0
zpět
 

diskuze k tématu: Auto na vzduch? Přijede z Indie

kategorie zařazení tématu:
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 14.06.2007 05:56, skepse
cituji:
systém je v podstatě jednoduchý, unikátní řešení... atd ble ble, připomíná to model letadýlka na sifonovou bombičku. Je tu nějaký fyzik, schopný spočítat, kolik energie lze uložit do stlačeného vzduchu, tak aby to mělo smysl a utáhlo to auto a porovnat to třeba s obyčejným akumulátorem?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 14.06.2007 08:13, auto na vzduch
Zajmavé. Překvapu je mě, že s tímto přišli Indové. Určitě, to někdo musel vymyslet už dávno před tím. Podobný systém jako u dieselu, jen místo vzduchu je vstříknuta nafta. Podle mě, se to z nějakého důvodu nerozšíří, i když by to bylo super.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 14.06.2007 09:58, Fyzika
"..., coz umoznuje expanzi plynu pri konstantnim objemu. ..." - to myslite opravdu vazne? Pokud se nepletu, tak "expanze" znamena rozpinani, tedy tu cast pracovniho cyklu, kdy je pist tlacen silou rozpinajicich se (expandujicich) plynu - horiciho paliva se vzduchem v pripade zazehovych, resp. vznetovych motoru a cistym vzduchem v pripade tohoto experimentu. Expanze je zmena objemu, nikoliv zachovani objemu konstantniho.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 14.06.2007 10:37, RE: auto na vzduch
PV napsal:
Zajmavé. Překvapu je mě, že s tímto přišli Indové. Určitě, to někdo musel vymyslet už dávno před tím. Podobný systém jako u dieselu, jen místo vzduchu je vstříknuta nafta. Podle mě, se to z nějakého důvodu nerozšíří, i když by to bylo super.
No to víš, že už je to staré, minimálně 5 let. Na www stránkách byly informace, možnost exkurze do vývojového centra a nabídka na licenci s tím, že pomůžou postavit celou továrnu.
Nikdo se toho nechytil, až teď v Indii. Tak je asi dobré klima, protože počítám, že v zimě to nebude topit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 14.06.2007 13:14, RE: Fyzika
AnderN napsal:
"..., coz umoznuje expanzi plynu pri konstantnim objemu. ..." - to myslite opravdu vazne? Pokud se nepletu, tak "expanze" znamena rozpinani, tedy tu cast pracovniho cyklu, kdy je pist tlacen silou rozpinajicich se (expandujicich) plynu - horiciho paliva se vzduchem v pripade zazehovych, resp. vznetovych motoru a cistym vzduchem v pripade tohoto experimentu. Expanze je zmena objemu, nikoliv zachovani objemu konstantniho.
hm... tomu rikam izochoricky dej v pistovym motoru :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 14.06.2007 16:19, Nechápu
Ačkoliv mě termodynamika živí, tak nechápu nějak převratnost tohoto pneumotoru popsanou v článku. Zejména izochorická expanze mě zarazila, neboť cílem je, aby se píst ve válci pohyboval, ale nesdílelo se teplo s okolím, což je děj adiabatický (neboli izoentropický). Když to srovnám s klasickým spalovacím motorem, tak u zážehového je SPALOVÁNÍ (ne expanze) považováno za izochorické a u vznětového za izobarické, ale samotná expanze u obou typů by potom měla být adiabatická (tedy teoreticky, prakticky je polytropická). Nechápu též, kde se bere energie na další kompresi již poměrně značně stlačeného vzduchu. Taky se bych se asi jako konstruktér musel zákonitě potýkat s velice nízkou teplotou a křehnutím všech namáhaných částí. Zejména olej by dost protestoval, takže jako výhodu bych zrovna tohle neuváděl a taky by se muselo řešit vytápění interiéru pro zimní provoz, kde by teplota odpadního plynu, vzhedem k podchlazenosti celého vozu, ještě citelně poklesla. Jediným řešením by bylo plyn ještě pořádně ohřát, aby expanze skončila při okolní teplotě, ale na to je zase potřeba další zdroj energie. Podle mě je to velmi laicky popsáno nebo je to ještě nedotažený projekt. Navíc se domnívám, že toho stlačeného vzduchu by muselo být opravdu veliké množství, aby vozidlo mělo solidní dojezd.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 14.06.2007 17:03, RE: Nechápu
David V napsal:
Ačkoliv mě termodynamika živí, tak nechápu nějak převratnost tohoto pneumotoru popsanou v článku. Zejména izochorická expanze mě zarazila, neboť cílem je, aby se píst ve válci pohyboval, ale nesdílelo se teplo s okolím, což je děj adiabatický (neboli izoentropický). Když to srovnám s klasickým spalovacím motorem, tak u zážehového je SPALOVÁNÍ (ne expanze) považováno za izochorické a u vznětového za izobarické, ale samotná expanze u obou typů by potom měla být adiabatická (tedy teoreticky, prakti...
