0
zpět
 

diskuze k tématu: Dacia Duster 1.5 dCi 4x2 - SUV, které si na nic nehraje

kategorie zařazení tématu: francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 28.03.2011 07:09, Palubní počítač
Dobrý den, k recenzi mám několik výtek, neboť s Dustrem (4x4 DCI) jezdím. Jako hlavní nedostatek ohledně ovladačů bych viděl absenci vnějšího teploměru - zřejmě se někde stala chyba, protože kaplička je téměř identická s thalií, ale teploměr zřejmě nedorazil. Pak v článku zmiňovaná absence automatického setření při ostřikovačích je pro mne naprosto spásná funkce. U fabií naprosto nesnáším ty jejich "funkce" dosetření, které rozmažou bordel po celém předním skle, že je možné stříkat znovu. U dustera si jednoduše setřete tolikrát kolikrát chcete a hotovo. Dle mne geniální. Jinak rozdíl ve spotřebě dělá u 4 kolky asi 1 l, samozřejmě směrem nahoru. Terénní schopnosti jsem prověřil a byť se asi nedají srovnávat třeba s předchozím vozem (Suzuki Jimny 4x4), tak jsou naprosto dostačující pro výjezd prakticky čehokoliv. A k agregátu výtku rozhodně nemám, ale to může být způsobeno 6ti stupňovou převodovkou, možná že ji verze ne 4x4 nemají. I když je přítomno 6 stupňů, tak prakticky se 1ka nepoužívá a rozjíždí se na 2ku. 1ka je taková malá redukce.

Přeji hezký den
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 28.03.2011 08:39, RE: Palubní počítač
brin napsal:
Dobrý den, k recenzi mám několik výtek, neboť s Dustrem (4x4 DCI) jezdím. Jako hlavní nedostatek ohledně ovladačů bych viděl absenci vnějšího teploměru - zřejmě se někde stala chyba, protože kaplička je téměř identická s thalií, ale teploměr zřejmě nedorazil. Pak v článku zmiňovaná absence automatického setření při ostřikovačích je pro mne naprosto spásná funkce. U fabií naprosto nesnáším ty jejich "funkce" dosetření, které rozmažou bordel po celém předním skle, že je možné stříkat znovu. U dust...
To automatické "dosetření" cca 5 sekund po stírání ostřikovačů je i nemoc fordů. Máme to v rodině jak na starším Cmaxu tak na nové Galaxy a musím říct že je to funkce skutečně na vyli.....l obzvláště v zimě na slaných cestách to na krásně vyčistěném okně vytvoři nádherný bílý film.
Na galaxy mi zbývá asi 900km do první garančky tak se pozeptám zda-li to nejde přes diagnostiku odstranit.
Jinak co se týče toho teploměru u Dusteru, tak můj tip je že to je v rámci úspor......
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 28.03.2011 08:58, RE: Palubní počítač
Renda28 napsal:
To automatické "dosetření" cca 5 sekund po stírání ostřikovačů je i nemoc fordů. Máme to v rodině jak na starším Cmaxu tak na nové Galaxy a musím říct že je to funkce skutečně na vyli.....l obzvláště v zimě na slaných cestách to na krásně vyčistěném okně vytvoři nádherný bílý film.
Na galaxy mi zbývá asi 900km do první garančky tak se pozeptám zda-li to nejde přes diagnostiku odstranit.
Jinak co se týče toho teploměru u Dusteru, tak můj tip je že to je v rámci úspor......
heh, tu úžasnou funkci jsem měl na AUDI - asi koncernová záležitost - a sralo mně to tak, že bych to auto snad zapálil.... toho inženýra co to vymyslel bych poslal na Sibiř...

