0
zpět
 

diskuze k tématu: Ojetá Alfa Romeo 156 – koupit, nebo nechat být?

kategorie zařazení tématu: italská vozidla
gablenz
počet příspěvků137
datum registrace12.01.2009
Sobota 12.04.2014 10:07, 156
Kdyby dokázalo nějaké fórum věštit, co čeká každého, kdo si koupí 15ti leté auto, tak to by bylo na světě krásně. Možná tě čeká ráj, množná peklo. Kup tak jako koupili jiní a přesvědči se sám, co to obnáší. Hlavně nečekej od 15ti letého auta zázraky. U takových aut + věk očekávej vstupní investici +- 100 000. Aby se to dalo dokupy. I u zachovalého. To platí i pro BMW, Hondu a podobné typy. Budeš - li ovšem chtít, aby to auto fungovalo jako zamlada a na technické to prošlo bez jediného zápisu... Koupíš za 50 000 slušný kousek (pokud nejsi exot a nevnutí ti šrot nějaký zm*d tuner nebo BBB auto, nebo jiní zmr*i), vrazíš těch sto litrů za generálku všeho (podvo, klima, motor, všechno komplet, plus oživení laku...atd), koupíš pořádné gumy a pět šest roků si jenom fičíš. Získáš navíc touhle cestou auto, které na rozdíl od BMW nebo Hondy bude po překonání určité časové hranice nabývat na ceně. To je typické pro tyhle exoty. Budeš mít youngtimer, s kterým budeš ještě až mu bude 25 objíždět srazy v Alpách. To tě s Hondou nečeká. S toyotou už vůbec ne... A že by někdo pořádal srazy BMW 5 po dvaceti letech, to také není... Možná tak na vesnici před diskotékou...

Jinak na tohle auto už jsou levné i originální díly... Naposledy jsem koupil koncový tlumič u Alfy Romeo v Ostravě za 4000 originál. A ještě mi vnuitili slevu, bo krachujou. To je jeden příklad za všechny. Ostatní díly stojí jako na Octavii I, myšleno ty značkové. Takže za 100 litrů si obnovíš auto a máš starou kastli a komplet nový podvozek (od ramen, přes tlumiče...všechno, repas klimy, řízení, motor daný do pucu... olej čerpadlo, svíčky, cívky... termostat, řemeny, kladky..., v ceně počítám i oživení vzheldu... světlomety originál, lak, vyčištění...)

Počítej celkovou investici za 2.5 včetně komplet všeho i poplatků...atd., za auto bez jediného kazu jak z hlediska techniky tak vzhledu... +- 130 - 150 000. Za to budeš mít leštěnku v 100 proc stavu. To je moje zkušenost a druhých, co měli prachy na důkladný repas a tohle auto, nebo podobné ve stejném věku.

A zbytek ti vydrží, protože to byla ve své době prémiovka. Mělo to zachránit tuhle automobilku, tak do toho nacpali kvalitu. Interiér a exteriér jsou na úrovni Audi A8, nebo Mercedesu vyšších tříd. Plasty, kůže... karoserie nerezne, plasty venku drží, ocel se leskne.., ... kvaltiní materiály a povrchová úprava spodku auta... i v 15 letech to vypadá jako u dvouletého Fordu. Stínění výfuku, napravnice, potrubí... hliniková vana...atd. To vydrží roky bez kazu. Blok motoru bez zrnka rzi, Šrouby kvality jak z Bentley. Odšroubuješ je i po deseti letetch... Kvalitní povrchová úprava. Vše made in Svizzera, Deutschland, Japan. Italové na to nedodávali skoro nic. Nakupovali hliník ve švýcarsku... Klimy z japonska. Ta moje mi kixla poprvé až v 14 letech. Už stará 75 měla komplet elektriku Bosch, co vydržela. Tahle má taky.