No ono to asi urcite nejak pujde. Jenom je to popsany asi tak jako by 5-ti lety dite melo vysvetlit princip svyho auticka na dalkovy ovladani. Tady po silnicich nic takovyho asi jezdit nebude (mozna za 99 let)... protoze by stejne urednici nedokazali pochopit princip, tak by to nehomologovali.. A vite jak se to auticko vytapi?? No prece izotermicky :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 15.06.2007 09:10, RE: Nechápu
anonym napsal:
No ono to asi urcite nejak pujde. Jenom je to popsany asi tak jako by 5-ti lety dite melo vysvetlit princip svyho auticka na dalkovy ovladani. Tady po silnicich nic takovyho asi jezdit nebude (mozna za 99 let)... protoze by stejne urednici nedokazali pochopit princip, tak by to nehomologovali.. A vite jak se to auticko vytapi?? No prece izotermicky :)
Tak nějak je málo, upřímně řečeno, koupil by sis věc, která tak nějak funguje? Rozvod stlačeného vzduchu je dávno vyřešen, přišel už s parní érou, kdy pára byla rozváděna přes šoupátkové rozvody. Navíc tam při čtení toho článku pořád cítím cizí zdroj energie, bez které to stejně asi nepůjde. Navíc nechápu potřebu nasávat vzduch z okolí, když si ho vezu plnou bombu a vzduch z okolí mi stejně žádnou práci nevykoná, naopak, pokud bych ho ve válci stlačoval, tak práci ještě mařím. A zastavení pístu po dokončení pracovního cyklu? To je zas co, odpočinek jako u Cimermanova motoru? Tady by se přece vyplatil dvojčinný píst, kdy jednou přivádím plyn nad píst a jednou pod píst, takže každý zdvih je pracovní. A to jsem ještě nezabrousil do velikostí nádrží s dojezdem 200 km.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 15.06.2007 10:28, RE: Nechápu
David V napsal:
Tak nějak je málo, upřímně řečeno, koupil by sis věc, která tak nějak funguje? Rozvod stlačeného vzduchu je dávno vyřešen, přišel už s parní érou, kdy pára byla rozváděna přes šoupátkové rozvody. Navíc tam při čtení toho článku pořád cítím cizí zdroj energie, bez které to stejně asi nepůjde. Navíc nechápu potřebu nasávat vzduch z okolí, když si ho vezu plnou bombu a vzduch z okolí mi stejně žádnou práci nevykoná, naopak, pokud bych ho ve válci stlačoval, tak práci ještě mařím. A zastavení pístu ...
Tak nejak byla moje domnenka, ne vyrobce. Ja osobne bych si takovou "vec" koupil, ale ne nahradu za spalovaci auto, jen jako recesi. (mit na to). problem, anebo vyhoda bude ten motor roztocit, ale kdyz uz motor pobezi a pist jdouci do d.u. bude mit preci otevreny saci ventil, tak se energie nezmari (jinak by tam vznikal podtlak a brzdilo by se to). No a rozpohybuje se tim vstrikem vzduchu do valce a tak dale a dalsi pist a dalsi... to by slo,ne? Jako cizi zdroj sily bych videl elektrinu a starter a kompresor.... mozna tech 200 litru nadrze bude stacit kdyz si bude ten vzduch kompresor (beztak pistovej) trochu dofoukavat :) Bude to prece jen do mesta ale tu prestavku pistu v horni uvrati taky nechapu. a s tim rostlinym ojelem taky souhlas, fakt je to jen pro ty indy a podobny psonky. tam to mozna nezamrzne a ta "klima" co v clanku zminovali bude stacit umet jen chladit... topi topeni a to tam beztak potreba nebude, napada me odporovy, kdo vi. Nez sem ty informace z Indie dorazi, tak se beztak nejak prekrouti a natahnou... nebo se to dela az tady?? a ten dvojcinej pist ja nevim, konstrukcne to neni standard u vozidel, aerodynamicky by se to ve dne pistu jebalo a neustaly pracovni cyklus by byl jendnoznacne hodne nevyvazeny pro dopravni prostredek. Dva klasicky pisty udelaji tataz praci, asi pri vetsi ztrate, ale pri lepsimu davkovani vykonu, vyrovnanosti chodu, jednoduchosti konstrukce a ted me taky napadlo hlavne mazani !