jaký používá Duster 4x4 technologii pro pohon všech kol? nikde jsem to neviděl /ne že bych to nějak extra hledal/...
jinak samozřejmě SUV bez pohonu všech kol je uchylárna největší...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 28.03.2011 10:17, RE: Palubní počítač
brin napsal:
Dobrý den, k recenzi mám několik výtek, neboť s Dustrem (4x4 DCI) jezdím. Jako hlavní nedostatek ohledně ovladačů bych viděl absenci vnějšího teploměru - zřejmě se někde stala chyba, protože kaplička je téměř identická s thalií, ale teploměr zřejmě nedorazil. Pak v článku zmiňovaná absence automatického setření při ostřikovačích je pro mne naprosto spásná funkce. U fabií naprosto nesnáším ty jejich "funkce" dosetření, které rozmažou bordel po celém předním skle, že je možné stříkat znovu. U dust...
Děkuji za zkušenosti z praxe Absence automatického setření mi osobně vadila, ale dokážu pochopit, že vám to leze na nervy. Ostatně to "dosetření" by si mohli výrobci opravdu odpustit. Ohledně převodovky - i u dvoukolky je šestipstupňová, ovšem odlišná od té v 4x4. Nemá jedničku alá redukce, ale i tak je celých šest stupňů naskládaných poměrně krátce. Pro dálniční cestování to tedy není to pravé ořechové (i když uznávám, že duster ani na dílnice stvořen nebyl).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 28.03.2011 11:20, RE: Palubní počítač
Renda28 napsal:
To automatické "dosetření" cca 5 sekund po stírání ostřikovačů je i nemoc fordů. Máme to v rodině jak na starším Cmaxu tak na nové Galaxy a musím říct že je to funkce skutečně na vyli.....l obzvláště v zimě na slaných cestách to na krásně vyčistěném okně vytvoři nádherný bílý film.
Na galaxy mi zbývá asi 900km do první garančky tak se pozeptám zda-li to nejde přes diagnostiku odstranit.
Jinak co se týče toho teploměru u Dusteru, tak můj tip je že to je v rámci úspor......
Moje Mondeo má tuto funkci dodatečného rozmatlání taky, ne že bych kvůli tomu auto chtěl zapálit, jako někdo obdařený koncernem, ale rozhodně bych se bez této funkce obešel.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 28.03.2011 12:07, fotky
Zase chybí fotografie sedadla řidiče zepředu, je tam jen jedna nicneříkající zboku, kupodivu fotky zadní lavice jsou dvě.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 28.03.2011 12:36, RE: fotky
Koloss napsal:
Zase chybí fotografie sedadla řidiče zepředu, je tam jen jedna nicneříkající zboku, kupodivu fotky zadní lavice jsou dvě.
Sedadlo jsem zepředu fotil, musela se někam v redakci zatoulat Pousím se jí dodatečně přidat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 28.03.2011 13:06, RE: fotky
Koloss napsal:
Zase chybí fotografie sedadla řidiče zepředu, je tam jen jedna nicneříkající zboku, kupodivu fotky zadní lavice jsou dvě.
fotografie přidána...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 28.03.2011 13:21, RE: fotky
Adam Špaček napsal:
fotografie přidána...
Dík za rychlou reakci, ještě by se hodila fotografie samostatného přístrojového štítu, nejlépe se zapnutým napájením, to chybí také často. Tady je alespoň fotka i s volantem.

Přístrojový štít a sedadlo řidiče jsou takové poměrně důležité fotografie a přitom se zde v některých recenzích neobjevily vůbec.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 28.03.2011 13:39, RE: fotky
Koloss napsal:
Dík za rychlou reakci, ještě by se hodila fotografie samostatného přístrojového štítu, nejlépe se zapnutým napájením, to chybí také často. Tady je alespoň fotka i s volantem.

Přístrojový štít a sedadlo řidiče jsou takové poměrně důležité fotografie a přitom se zde v některých recenzích neobjevily vůbec.
Mě tohle fotografické sběratelství, přijde trošku úchylné. Neber si to osobně, není to vůbec myšleno zle, ale dívám se na to následovně. Kdo má o ten daný model zájem jako potenciální kupující, jistě nebude vybírat dle fotek. A´t už v případě nového vozu nebo ojetého.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 28.03.2011 14:28, RE: fotky
Koloss napsal:
Dík za rychlou reakci, ještě by se hodila fotografie samostatného přístrojového štítu, nejlépe se zapnutým napájením, to chybí také často. Tady je alespoň fotka i s volantem.