Prostě tady se investice vyplatí, protože si tu generálku užiješ. JE problém, jak uděláš generálku a rozpadne se ti mezitím auto. Takhle trestá lidi Opel, Ford...
reagovat
gablenz
počet příspěvků137
datum registrace12.01.2009
Sobota 12.04.2014 10:29, RE: 156
gablenz napsal:
Kdyby dokázalo nějaké fórum věštit, co čeká každého, kdo si koupí 15ti leté auto, tak to by bylo na světě krásně. Možná tě čeká ráj, množná peklo. Kup tak jako koupili jiní a přesvědči se sám, co to obnáší. Hlavně nečekej od 15ti letého auta zázraky. U takových aut + věk očekávej vstupní investici +- 100 000. Aby se to dalo dokupy. I u zachovalého. To platí i pro BMW, Hondu a podobné typy. Budeš - li ovšem chtít, aby to auto fungovalo jako zamlada a na technické to prošlo bez jediného zápisu... Koupíš za 50 000 slušný kousek (pokud nejsi exot a nevnutí ti šrot nějaký zm*d tuner nebo BBB auto, nebo jiní zmr*i), vrazíš těch sto litrů za generálku všeho (podvo, klima, motor, všechno komplet, plus oživení laku...atd), koupíš pořádné gumy a pět šest roků si jenom fičíš. Získáš navíc touhle cestou auto, které na rozdíl od BMW nebo Hondy bude po překonání určité časové hranice nabývat na ceně. To je typické pro tyhle exoty. Budeš mít youngtimer, s kterým budeš ještě až mu bude 25 objíždět srazy v Alpách. To tě s Hondou nečeká. S toyotou už vůbec ne... A že by někdo pořádal srazy BMW 5 po dvaceti letech, to také není... Možná tak na vesnici před diskotékou... Jinak na tohle auto už jsou levné i originální díly... Naposledy jsem koupil koncový tlumič u Alfy Romeo v Ostravě za 4000 originál. A ještě mi vnuitili slevu, bo krachujou. To je jeden příklad za všechny. Ostatní díly stojí jako na Octavii I, myšleno ty značkové. Takže za 100 litrů si obnovíš auto a máš starou kastli a komplet nový podvozek (od ramen, přes tlumiče...všechno, repas klimy, řízení, motor daný do pucu... olej čerpadlo, svíčky, cívky... termostat, řemeny, kladky..., v ceně počítám i oživení vzheldu... světlomety originál, lak, vyčištění...) Počítej celkovou investici za 2.5 včetně komplet všeho i poplatků...atd., za auto bez jediného kazu jak z hlediska techniky tak vzhledu... +- 130 - 150 000. Za to budeš mít leštěnku v 100 proc stavu. To je moje zkušenost a druhých, co měli prachy na důkladný repas a tohle auto, nebo podobné ve stejném věku. A zbytek ti vydrží, protože to byla ve své době prémiovka. Mělo to zachránit tuhle automobilku, tak do toho nacpali kvalitu. Interiér a exteriér jsou na úrovni Audi A8, nebo Mercedesu vyšších tříd té doby. Kvalita je mnohem vyšší než třeba u stejně starých Superbů. Plasty, kůže... karoserie nerezne, plasty venku drží, ocel se leskne.., ... kvaltiní materiály a povrchová úprava spodku auta... i v 15 letech to vypadá jako u dvouletého Fordu. Stínění výfuku, napravnice, potrubí... hliniková vana...atd. To vydrží roky bez kazu. Blok motoru bez zrnka rzi, Šrouby kvality jak z Bentley. Odšroubuješ je i po deseti letetch... Kvalitní povrchová úprava. Vše made in Svizzera, Deutschland, Japan. Italové na to nedodávali skoro nic. Nakupovali hliník ve švýcarsku... Klimy z japonska. Ta moje mi kixla poprvé až v 14 letech. Už stará 75 měla komplet elektriku Bosch, co vydržela. Tahle má taky. Prostě tady se investice vyplatí, protože si tu generálku užiješ. JE problém, jak uděláš generálku a rozpadne se ti mezitím auto. Takhle trestá lidi Opel, Ford...


