie nemecky, ak aj v UK.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.02.2011 11:38, rada
Vlastním Focus II skoro 5 let, tak se rád podělím o zkušenosti. Verze kombi, motor 1.6i, automat a od začátku přestavěn na LPG. Najeto 104 tis. km. Spotřeba dlouhodobě benzínu 7,4l / LPG 9l na 100km. Závady v podstatě žádné, měněny jen prasklé žárovky nejdříve za obyčejné, podruhé za dražší, ty zdá se drží o dost déle. Po cca 3 letech začal povrzávat plast ve dveřích řidiče, mechanik při výměně oleje spravil. Toť vše. Subjektivně mi přijde jako celkově dobré auto, plusy jízdní vlastnosti, integrované rádio sony, mínusy trochu vyšší aerodynamický hluk a hluk od podvozku, lak dost náchylný na škrábance (mám modrý deep navy). Takže závěrem, mě zatím slouží opravdu dobře.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.02.2011 13:56, rada
Zkušenosti nemám ale chtěl bych poprosit, ať už čtenáře nebo redakci, o zkušenosti s variantou ST, která je v mém hledáčku. Jde mi hlavně o údržbu, respektive jak moc a v čem je odlišná od běžných Focusů, díky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.02.2011 14:14, rada
mě by zajímalo kolik točí benzínová 1,6i při dálniční 130ce a kolik komu ukazuje při této rychlostí PP aktuální spotřebu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.02.2011 14:29, rada
Focuse 2.generace taky plně doporučuji - skvělý podvozek a jízdní vlastnosti. Co se týče verze ST, tak se údržba nijak zvlášť neliší, ale pořizovací cena a spotřeba jsou nesrovnatelně vyšší, než běžná verze Focusu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.02.2011 16:14, rada
Nico: no když pominu část odlišných karosářských dílů a motor od Volva, tak by mě zajímalo, jak je to například s podvozkem a dalšími "střevy". Nechce se mi věřit, že to je pouze sériovka s vyšším výkonem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.02.2011 22:19, rada
Ako tu niekto pise o cene. Ta ta je uplne vyhovujuca. Vdaka predrazeniu Uberaut z Koncernu ceny ostatnych aut idu dole, co je super pre rozumneho cloveka, ktory si necha poradit a usetri oproti Uber autu mozno az rocne naklady na benzin alebo dostane lepsiu vybavu alebo lepsi motor v pripade 1.6i
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 23.02.2011 15:28, rada
Mám FII HB 1,6 benzín koupený se 30000 Km 2 roky starý. Teď 3 roky, 50 000 Km (zdá se, že doopravdy), koupen po zralé úvaze. Sednu si za sebe, je dostatečně široký ! (až moc někdy), kufr bohatě stačí na normální ježdění i ve dvou na dovolenou. Podstatné je, že po 500 km vylezu a nebolí záda, což tedy o OII říci nemohu. Motor žádná sláva, ale přes 8,5 l na 100 se nedostanu ani v zimě. Značkový servis slušný, ale zatím se nic nad plán neřešilo. Co ovšem Focus dovede na okreskách, jenom pro to stojí za to ho koupit. Trochu rozladěn jsem z hluku od pneumatik (Pirelli letní, v zimě Barum - ty jsou tišší) i horšího odhlučnění motoru - nemá kryt který mají TDCI motory. Ve srovnání s OII je vidět celkově trochu nižší úroveň zpracování interieru, škodovky obecně púsobí "solidněji", to musím připustit. Ale vždy platí něco za něco a v době koupě podobná OII stála cca o 90000 Kč více. Nejsem patriot a vybíral jsem z více výrobců, nakonec jsem (zatím nelituji) vybral Ford. Nyní bych spíše šel do nové C4, nebo doprodej FII starý model za dobrou cenu nový. Škoda je drahá a naprosto nechápu uváděné statistiky prodejů (možná je OII oblíbené fleetové auto ?)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 23.02.2011 20:18, rada