Přístrojový štít a sedadlo řidiče jsou takové poměrně důležité fotografie a přitom se zde v některých recenzích neobjevily vůbec.
Až se dostanu k fotkám, tak se podívám, jestli přístrojový štít najdu. Nevím jestli jsem ho zvlášť fotil, ale zrovna u Dusteru se téměř neliší od stavu bez napájení, tedy toho na fotce s volantem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 28.03.2011 15:48, RE: fotky
Renda28 napsal:
Mě tohle fotografické sběratelství, přijde trošku úchylné. Neber si to osobně, není to vůbec myšleno zle, ale dívám se na to následovně. Kdo má o ten daný model zájem jako potenciální kupující, jistě nebude vybírat dle fotek. A´t už v případě nového vozu nebo ojetého.
Není to sběratelství a Daciu Duster si velmi pravděpodobně nikdy nekoupím. Jenže podle tvého pohledu na věc bych tenhle článek nikdy číst neměl. A světe div se, přesto mě toto vozidlo zajímá, ony mě prostě auta zajímají obecně (a nejsem sám). A věřím, že i ty si přečteš článek o autě, o kterém s jistotou můžeš prohlásit, že si ho nikdy nekoupíš. K takovýmto článků fotogalerie patří a pokud je pod článkem sada 34 fotografií, tak se alespoň na některé podívám. A jako řidič považuju za faux pas, když v takovémto počtu chybí dvě z nejdůležitějších - sedadlo řidiče a přístrojový štít. Teď nemám na mysli tento konkrétní článek, který patří k těm lepším a i výtka k fotografiím byla spíše kosmetického rázu, ale byly tu jiné články, kde autoři na upozornění ani nereagovali.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 28.03.2011 17:36, RE: Palubní počítač
Michal napsal:
heh, tu úžasnou funkci jsem měl na AUDI - asi koncernová záležitost - a sralo mně to tak, že bych to auto snad zapálil.... toho inženýra co to vymyslel bych poslal na Sibiř...

jaký používá Duster 4x4 technologii pro pohon všech kol? nikde jsem to neviděl /ne že bych to nějak extra hledal/...
jinak samozřejmě SUV bez pohonu všech kol je uchylárna největší...
No podvozek má vpředu zesílený z Loganu a vzadu je více prvková náprava z Nissanu Kaškaj (nenuťte mne to psát správně). Má mezinápravový differenciál s možností jeho uzamčení - do rychlosti 80 km/h, pak se automaticky odemkne. Toť asi vše co o tom vím, přesné technické detaily způsobu přenosu sil neznám.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 28.03.2011 18:21, RE: Palubní počítač
Adam Špaček napsal:
Děkuji za zkušenosti z praxe Absence automatického setření mi osobně vadila, ale dokážu pochopit, že vám to leze na nervy. Ostatně to "dosetření" by si mohli výrobci opravdu odpustit. Ohledně převodovky - i u dvoukolky je šestipstupňová, ovšem odlišná od té v 4x4. Nemá jedničku alá redukce, ale i tak je celých šest stupňů naskládaných poměrně krátce. Pro dálniční cestování to tedy není to pravé ořechové (i když uznávám, že duster ani na dílnice stvořen nebyl).
Ta převodovka je poskládaná tak nakrátko, že na 6ku točí ten benziňák při 130 km/h výrazně víc než otáček než třeba fusion 1.4 16V na 5ku, nemluvě o hluku uvnitř. Přitom si myslím, že čelní plocha nebude o tolik rozdílná a i fusion může stát na 16palcových kolech. Kdo dával do dusteru převodovku, poskládal ji na akceleraci, ale úplně zapomněl na ekonomiku provozou v jiném než městském režimu, protože na jízdu mimo asfalt nemusejí určtiě být nakrátko poskládány všechny kvalty. Musím říct, že mě osobně setkání s dusterem naživo a v praxi dosti zklamalo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 28.03.2011 21:15, RE: Palubní počítač
brin napsal:
No podvozek má vpředu zesílený z Loganu a vzadu je více prvková náprava z Nissanu Kaškaj (nenuťte mne to psát správně). Má mezinápravový differenciál s možností jeho uzamčení - do rychlosti 80 km/h, pak se automaticky odemkne. Toť asi vše co o tom vím, přesné technické detaily způsobu přenosu sil neznám.
chybka, je to z první generace X-Trailu
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 29.03.2011 07:52, RE: Palubní počítač
brin napsal:
Dobrý den, k recenzi mám několik výtek, neboť s Dustrem (4x4 DCI) jezdím. Jako hlavní nedostatek ohledně ovladačů bych viděl absenci vnějšího teploměru - zřejmě se někde stala chyba, protože kaplička je téměř identická s thalií, ale teploměr zřejmě nedorazil. Pak v článku zmiňovaná absence automatického setření při ostřikovačích je pro mne naprosto spásná funkce. U fabií naprosto nesnáším ty jejich "funkce" dosetření, které rozmažou bordel po celém předním skle, že je možné stříkat znovu. U dust...
Nezapoměňte že Dacia je Rumun a na nic si nehraje. Interiér sice zaostává, ale exteriér mluví za vše.Je to nejdostupnější auto co znám.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 29.03.2011 08:08, RE: Palubní počítač
tunyngman napsal:
Nezapoměňte že Dacia je Rumun a na nic si nehraje. Interiér sice zaostává, ale exteriér mluví za vše.Je to nejdostupnější auto co znám.
S tím bych nesouhlasil. Duster si hraje na prestiž SUV, ale přikláním se k výsledku srovnávacího testu se Suzuki SX4 na jiném serveru, že funkčně a v poměru cena/výbava je na tom lépe SX4, potažmo Fiat Sedici. Tato dvojka nabízí i výbavu, kterou duster ani mít nemůže, jeho předností je hlavně design.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 29.03.2011 15:30, Otáčky 1,6 benzín - na nejvyší stupeň při 130km/h 4.500 :(
Myslím, že tato hodnota by se měla uvádět - je velmi důležitá.
Zkoušel jsem 1,6 benzín 4x4, a byl jsem bohužel nepříjemě překvapen 4.500ot/min kolem 130km/h. Všechno se dá odpusiti, plasty, interiér..., ale takový řev motoru při 130km/h se opravdu jen tak neslyší (a to nebylo 130 podle navigace, ale tachometrových).