Nevím proč se mi to tu takhle vložilo. Ale je to tu. Tak ještě jeden poznatek: Dobré díly na tohle dělají mojeauto.cz (SKF, TRW, SACHS, KAYBA), dilifiatov.cz, u Fiatu je dobré je zmáčknout a říct jak to s AR je (že to nemá právě zářivou budoucnost a moc velký odbyt taky není... pak rádi dají slevu. Moje zkušenost. Dobrý kamenný obchod je velký hangár za Třincem u hlavní cesty. Dávají slevy fandům, co dojedou po vlastní ose. Originál rameno TRW určené do sítě autor. servisů fiat stálo 3400 Kč. Spojka LUK v akci komplet 2700... Táhla stab. vpředu originál 600 Kč... Originál svěrlomet Carello u nich asi 2500 Kč i s motorkem.

Prostě už to je výběhovka a dílu je plno, tak musí pryč. Běžně se taky dělá, že se do méně značkového obalu sttčí origo díl. Koupil jsem méně značkové náboje kol a byl tam zabalený SKF. To platí i pro jiné náhradní díly. Když si člověk nakloní prodejce (co mají vztah k tomuhle autu), tak ho sami upozorní, že mají zásilku neznačkových ramen - originál TRW do sítě AR, ale s přebroušeným znakem koncernu Fiat... mám takové horní hliníkové ramena. Prodával je Magneti marelli... ale jenom vybrousil znaky. Dodal svůj sáček. To je taková zvláštnost.
reagovat
kubesak
počet příspěvků29
datum registrace23.09.2013
Sobota 12.04.2014 16:34, RE: 156
gablenz napsal:
gablenz napsal:
Kdyby dokázalo nějaké fórum věštit, co čeká každého, kdo si koupí 15ti leté auto, tak to by bylo na světě krásně. Možná tě čeká ráj, množná peklo. Kup tak jako koupili jiní a přesvědči se sám, co to obnáší. Hlavně nečekej od 15ti letého auta zázraky. U takových aut + věk očekávej vstupní investici +- 100 000. Aby se to dalo dokupy. I u zachovalého. To platí i pro BMW, Hondu a podobné typy. Budeš - li ovšem chtít, aby to auto fungovalo jako zamlada a na technické to prošlo bez jediného zápisu... Koupíš za 50 000 slušný kousek (pokud nejsi exot a nevnutí ti šrot nějaký zm*d tuner nebo BBB auto, nebo jiní zmr*i), vrazíš těch sto litrů za generálku všeho (podvo, klima, motor, všechno komplet, plus oživení laku...atd), koupíš pořádné gumy a pět šest roků si jenom fičíš. Získáš navíc touhle cestou auto, které na rozdíl od BMW nebo Hondy bude po překonání určité časové hranice nabývat na ceně. To je typické pro tyhle exoty. Budeš mít youngtimer, s kterým budeš ještě až mu bude 25 objíždět srazy v Alpách. To tě s Hondou nečeká. S toyotou už vůbec ne... A že by někdo pořádal srazy BMW 5 po dvaceti letech, to také není... Možná tak na vesnici před diskotékou... Jinak na tohle auto už jsou levné i originální díly... Naposledy jsem koupil koncový tlumič u Alfy Romeo v Ostravě za 4000 originál. A ještě mi vnuitili slevu, bo krachujou. To je jeden příklad za všechny. Ostatní díly stojí jako na Octavii I, myšleno ty značkové. Takže za 100 litrů si obnovíš auto a máš starou kastli a komplet nový podvozek (od ramen, přes tlumiče...všechno, repas klimy, řízení, motor daný do pucu... olej čerpadlo, svíčky, cívky... termostat, řemeny, kladky..., v ceně počítám i oživení vzheldu... světlomety originál, lak, vyčištění...) Počítej celkovou investici za 2.5 včetně komplet všeho i poplatků...atd., za auto bez jediného kazu jak z hlediska techniky tak vzhledu... +- 130 - 150 000. Za to budeš mít leštěnku v 100 proc stavu. To je moje zkušenost a druhých, co měli prachy na důkladný repas a tohle auto, nebo podobné ve stejném věku. A zbytek ti vydrží, protože to byla ve své době prémiovka. Mělo to zachránit tuhle automobilku, tak do toho nacpali kvalitu. Interiér a exteriér jsou na úrovni Audi A8, nebo Mercedesu vyšších tříd té doby. Kvalita je mnohem vyšší než třeba u stejně starých Superbů. Plasty, kůže... karoserie nerezne, plasty venku drží, ocel se leskne.., ... kvaltiní materiály a povrchová úprava spodku auta... i v 15 letech to vypadá jako u dvouletého Fordu. Stínění výfuku, napravnice, potrubí... hliniková vana...atd. To vydrží roky bez kazu. Blok motoru bez zrnka rzi, Šrouby kvality jak z Bentley. Odšroubuješ je i po deseti letetch... Kvalitní povrchová úprava. Vše made in Svizzera, Deutschland, Japan. Italové na to nedodávali skoro nic. Nakupovali hliník ve švýcarsku... Klimy z japonska. Ta moje mi kixla poprvé až v 14 letech. Už stará 75 měla komplet elektriku Bosch, co vydržela. Tahle má taky. Prostě tady se investice vyplatí, protože si tu generálku užiješ. JE problém, jak uděláš generálku a rozpadne se ti mezitím auto. Takhle trestá lidi Opel, Ford...
Nevím proč se mi to tu takhle vložilo. Ale je to tu. Tak ještě jeden poznatek: Dobré díly na tohle dělají mojeauto.cz (SKF, TRW, SACHS, KAYBA), dilifiatov.cz, u Fiatu je dobré je zmáčknout a říct jak to s AR je (že to nemá právě zářivou budoucnost a moc velký odbyt taky není... pak rádi dají slevu. Moje zkušenost. Dobrý kamenný obchod je velký hangár za Třincem u hlavní cesty. Dávají slevy fandům, co dojedou po vlastní ose. Originál rameno TRW určené do sítě autor. servisů fiat stálo 3400 Kč. Spojka LUK v akci komplet 2700... Táhla stab. vpředu originál 600 Kč... Originál svěrlomet Carello u nich asi 2500 Kč i s motorkem. Prostě už to je výběhovka a dílu je plno, tak musí pryč. Běžně se taky dělá, že se do méně značkového obalu sttčí origo díl. Koupil jsem méně značkové náboje kol a byl tam zabalený SKF. To platí i pro jiné náhradní díly. Když si člověk nakloní prodejce (co mají vztah k tomuhle autu), tak ho sami upozorní, že mají zásilku neznačkových ramen - originál TRW do sítě AR, ale s přebroušeným znakem koncernu Fiat... mám takové horní hliníkové ramena. Prodával je Magneti marelli... ale jenom vybrousil znaky. Dodal svůj sáček. To je taková zvláštnost.