Byl mně nabídnut Focus II 1.6 kombi benzín z roku 2006 ,ale motor má 115 koní což je silnější než klasická jednašestka.Jsem laik a chtěl bych koupit auto pro čtyř členou rodinu někdy jezdíme v pěti,najezdim tak 10 000km ročně.Mohl by někdo poradit co je to za motor a jak je to se spotřebou jestli je to dobrá koupě má najeto poctivých 55 000km a je za 170 000kč.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 23.02.2011 20:53, rada
To H: ST jsem kupoval 3 roky staré, za 2 roky mám najeto cca. 35tkm. Nároky na údržbu nic extra a zatím odpovídající kilometrům a ročnímu nájezdu (svíčky, zadní brzdy, 1x ložisko). Ceny sice o něco vyšší, ale holt daň za excelentní motor. Vynikající jízdní vlastnosti, velmi svižné a zábavné auto, přitom praktické a každodenně použitelné jako všechny ostatní motorizace. S úpravou ŘJ (údajně 199kW) při normálním ježdění (=limity + DPH) dlouhodobá spotřeba 9,14. Hodnotím jako spolehlivé a bezproblémové auto. Kolegyně v práci má ojetinu 1.6TDCi, cca. 2 roky, a také zatím bez jakéhokoliv problému.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 24.02.2011 13:03, rada
Pri 100km/h toci presne 3 tisice, takze dopoctem pri 130km/h toci 3900, oproti FF1 tedy docela rozdil. Bud meli dat sestku a nebo nechat zprevodovani puvodni, tech 70kg navic u FF2 by tu dynamiku urcite zasadne nezhorsilo, navic moznost podrazeni je vzdycky. Mam ted kratce FF2, (predtim jsem mel FF1) - ale uz ted mi prijde, ze podvozkove zase krok kupredu. Motokarove vlastnosti v zatackach vyvolava blazeny usmev na xichte
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 25.02.2011 01:56, 2 otazky
Kde som ja uz ten text cital? Nebolo to v casopise Autoojetiny?
Mam 2 otazky.
1) majitelia 1.6tivct si ten motor chvalia a tvrdia, ze ma rovnaku spotrebu ako obyc 1.6, tak neviem kde je teraz pravda. Ma vyssiu spotrebu alebo nie?
2) E85 je zaujimava alternativa. Pisete, ze sa radsej vyhnut 1.8i, ale nepisete dovody. Je tu vysia spotreba asi o liter oproti 1.6i ale ma to +20kw

K testovanemu autu - asi toho uz hodne najazdilo pre firmu. Ma jednoznacne vadny termostat, pretoze yamaha sa zahrieva po par 100 metoch na optimum.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 25.02.2011 07:35, Protokol
Pokud byly závady uvedené v protokolu o technickém stavu auta, v tom takový problém nevidím. Ještě pak k tomu odpovídající cenu.
Špatné ohřívání motoru má na svědomí termostat - několika stokorunová záležitost
Ložiska v zadních kolech - to je taky otázka výměny, ale tady nevím, jesti se mění celý náboj, který bývá drahý nebo zda lze vyměnit ložiska samostatně.
Cukání motoru má celou řadu příčin, nicméně velmi často to spraví nové svíčky a kabely v nejhorším cívka/y. Tady to několik tisícikorun bude, protože nejlepší je používat originál Motorcrafty.
Prasklé krycí plexi přes světlo je banalita.
Vážnější problém vidím ve funkci posilovače, kde může být závadná přímo řídicí válec, který má třeba přicpaný přívod na jedné straně. To by pak do peněz mohlo vlézt. Já tedy nespoléhám na doživotní náplně, takže servokapalinu u svých aut měním. Není to nic složitého.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 25.02.2011 08:55, Pár postřehů
Pár postřehů k recenzi:
1) Neřekl bych, že Ti-VCT se objevuje tak zřídka, naopak je jich v nabídce více než dvoulitrů. Obzvlášť s mladším rokem výroby se dají najít poměrně snadno.Možná je to i tím, že oproti původní 1.6 16V je to motor o něco méně spolehlivý...