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 15.06.2007 11:12, RE: Nechápu
anonym napsal:
Tak nejak byla moje domnenka, ne vyrobce. Ja osobne bych si takovou "vec" koupil, ale ne nahradu za spalovaci auto, jen jako recesi. (mit na to). problem, anebo vyhoda bude ten motor roztocit, ale kdyz uz motor pobezi a pist jdouci do d.u. bude mit preci otevreny saci ventil, tak se energie nezmari (jinak by tam vznikal podtlak a brzdilo by se to). No a rozpohybuje se tim vstrikem vzduchu do valce a tak dale a dalsi pist a dalsi... to by slo,ne? Jako cizi zdroj sily bych videl elektrinu a start...
Při zavřeném sacím ventilu by sice byl píst vlivem podtlaku bržděn, ale při následné kompresi by se zase tato energie vrátila z5, při nasátí atmosférického vzduchu by se posléze musela vykonat ceklem značná kompresní práce, která by se opět při expanzi vrátila z5. Takže je úplně lhostejné, jestli jsou sací ventily otevřeny nebo uzavřeny. Nehledě k tomu, že ti z válce stejně všechno nevyteče. Jinak pneumotor pracuje na stejném principu jako spalovací motor s jediným rozdílem. Pracovní médium je dopravováno až v okamžiku počátku expanze z vnějšku, tudíž až tehdy je otevřen příslušný ventil, zatímco u spalovacího jsou při nárustu tlaku oba ventily zavřeny, protože tlak narůstá vlivem spalování přímo ve válci. A elektřinu si budeš vyrábět jak, budeš na to taky mařit ten stlačenej plyn? A s tím startérem jsi mě přesvědčil, že tomu moc nerozumíš. Na copak by byl asi startér potřeba? Tam motor nepoběží třeba na volnoběh, nebude to potřeba, ani žádná převodovka by nebyla potřeba, motor bude schopen udělat třeba 10 pracovních zdvihů za minutu a auto se bude pohybovat a ne minimálně 1000 jak u spalováku, aby to nezdechalo. A odporový topení? Víš kolik je to elektrické energie? Klidně 2 kW. Mařit to na teplo, to je ta největší hovadina topit elektrikou. Dvojčinný kompresor je naprosto běžná věc, takže dvojčinný pneumotor nic podivného není. Nerozumím spojení "aerodynamicky by se to jebalo". K ničemu negativnímu by samozřejmě nedocházelo, jen by válec obsahující pístní tyč dával o něco meší výkon, což by šlo elegantně řešit různým tlakem plynu na vstupu do jednotlivých válců. Na rovnoměrnost chodu by to nemělo zásadní vliv. A mazání? Existují bezolejové kompresory, takže zásadní problém v mazání pístu ve válci nevidím a ostatní mechanismy by se mazaly standardně z olejového rozvodu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 15.06.2007 11:26, RE: Nechápu
David V napsal:
Ačkoliv mě termodynamika živí, tak nechápu nějak převratnost tohoto pneumotoru popsanou v článku. Zejména izochorická expanze mě zarazila, neboť cílem je, aby se píst ve válci pohyboval, ale nesdílelo se teplo s okolím, což je děj adiabatický (neboli izoentropický). Když to srovnám s klasickým spalovacím motorem, tak u zážehového je SPALOVÁNÍ (ne expanze) považováno za izochorické a u vznětového za izobarické, ale samotná expanze u obou typů by potom měla být adiabatická (tedy teoreticky, prakti...
Vaše pochybnosti jsou naprosto zbytečné. Ten motor funguje a je patentován.
Diskuze a polemiky nad tím, jak funguje, jsou možná užitečné, ale uvědomte si, že to že nechápete jak to funguje přece ještě neznamená, že to nefunguje ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 15.06.2007 11:29, RE: Nechápu
David V napsal:
Ačkoliv mě termodynamika živí, tak nechápu nějak převratnost tohoto pneumotoru popsanou v článku. Zejména izochorická expanze mě zarazila, neboť cílem je, aby se píst ve válci pohyboval, ale nesdílelo se teplo s okolím, což je děj adiabatický (neboli izoentropický). Když to srovnám s klasickým spalovacím motorem, tak u zážehového je SPALOVÁNÍ (ne expanze) považováno za izochorické a u vznětového za izobarické, ale samotná expanze u obou typů by potom měla být adiabatická (tedy teoreticky, prakti...