Hezky si to tady vypsal a dávám Ti za pravdu. Problém je, že tahle kdysi prémiovka se prodává za pár šlupů a v olítaným stavu. Potenciální kupec je většinou Lojza, kterej vidí levný hezký auto a to je vše. Myslí si, že koupí voňavku a bude se vozit...Jenže chyba lávky. Chtěl bych vidět, kterej borec do toho nasype 100 tyček. Pokud by to pán myslel vážně, odkázal bych ho na prodeje na Alfáckým foru, kde se občas tahle motorizace objeví, a pokud to koupí po někom, kdo to auto hýčkal a ty prachy už do něj nacpal, tak jít do toho. Jinak do 156 asi nejlepší motor (mimo GTA, ale to je ještě kousek jinde). Kdyby našel nějakou po r. 2003 s faceliftem v červený barvě, tak bych si z ní ještě dneska na ulici sednul na zadek i já .
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Pátek 18.04.2014 16:06, Jako víkendovku klidně
O 15 let staré Alfě bych už neuvažoval jako o autě pro každodenní ježdění do práce. I když jsou levné. Na to je lepší starý japončík ve stejné cenové kategorii. Ale jako víkendovku s charismatickým V6? Skvělá volba! Ale je třeba počítat s tím, že investice do uvedení auta do slušného až výborného stavu se může vyšplhat klidně k pořizovací ceně, nebo ji i překročit. Pořád lepší než ty prachy prochlastat nebo naházet do automatů a odměnou je nezapomenutelné svezení, které u současných a budoucích aut těžko zažijeme. Určitě bych vybíral mimo bazary a rovnou ty nejzachovalejší kusy. Pokud není člověk mechanik a moc se v tom nevyzná, je lepší si připlatit za pořizovací cenu, než za následný servis s nejasným výsledkem. Taky bych se poptal na Alfa klubu.
reagovat
lukasvavre
počet příspěvků3
datum registrace30.11.2012
Úterý 15.11.2016 17:15, spolehlivost Alfa 156
Tak pro všechny chytráky.
Třetím rokem jezdím dennodenně s tímhle nespolehlivým autem. Třikrát absolvovala cestu do zahraničí na dovolenou. Podotýkám že za celou dobu más auto v pořádku dovezlo tam kde mělo.
Rok výroby 2000, najeto při koupi cca 230tis aktuálně 290tis. Motorizace blbuvzdorné 1,9JTD, pořizovací cena 30000,-kč! Během doby co s autem jezdím se vyskytly tyto poruchy: Prasklá aretace sluneční clony, prasklá gumová manžeta na poloose.
Z dílů podléhající opotřebení jsem měnil přední desky a kotouče.