2) Oproti FoFo I je ve verzi kombi citelně menší zavazadelník ( ikdyž dobře skladný) .Kdo chce velký kufr, musí se poohlédnout jinde.Že by chtěli ve Fordu udělat v tomto směru větší odstup od Mondea?
3) Nevím, jak to autor myslel s těmi diesly u FoFo I, ale tam po faceliftu bylo možné dostat TDCi, které oproti původnímu TDDi bylo co do provozních vlastností určitě posun.
3) Spíš dotaz-FoFo II v prvních letech výroby byly jen průměrně spolehlivé, ale jak jsem viděl z testů, od roku výroby 2006/2007 se spolehlivost skokově zvýšila. Může to být náhoda, ale spíš se tam udělaly nějaké úpravy ve výrobě.Takže asi platí to stejné jako u FoFo I-nebrat vozy z prvních roků výroby, pokud vám jde o spolehlivost. Což ale platí obecně u všech aut...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 25.02.2011 09:03, RE: Pár postřehů
pavelzbrna napsal:
Pár postřehů k recenzi:
1) Neřekl bych, že Ti-VCT se objevuje tak zřídka, naopak je jich v nabídce více než dvoulitrů. Obzvlášť s mladším rokem výroby se dají najít poměrně snadno.Možná je to i tím, že oproti původní 1.6 16V je to motor o něco méně spolehlivý...
2) Oproti FoFo I je ve verzi kombi citelně menší zavazadelník ( ikdyž dobře skladný) .Kdo chce velký kufr, musí se poohlédnout jinde.Že by chtěli ve Fordu udělat v tomto směru větší odstup od Mondea?
3) Nevím, jak to autor myslel s tě...
nevidím jediný důvod proč nebrat vozy z prvních ročníků výroby! Mám už druhou Hondu, pokaždé jsem měl prvotní ročník daného modelu a se spolehlivostí jsem neměl potíže. Místo takových rad, je lepší vybírat modely aut, která mají vrozenou spolehlivost a odoslnost a ne auta, co se dodělávají během celého výrobního cyklu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 25.02.2011 09:22, RE: Pár postřehů
Tomi napsal:
nevidím jediný důvod proč nebrat vozy z prvních ročníků výroby! Mám už druhou Hondu, pokaždé jsem měl prvotní ročník daného modelu a se spolehlivostí jsem neměl potíže. Místo takových rad, je lepší vybírat modely aut, která mají vrozenou spolehlivost a odoslnost a ne auta, co se dodělávají během celého výrobního cyklu.
Souhlasím, že pokud je auto navržené jako spolehlivé, umí být spolehlivé už od začátku výroby, což u Japonců obvykle umí.Ale většinou to tak není a dílčí věci, pokud to jde a není problém v samotné konstrukci (kde by to snad šlo řešit v rámci většího faceliftu, ale je to případ od případu), se často to řeší až za pochodu.Ale řeší se nejen věci poruchové, ale i "problémové", které nesouvisí přímo se spolehlivostí, jako např. odbytá anitkorozní ochrana na Mazdě 6. Pokud tedy má výrobce vůli...Ale i tak nelze čekat, že se spolehlivost v dalších letech rapidně zvedne,je to vychytávání much, takže to nárůst spolehlivosti podle mě je, ale není tak dramatický.I když třeba u Citroenu 5 byl ten pokrok docela velký, ale tam bylo od začátku hodně co zlepšovat...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 25.02.2011 09:29, RE: Pár postřehů
pavelzbrna napsal:
Souhlasím, že pokud je auto navržené jako spolehlivé, umí být spolehlivé už od začátku výroby, což u Japonců obvykle umí.Ale většinou to tak není a dílčí věci, pokud to jde a není problém v samotné konstrukci (kde by to snad šlo řešit v rámci většího faceliftu, ale je to případ od případu), se často to řeší až za pochodu.Ale řeší se nejen věci poruchové, ale i "problémové", které nesouvisí přímo se spolehlivostí, jako např. odbytá anitkorozní ochrana na Mazdě 6. Pokud tedy má výrobce vůli...Ale ...