Drobná analogie: benzínový motor taky nevynalezl někdo, kdo pochyboval, že by něco takového mohlo fungovat, že ?
Právě proto vynalezl a hlavně vyrobil motor na vzduch někdo jiný než vy. Chápete tuto úvahu ? Pokud ano, tak prosím změňte svůj sloh při psaní příspěvků.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 15.06.2007 11:45, RE: Nechápu
Riccardo napsal:
Drobná analogie: benzínový motor taky nevynalezl někdo, kdo pochyboval, že by něco takového mohlo fungovat, že ?
Právě proto vynalezl a hlavně vyrobil motor na vzduch někdo jiný než vy. Chápete tuto úvahu ? Pokud ano, tak prosím změňte svůj sloh při psaní příspěvků.
Předně rozumím naprosto přesně principu spalovacího motoru, stejně jako naprosto přesně rozumím principu pneumatického motoru. Nezpochybňuji, že vynalezený motor nefunguje, jen se mi nelíbí jeho neodborný popis v tomto článku, který, kdyby se oprostil na pouhé : Tento motor existuje. , měl by stejnou vypovídací hodnotu. Některé termíny jsou nepřesné (isochorická expanze) a podivné mi přijde jakýsi odpočinek pístu po vykonání pracovního zdvihu... Konstrukční prvek ohledně ojnic je zmíněn a není ani v nejmenší naznačeno, v čem to spočívá.
Navíc mě zajímá řešení problematických záležitostí, jako je příliš nízká teplota expandujícího plynu s ohledem na použité materiály a potřeba cizích zdrojů. Dle těchto dvou posledních komentářů usuzuji, že jste cítili pouze nutnost napsat komentář, ale k problematice nic říci nedokážete. Bouhužel nemám čas brouzdat po internetu a hledat témata, která mě zajímají a snažil jsem se to zjistit zde. Nevíte, nevadí, ale jízlivé komentáře si odpusťtte. Nebo si o Vás budu myslet, že o autech víte jen tolik, že tady se to startuje, tímhle kolem se uhýbá krajina a pravej pedál je na pouštění silnice dozadu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 15.06.2007 13:27, Mám to
Tak panáčci, našel jsem pravděpodobný zdroj pro vznik tohoto článku: http://www.autonavzduch.cz/body_default.html
A rovnou musím napsat, že jsem poněkud zklamán. Je tam alespoň nakreslena funkce práce tohoto stroje. Ale na základě těch stránek bych si to auto nepořídil. Udělal jsem si tady pár výpočtů a domnívám se, že ty parametry jsou poněkud přehnané. Navíc postrádám smysl toho stlačování vzduchu, to je asi myšleno jen jako předehřev spalovacího prostoru, ale teplota hlavy 400°C se mi opravdu nezdá, obzvláště po té, co tam vstříknu velké množství vzduchu o okolní teplotě a nechám expandovat až na -30°C, to pnutí si nedokážu představit. Škoda, že je to i tam popsáno tak chabě.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 15.06.2007 14:45, RE: Nechápu
David V napsal:
Předně rozumím naprosto přesně principu spalovacího motoru, stejně jako naprosto přesně rozumím principu pneumatického motoru. Nezpochybňuji, že vynalezený motor nefunguje, jen se mi nelíbí jeho neodborný popis v tomto článku, který, kdyby se oprostil na pouhé : Tento motor existuje. , měl by stejnou vypovídací hodnotu. Některé termíny jsou nepřesné (isochorická expanze) a podivné mi přijde jakýsi odpočinek pístu po vykonání pracovního zdvihu... Konstrukční prvek ohledně ojnic je zmíněn a není a...
No to si klidně můžete myslet, že o autech toho moc nevím, protože to je pravda. A myslím, že jste na tom podobně, akorát budíte dojem, že ne.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 15.06.2007 21:43, RE: Nechápu
anonym napsal:
No to si klidně můžete myslet, že o autech toho moc nevím, protože to je pravda. A myslím, že jste na tom podobně, akorát budíte dojem, že ne.
o tom to prave neni. kdyby ten princip byl vysvetlen do podrobna, (treba na tom odkazu, mimochodem diky za nej Davide) "vetsina" lidi by to chapala a diskuze by se zaobirala smerem ----> jinym. <---- Mimochodem na to ze ses priznal ze autum moc nerozumis, tak sis dobre pokecal. Kdybys treba dodal ze ta vzduchokara je oskliva nikdo by ti to moc nevyvracel...
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.