Aby si někdo nemyslel že se stal zázrak či co....Auto bylo v roce 2001 dovezené z Itálie, u nás to vystřídalo asi čtyři majitele, ale ani jeden nezanedbával údržbu a servis. Předposledním majitelem byla má sestra, která rok před prodejem auta měnila spojku+dvouhmotu, rozvody, zadní brzdy, a vrchní ramena. Auto mi z důvodu dlouhodobého odjezdu do zahraničí přenechala za symbolickou cenu.
No tak asi jsem měl na tohle auto štěstí, protože i kdyby se z fleku rozsypalo, za ten peníz to udělalo služby až až.
reagovat
danet - redakce TipCars
počet příspěvků535
datum registrace16.11.2012
Středa 16.11.2016 13:13, RE: spolehlivost Alfa 156
lukasvavre napsal:
Tak pro všechny chytráky.Třetím rokem jezdím dennodenně s tímhle nespolehlivým autem. Třikrát absolvovala cestu do zahraničí na dovolenou. Podotýkám že za celou dobu más auto v pořádku dovezlo tam kde mělo.Rok výroby 2000, najeto při koupi cca 230tis aktuálně 290tis. Motorizace blbuvzdorné 1,9JTD, pořizovací cena 30000,-kč! Během doby co s autem jezdím se vyskytly tyto poruchy: Prasklá aretace sluneční clony, prasklá gumová manžeta na poloose. Z dílů podléhající opotřebení jsem měnil přední desky a kotouče. Aby si někdo nemyslel že se stal zázrak či co....Auto bylo v roce 2001 dovezené z Itálie, u nás to vystřídalo asi čtyři majitele, ale ani jeden nezanedbával údržbu a servis. Předposledním majitelem byla má sestra, která rok před prodejem auta měnila spojku+dvouhmotu, rozvody, zadní brzdy, a vrchní ramena. Auto mi z důvodu dlouhodobého odjezdu do zahraničí přenechala za symbolickou cenu.No tak asi jsem měl na tohle auto štěstí, protože i kdyby se z fleku rozsypalo, za ten peníz to udělalo služby až až.


Dobrý den, budeme rádi, když se o své Alfě rozepíšete v samostatné recenzi: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.