Ono na tom něco bude. Měl jsem to "štěstí" a pracoval v Nošovicích při rozjezdu výroby i30. Upřímně doporučuji se vyhnout nákupu jeté i30 z počátku výroby (tedy pokud je z ČR, úplně první kusy byly z Koree a ty jsou ok). Jednak se postavila nová fabrika (nejen Hyundai ale také dodavatelé sídlící v okolí Nošovic) a pak taky lidé ve výrobě měli většinou nulové zkušenosti. Když jsem viděl co všechno šlo k zákazníkovi...no nechtěl bych být v jeho kůži.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 25.02.2011 09:56, RE: 2 otazky
nicco napsal:
Kde som ja uz ten text cital? Nebolo to v casopise Autoojetiny?
Mam 2 otazky.
1) majitelia 1.6tivct si ten motor chvalia a tvrdia, ze ma rovnaku spotrebu ako obyc 1.6, tak neviem kde je teraz pravda. Ma vyssiu spotrebu alebo nie?
2) E85 je zaujimava alternativa. Pisete, ze sa radsej vyhnut 1.8i, ale nepisete dovody. Je tu vysia spotreba asi o liter oproti 1.6i ale ma to +20kw

K testovanemu autu - asi toho uz hodne najazdilo pre firmu. Ma jednoznacne vadny termostat, pretoze yamaha sa zahri...
1,6 74 kW je oproti Ti-VCT je malinko pružnější v nižších otáčkách a lépe se sbírá odspodu, kdežto Ti-VCT boduje ve vysokých otáčkách. Do 4000 ot./min. je průběh točivého momentu u obou téměř stejný (Ti-VCT navíc postihuje malé zakolísání - propad toč. momentu mezi 2500-3500 ot./min.). Ve vysokých otáčkách pomaleji upadá toč. moment u Ti-VCT. V mých očích tedy bohatě 74 kW postačí pro dojíždění do práce a běžné cestování. Pro 74 kW verzi mluví také fakt, že výměna rozvodáku včetně kladek byla výrobcem prodloužena až na hodnotu 160 tis. km, kdežto u Ti-VCT se často mění obě rozvodová kola s přesuvníky již po 100 tis. km. (pokud Vám Ti-VCT dobře slouží, doporučuji max. po 120 tis. km vyměnit rozvodový řemen+kladky+rozvodová kola).

Co se týče spotřeby, s 74 kW lze jezdit v průměru o 1 l/100 levněji než u Ti-VCT.

reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 25.02.2011 09:59, poradít
Dobrý den, taky by mě zajímalo proč se zrovna vyhýbat 1.8i 92kw? Mám většinou zkušenost že o něco silnější motor je na tom se spotřebou stejně jako slabší základní motor. Viz honda accord VII 2.4i
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 25.02.2011 09:59, RE: Pár postřehů
wimmer_day napsal:
Ono na tom něco bude. Měl jsem to "štěstí" a pracoval v Nošovicích při rozjezdu výroby i30. Upřímně doporučuji se vyhnout nákupu jeté i30 z počátku výroby (tedy pokud je z ČR, úplně první kusy byly z Koree a ty jsou ok). Jednak se postavila nová fabrika (nejen Hyundai ale také dodavatelé sídlící v okolí Nošovic) a pak taky lidé ve výrobě měli většinou nulové zkušenosti. Když jsem viděl co všechno šlo k zákazníkovi...no nechtěl bych být v jeho kůži.
Naše zkušenosti potvrzují fakt, že vozy po F/L v druhé polovině výrobního cyklu bývají zbaveny porodních bolestí, které se projeví až při ostrém provozu. Uvést lze řadu modelů, které jsou lepší právě po modernizaci či v závěru výrobního cyklu. Nehledě na to, že pořizovací cena těchto pozdních modelů je vždy nižší a u ojetiny není příliš velký rozdíl v ceně když už je na světe nástupce.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.