Sice jezdím Land Cruiserem 100 4,2TD, ale Dacii a jejímu úspěchu opravdu fandím - konečně někdo jde proti proudu. Za mne, pokud by zlepšila minimálně převodovku, bez váhání bych ji jako pracovní vůz koupil.

Mít jiné logo, lidi by na ni stáli frontu jako za komunistů na pomeranče. (i s logem Dacia je pořadník dostatečně dlouhý)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 29.03.2011 15:50, RE: Palubní počítač
Adam Špaček napsal:
Děkuji za zkušenosti z praxe Absence automatického setření mi osobně vadila, ale dokážu pochopit, že vám to leze na nervy. Ostatně to "dosetření" by si mohli výrobci opravdu odpustit. Ohledně převodovky - i u dvoukolky je šestipstupňová, ovšem odlišná od té v 4x4. Nemá jedničku alá redukce, ale i tak je celých šest stupňů naskládaných poměrně krátce. Pro dálniční cestování to tedy není to pravé ořechové (i když uznávám, že duster ani na dílnice stvořen nebyl).
Nechápu, proč sezde všichni rozpalují do běla nad "dosetřením", když Dusty nic takového nemá? Chudáci si měli koupit něco jiného, třeba Trabanta, ten si také vystačil bez nesmyslných funkcí, využitelných jen v marketingu, nikoli v praxi.

Ještě k odstupňovánípřevodovky. Nevím zda to někdo stavěl jenom pro rumunské silnice, ale vypadá to tak. Kdo jste po rumunsku něco najezdili, určitě víte, že vysokými rychlostmi po kvalitních vozovkách si příliš nezajezdíte. Ne, že by tam neměli dálnice, ale většina silnic je v žalostném stavu. Není výjimkou, že některé úseky státních silnic mají nezpevněný povrch. O horských úsecích ani nemluvě. Řekl bych, že v těchto podmínkách by byl Duster jako doma. Ostatně ve většině "cílových" zemí (postkomunistické země, Turecko, stř.východ, atd.) na tom nejsou o mnoho lépe.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 29.03.2011 16:53,
Přidám se ke kritice fotografií. Foto č.11 by bylo záhodno otočit o 90 st..
Navíc já zase naprosto postrádám fotky kufru.
U takovéhoto vozu se také hodí nafotit, jak to vypadá "pod sukní", tzn, jak je chráněný podvozek, lauf, nápravy, motor ;)
Jinak jsem byl mile překvapen reakcí redakce a doplněním. To oceňuji.
Celkově mi přišla recenze taková spíchnutá horkou jehlou. Duster býval kritizován např. za rázy od kol, ochranu podvozku, zde ani zmínka.
Osobně by mě spíše zajímala recenze Dustera ve specifikaci již od 239 tis.
Celkově Dusterovi fandím. Dokažu si jej představit v garáži. Jen škoda toho pozinku...
Dacia už vyrobila 4 miliony vozů, takže podle mě určitě úspěch.
K výběru vozu podle fotek - Duster je celkem vyprodán, u nás např. předváděčka přímo není.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.